22.11.2025 - Informace o provozovatelích pohřební služby
Otázka
I.
Podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, žádám o podání následující informace:
1. Kolik podnikatelů (fysických a právnických osob) – provozovatelů pohřební služby (« PPS ») je aktivně činných v obvodu působnosti tamního živnostenského úřadu ke dni 31.10.2025?
2. Kolik živnostenských kontrol dodržování právních předpisů a pravidel výkonu živnosti bylo u těchto subjektů provedeno tamním úřadem v letech 2024, 2025 a do 31.10.2025?
3. Co bylo ad concretum předmětem kontrol?
4. Bylo kontrolováno a s jakým výsledkem v činnosti kontrolovaných osob/PPS důsledné plnění povinností PPS uložených v ust. § 6 odst. 3 písm. a), písm. b) a písm. c), odst. 4, § 7a § 9 odst. 1, odst. 2 a odst. 3 zák. č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví?
5. Byly kontrolovány automobily PPS fakticky i dokumentačně (podle TP, ORV etc.) s cílem zjistit, zda PPS používají k převozu lidských pozůstatků, exhumovaných lidských ostatků a jiných lidských pozůstatků výhradně vozidlo zvláštního určení – pohřební automobily kategorie M1 nebo N1, či i N2 a podobně, a je u nich toto vše zapsáno v registru vozidel ČR u Ministerstva dopravy v Praze a tím pádem i v dokladech vozidel; nebo bylo zjištěno používání jiných a neschválených vozidel – pokud ano v kolika případech?
6. Byly kontrolovány chladící a mrazící prostory každého PPS; bylo přitom zjištěno, kdo má vlastní zařízení a kdo užívá cizí zařízení na základě písemné nájemní smlouvy s jiným PPS?
7. Bylo kontolováno důsledné plnění Řádu provozování pohřební služby, který byl schválen každému PPS rozhodnutím příslušné KHS; jaká záporná kontrolní zjištění byla učiněna?
8. Byla zahájena přestupková řízení s PPS pro porušování povinnosí výše intimovaných podle zákona o pohřebnictví a Ř PPS, pokud ano, kolik a s jakými výsledky?
II.
Informaci mi podejte v zákonné lhůtě do mé zpřístupněné datové schránky ID.
Odpověď
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., kterou Magistrát města Jablonec nad Nisou obdržel dne 22. 11. 2025 prostřednictvím datové schránky a která se týkala provozovatelů pohřebních služeb, Vám níže zasílám odpovědi na jednotlivé body Vaší žádosti Oddělení živnostenský úřad našeho magistrátu.
1. V působnosti zdejšího živnostenského úřadu jsou aktivně činné 3 podnikatelské subjekty (3 právnické osoby) – tj. mají aktivní živnostenské oprávnění „Provozování pohřební služby“ a ohlášenou provozovnu pro tuto živnost ve zdejším správním obvodu.
Pro úplnost uvádíme, že ve zdejším správním obvodu je dle sídla evidováno celkem 6 podnikatelů (2 fyzické osoby a 4 právnické osoby), kteří jsou držiteli živnostenského oprávnění „Provozování pohřební služby“ – viz Portál živnostenského podnikání https://rzp.gov.cz/verejne-udaje/cs/udaje/vyber-zivnosti.
2. V průběhu let 2024 a 2025 nebyly zdejším živnostenským úřadem provedeny žádné kontroly výše uvedených subjektů.
3. viz bod 2.
4. viz bod 2.
5. viz bod 2.
6. viz bod 2.
7. viz bod 2.
8. viz bod 2.
S pozdravem Ing. Martina Vacková, vedoucí odboru kancelář tajemníka