Kontakty Dokumenty Úřední deska

Na opatření reaguje i centrum Naděje

Pracovnice centra Naděje pomáhají s šitím roušek pro bezdomovce
Autor: Zuzana Baczová

Nízkoprahové denní centrum Azylového domu v jablonecké ulici Za Plynárnou se v tomto objektu dočasně uzavřelo, služba byla nahrazena terénní formou poskytování. Naopak byl zřízen zvláštní krizový režim pro klienty noclehárny, aby tito nemuseli zůstat venku, je pro ně dům otevřený 24 hodin denně.

„Důvodem omezení služby nízkoprahového denního centra v objektu je, že nemůžeme zamezit setkávání lidí v celém domě, kde je jeden vchod a jedna společná místnost. V domě jsou realizovány čtyři registrované sociální služby, služba pobytová nejde od ambulantní oddělit a primárně chceme zajistit péči pro ubytované, z nichž řada je v seniorském věku i zdravotně handicapovaná,“ říká oblastní ředitelka Naděje Milena Havrdová. V azylovém domě žije asi čtyřicítka obyvatel Jablonce a denně jim sociální pracovníci zdůrazňují, že nemají zbytečně opouštět budovu a mají dbát na zvýšenou hygienu. „Nákupy a zařizování věcí na úřadě jim zajišťují sociální pracovníci,“ připomíná Havrdová s tím, že zakázané jsou návštěvy a každý den se dezinfikují všechny prostory. „Služby nízkoprahového centra jsme nahradili terénním programem, kdy terénní pracovník 3ī týdně v určený čas na předem určená místa rozváží potravinovou a hygienickou pomoc pro lidi, kteří zůstávají venku. Dále provádí osvětovou činnost, rozdává letáky s informacemi k aktuálnímu nařízení nošení roušek a dodržování dalších preventivních opatření. Příjem nových klientů do ubytování je pozastaven a je vázán na potvrzení od lékaře o bezinfekčnosti,“ připomíná ředitelka jablonecké Naděje, jíž chybí ochranné prostředky, zejména ochranné roušky a respirátory, přitom dle vyjádření Ministerstva sociálních věcí má Naděje i nadále zajišťovat všechny služby pro lidi bez domova včetně vyloučených lokalit. „Zaměstnanci jsou vystaveni nebezpečí, někteří se začínají bouřit, že bez ochranných pomůcek nechtějí s klienty přicházet do styku,“ tvrdí Milena Havrdová, která je vděčná za nabídky pomoci.

„Chtěla bych poděkovat všem, co nabízí pomoc. Dobrovolníky zatím v přímé péči nevyužijeme, ale vítáme ochotu šít pro naše zaměstnance a klienty roušky. Terénní pracovnice Naděje ve středisku Dlouhá začaly šít samy roušky přímo na středisku. Jimi vyrobené roušky byly dány primárně zaměstnancům Naděje v Jablonci a Liberci, v další vlně dáváme roušky klientům, aby každý, kdo využije služeb Naděje, byl chráněn a zároveň chránil druhé. Buďme k sobě zodpovědní, přeji vám hodně zdraví!“

Chcete-li pomoci s šitím roušek pro lidi bez domova, kontaktujte Zuzanu Baczovou na tel. 732 332 097.

Milena Havrdová, oblastní ředitelka Naděje