Kontakty Dokumenty Úřední deska

Tramvají i po silnici přes Brandl

Zbytky kolejí 600 mm průmyslové drážky
Autor: DPMLJ

Rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou v úseku od zastávky Měnírna po Brandl komplikovala cestování řidičům od 15. března 2014. Zatímco z Liberce do Vratislavic vyjely tramvaje po rekonstruované trati už 15. dubna, Jablonec si musel počkat až do pátku 17. července.

„Prodloužení výluky zkomplikovala již dříve popsaná stavba opěrné zdi pod jabloneckým dolním nádražím, ale také úprava plynovodu a kolejiště v navazujícím úseku od Brandlu po křižovatku Liberecké s ulicí U Nisy,“ říká Luboš Weinar, ředitel Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou (DPMLJ).

Motoristé si ale na souběžnou opravu komunikace museli počkat až do 15. září letošního roku. V tento den byla i pro ně otevřena opravená komunikace s novými povrchy a chodníky přiléhajícími k rekonstruované tramvajové trati. Nyní již tedy můžeme cestovat do Jablonce jak tramvají, tak i autem po novém.

Nově zbudovaný tramvajový pás a opravená silnice I/14 otvírají nový pohled při příjezdu do Jablonce. „Všichni si pamatujeme, jak příjezd od Zeleného údolí vypadal. Poté, co zmizely nevzhledné domy, vyrostla nová tramvajová trať a silnice prošla rekonstrukcí, je dojem z příjezdu do našeho města mnohem lepší,“ je přesvědčen Miloš Vele, náměstek primátora.

Rekonstrukci tramvajové tratě realizoval DPMLJ. Opravu silnice zajišťovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). „Současně s rekonstrukcí tramvaje byly rekonstruovány i přilehlé úseky silnice I/14,“ stručně sdělil Josef Jeníček z ŘSD.

Zajímavostí opravy tratě je, že se při frézování povrchu a konstrukci chodníků objevily v dlažbě koleje nezvyklého úzkého rozchodu. Ty pocházejí z průmyslové drážky, která sloužila za první republiky k dopravě materiálu v rámci plynárny v Brandlu.

„Není obvyklé, aby na jednom místě vedle sebe byly provozovány dráhy hned tří rozchodů: 1 435 mm železnice, 1 000 mm tramvaj a 600 mm průmyslové drážky. Pozůstatek kolejí drážky byl z větší části vytrhán, z menší zřejmě zůstal pod novým chodníkem,“ zmínil Tomáš Krebs z Boveraclubu.

(end)