Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.
Za účelem shromažďování podkladů k výzkumné části diplomové práce na téma Odpovědnost za škodu v pracovním právu, připravované v navazujícím Mgr. studiu na Policejní akademii České republiky v Praze, Vás tímto v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), prosím o zodpovězení níže uvedených dotazů týkajících se uplatnění § 252 až 271j zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákoník práce“), v podmínkách Městského úřadu. Prosím o sdělení dotazovaných údajů za dobu účinnosti současné právní úpravy, tzn. od 01.01.2007, ke dni podání této žádosti, s uvedením počtů za každý jednotlivý kalendářní rok.
Účelem výzkumné části mé diplomové práce je přinést ucelené statistické poznatky de lege lata z oblasti uplatňování zákonného nároku na náhradu majetkové a nemajetkové újmy vzniklé během trvání pracovního poměru jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany zaměstnance vykonávajícího státní správu a vykonávajícího samosprávné činnosti.
Požadované informace se týkají výhradně numerických údajů, bez možnosti jakékoliv identifikace konkrétních fyzických osob. Z tohoto důvodu odpadá nutnost anonymizace údajů před jejich poskytnutím. Rovněž není dán žádný ze zákonných důvodů pro neposkytnutí informací ve smyslu ustanovení § 7 až 11 informačního zákona. Prosím o zaslání odpovědi na tuto žádost na e-mail: xxxxx
Děkuji Vám za spolupráci.
Dne 26.8.2025 obdržel Magistrát města Jablonec nad Nisou (dále jen „povinný subjekt“) prostřednictvím elektronické podatelny Vaši žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o inf.“), v níž žádáte o poskytnutí informací pro diplomovou práci na téma Odpovědnost za škodu v pracovním právu.
Dne 29.8.2025 povinný subjekt odeslal žadateli výzvu k úhradě nákladů za poskytnutí informace.
Dne 1.9.2025 obdržel povinný subjekt stížnost žadatele proti výši úhrady za poskytnutí informace, kterou dne 8.9.2025 předal nadřízenému orgánu k vyřízení.
Dne 23.9.2025 obdržel povinný subjekt rozhodnutí nadřízeného orgánu ve věci stížnosti žadatele proti výši úhrady za poskytnutí informace, kdy platba za poskytnutí informace byla nadřízeným orgánem zrušena.
S ohledem na výše uvedené lhůta pro vydání rozhodnutí a poskytnutí informace končí dnem 8.10.2025.
Níže v tabulce uvádíme v číselném vyjádření počet případů odpovědnosti zaměstnavatele v letech 2020 – 2025 dle bodů 1 – 14 uvedených ve Vaší žádosti:
| 2020-2025 | MMJN | MP | celkem SMJN |
|---|---|---|---|
| ad 1) | 1 | 0 | 1 |
| ad 2) | 2 | 1 | 3 |
| ad 3) | 0 | 0 | 0 |
| ad 4) | 7 | 21 | 28 |
| ad 5) | 0 | 0 | 0 |
| ad 6) | 7 | 23 | 30 |
| ad 7) | 0 | 0 | 0 |
| ad 8) | 0 | 0 | 0 |
| ad 9) | 0 | 0 | 0 |
| ad 10) | 0 | 0 | 0 |
| ad 11) | 0 | 0 | 0 |
| ad 12) | 0 | 0 | 0 |
| ad 13) | 0 | 0 | 0 |
| ad 14) | 0 | 0 | 0 |
MMJN = počet případů odpovědnosti zaměstnavatele vůči zaměstnancům města zařazeným do Magistrátu města Jablonec nad Nisou
MP = počet případů odpovědnosti zaměstnavatele vůči zaměstnancům města zařazeným v Městské policii Jablonec nad Nisou
SMJN = počet případů odpovědnosti zaměstnavatele celkem za zaměstnance města zařazené v magistrátu města a městské policii
Upozorňuji, že ve věci žádosti bylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí informace, které tvoří přílohu tohoto dopisu.
Ing. Martina Vacková
vedoucí odboru kancelář tajemníka