Kontakty Dokumenty Úřední deska

Nejčastější dotazy k očkování

Očkování - ilustrační obrázek
Autor: Katja Fuhlert - Pixabay

Nejčastější dotazy k očkování v Očkovacím centru Jablonec nad Nisou

  1. Co je REGISTRACE?

    Registrací sdělujete, že máte zájem o očkování a patříte do nějaké kategorie, pro kterou je již očkování k dispozici. Její součástí je výběr očkovacího centra. Bez registrace není možná rezervace. Po registraci budete čekat na PIN2 (dny až týdny).

  2. Co je REZERVACE?

    Rezervace je zajištění konkrétního termínu na první (a automaticky i druhou) dávku očkování ve vybraném OC. Rezervaci lze provést až poté, co dostanete PIN2.

  3. Kde se mohu zaregistrovat?

    Registrace je možná pouze přes internet na stránce: registrace.mzcr.cz

  4. Kdo mi pomůže s registrací, když to sám neumím?

    Existuje několik asistenčních telefonních linek:

    • národní linka 1221 (po–pá 8–19, so–ne 9–16.30),
    • krajská linka 800 880 066 (po–pá 8–16),
    • městská linka 774 225 529 (po–pá 9–15), osobně v recepci Eurocentra
  5. Zaregistroval jsem se a dosud mi nepřišel žádný termín.

    Po registraci přichází pouze SMS a její e-mailové potvrzení. Jakmile se v rezervačním systému uvolní termíny, přijde SMS zpráva s PIN2, kterým se společně s rodným číslem přihlásíte do rezervačního systému www.reservatic.com/ockovani a termín na první dávku si sami vyberete. Termín druhé dávky systém přidělí automaticky. Po rezervaci vám oba termíny přijdou potvrzené SMS zprávou i e-mailem, pokud jste jej uvedli. PIN2 je zasílán centrálně a prioritu mají lidé vyššího věku.

  6. Mohu se přeregistrovat na jiné očkovací místo?

    Ano. Na stránce crs.uzis.cz vyberete Stav registrace, zadáte číslo pojištěnce a telefonní číslo, na které vám přijde PIN ke změně – zde si můžete změnit očkovací místo, jestliže ještě nemáte rezervované termíny na očkování.

  7. Když přijdu do OC a počkám si, jestli nezbyde očkovací látka, naočkují mne?

    Ne. Vakcíny jsou přesně na počet klientů s rezervací.

  8. Jak postupovat, pokud se nemohu dostavit na 1. dávku očkování?

    V e-mailu, kterým vám byla potvrzena rezervace obou termínů, máte odkaz na Zrušení rezervace. Prosíme, na tomto odkazu svou rezervaci zrušte, termín se uvolní pro dalšího klienta. Vy se automaticky vrátíte mezi registrované klienty a budete čekat na nový PIN2 s výzvou k rezervaci nového termínu.

  9. Jak postupovat, pokud se nemohu dostavit na 2. dávku očkování?

    Pokud ze závažných důvodů (jen nařízená karanténa, onemocnění Covid-19 nebo jiné) potřebujete změnit termín očkování 2. dávkou, vyplňte elektronický formulář na www.nemjbc.cz – Očkování veřejnosti – 10. odrážka – Podrobné pokyny zde. Pak vám bude přidělen termín nový.

  10. Mám 1. termín očkování, ale onemocněl jsem COVIDem. Co mám dělat?

    V tomto případě je nutné termín posunout 90 dní od počátku onemocnění Covid-19. Poté již nevyžadujeme negativní test. Dále postupujte dle bodu č. 11.

  11. Po 1. očkování jsem onemocněl COVIDem. Mohu jít na 2. očkování v daném termínu? Nebo se posouvá? A jak jej tedy zrušit?

    Termín je nutné posunout 90 dní od počátku onemocnění Covid-19. Poté již nevyžadujeme negativní test. Nevolejte na linku 1221. Vyplňte elektronický formulář na www.nemjbc.cz – Očkování veřejnosti – 10. odrážka – Podrobné pokyny zde. Nový termín vám bude přidělen po uplynutí 90 ti dnů formou SMS.

  12. Jak se dozvím, jakou vakcínou budu očkován?

    Konkrétní očkovací látku přiděluje rezervační systém centrálně. V OC není možný výběr ani výměna. U vstupu do očkovací haly je písemná informace, kterými očkovacími látkami ten den očkujeme. V 95 % je to vakcína Pfizer/BioNTech, výjimečně Moderna. Obě se podávají ve dvou dávkách a jsou velmi kvalitní.

  13. Mohu být očkován i přes některé zdravotní obtíže?

    Obecně platí, že zdravotní obtíže, při kterých není možné očkovat, jsou uvedeny v dotazníku. V ostatních případech není nutné očkování odkládat. Nejste-li si jisti, je nutné váš zdravotní stav předem projednat se svým praktickým nebo ošetřujícím lékařem - specialistou.

  14. Je OC přizpůsobeno lidem se zhoršenou pohyblivostí?

    Ano. Přístup do centra i pohyb v něm jsou bezbariérové.

  15. Mohou mít s sebou doprovod?

    Ano, doprovod je možný.

  16. Jsou v OC k dispozici vozíky pro invalidy?

    Ano. Pojízdné sedačky vám v centru rádi zapůjčíme.

  17. Jsou v OC centru toalety?

    Ano. Toalety pro veřejnost jsou v centru k dispozici.

V případě, že máte jiné otázky, volejte linku 1221.

Další informace