Kontakty Dokumenty Úřední deska

22.05.2018 - Náklady na GDPR

Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.

Otázka

Vážení,
jakožto provozovatelé největší české služby zajišťující vzory, publikace, nástroje a poradenství pro řádnou implementaci GDPR dlouhodobě mapujeme vývoj nákladů na zajištění souladu s GDPR a na spojené služby.

V této souvislosti a v souvislosti s nařízením GDPR, které nabude účinnosti 25. května 2018, si Vás dovolujeme ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, požádat o zpřístupnění následujících informaci:

  1. Jak Vaše organizace zajišťuje výkon osoby pověřené ochranou osobních údajů?

    • Externím poskytovatelem služeb pověřence?
    • Interně, tj. prostřednictvím zaměstnanců Vaší organizace?
  2. Jaká výše odměny byla sjednána s pověřencem?

  3. Kolik korun (zaokrouhleno na celé tisíce) Vaše organizace vynaložila v roce 2017 a 2018 (tj. od 1.1.2017 do dne obdržení této žádosti o informace) na uvedení Vaší organizace do souladu s GDPR ?

  4. Kolik činily (z celkové částky podle odpovědi na otázku 3)

    • náklady Vaší organizace na školení týkající se GDPR (ať již v rámci zvyšování kvalifikace či jiných);
    • náklady Vaší organizace na sepis a přípravu právní dokumentace, která je v souladu s GDPR;
    • náklady Vaší organizace na IT produkty a služby (s uvedením o jaké produkty a služby se jednalo).

Informace žádáme poskytnout elektronicky na naši emailovou adresu.

L. V.
Duponti s.r.o.

Odpověď

  1. Jak Vaše organizace zajišťuje výkon osoby pověřené ochranou osobních údajů?

    • Externím poskytovatelem služeb pověřence? NE
    • Interně, tj. prostřednictvím zaměstnanců Vaší organizace? ANO
  2. Jaká výše odměny byla sjednána s pověřencem? .

    Cca 12 tisíc Kč měsíčně včetně odvodů, jde ovšem o kumulaci s dalšími činnostmi, takže v reálu bude částka nižší.

  3. Kolik korun (zaokrouhleno na celé tisíce) Vaše organizace vynaložila v roce 2017 a 2018 (tj. od 1.1.2017 do dne obdržení této žádosti o informace) na uvedení Vaší organizace do souladu s GDPR ?

    Analýza prostředí a návrhy opatření – 785.000,- Kč bez DPH (pro Magistrát města Jablonec nad Nisou, Městskou policii a 31 příspěvkových organizací), náklady na opatření cca 250.000.- Kč (odhad)

  4. Kolik činily (z celkové částky podle odpovědi na otázku 3)

    • náklady Vaší organizace na školení týkající se GDPR (ať již v rámci zvyšování kvalifikace či jiných); cca 20 tisíc Kč (odhad, kumulováno s jiným vzděláváním a organizacemi města)
    • náklady Vaší organizace na sepis a přípravu právní dokumentace, která je v souladu s GDPR; (viz bod 3- pro všechny organizace města)
    • náklady Vaší organizace na IT produkty a služby (s uvedením o jaké produkty a služby se jednalo). Cca 200 tisíc Kč – SW SAFETICA

JUDr. Marek Řeháček
tajemník magistrátu