Magistrát města Jablonec nad Nisou dělá vše proto, aby probíhal provoz na přepážkách standardním způsobem. Osobní doklady vydávají oddělení Odboru správního Magistrátu města Jablonec nad Nisou (MMJN), sídlící v budově nacházející se v Komenského ulici 8.
Rychlopas nelze využít vždy
V letních měsících lidé obecně častěji navštěvovali přepážky se žádostí o vydání cestovního dokladu. „Stejně jako v předchozích letech nabídl jablonecký magistrát možnost vyřešit kritickou situaci, nastalou např. zjištěním nedostatečné platnosti pasu těsně před odjezdem na dovolenou,“ říká Petr Karlovský, vedoucí správního odboru jabloneckého magistrátu.
Pro tyto výjimečné a naléhavé případy mohli lidé také letos využít mimo úřední hodiny či o víkendu horkou linku. Této možnosti využilo cca 50 občanů, většině z nich však nebylo možno pomoci, neboť byli z různých koutů ČR, a nesplňovali tak podmínku trvalého pobytu v jabloneckém správním obvodu. „Ani některým Jablonečanům však tato služba svízelnou situaci vyřešit nemohla, neboť tzv. ,rychlopas‘ vydaný magistrátem není možno uplatnit ve všech dovolenkových destinacích (např. Egypt),“ tvrdí Karlovský. Naopak v šesti případech bylo možno Jablonečanům pomoci a cestovní doklad jim byl na počkání mimo úřední dobu vystaven.
„Uplynulé léto bylo poněkud výjimečné i kvůli tomu, že právě letos uplynulo 10 let od první hromadné výměny občanských průkazů, které tak nyní pozbývají platnosti. Z tohoto důvodu je návštěvnost klientů s požadavkem na výměnu mimořádně vysoká. I přesto, že dovolenou čerpaly také úřednice na přepážkách, nedocházelo ke kritickým situacím a čekací doby se držely v únosných mezích,“ pochvaluje si Petr Karlovský.
Objednání přes SMS či internet ušetří čas
Petr Karlovský, vedoucí správního odboru MMNJ, doporučuje občanům kontrolu a trvalý přehled o platnosti všech svých osobních dokladů, cestovního pasu, občanského průkazu a řidičského průkazu.
„Nemálo řidičů se poslední dobou ocitá v situaci, kdy jim platnost tohoto dokladu vypršela,“ varuje Karlovský. Včasným zajištěním platných dokladů se lze vyvarovat spoustě nepříjemností v každodenním běžném občanském životě.
Odbor správní MMJN rovněž na některých agendách nabízí možnost objednání přes SMS či internet. Návod na objednání lze nalézt na webu města. Využitím této služby lidé šetří svůj čas, který by jinak strávili čekáním. „Zvláště v pondělí a ve středu jsou čekací doby delší. Lidé si stále nezvykli na to, že mohou na radnici přijít každý den,“ konstatuje Karlovský.
Přepážky oddělení správních a dopravně správních agend v budově MMJN v ul. Komenského 8 mají již šestým rokem úřední dny po celý týden. Jsou otevřeny denně od 8.00 hodin. V pondělí a ve středu do 17.00 hodin, v úterý, čtvrtek a pátek do 14 hodin. Úřední je i každá první sobota v měsíci od 8.00 do 12.00 hodin.