Kontakty Dokumenty Úřední deska

17.03.2024 - Využitelnost systému ochrany oznamovatelů

Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.



Otázka

Dobrý den, 

v rámci mé diplomové práce zjišťuji využitelnost systému ochrany oznamovatelů. Tento systém měla města nad 10 000 obyvatel povinnost, dle zákona č. 171/2023 Sb., zákon o ochraně oznamovatelů (dále jen „Zákon“), zavést. Prosím Vás o odpovědi na níže uvedené otázky a o jejich odeslání na uvedený email. 

Veškeré požadované údaje vyplňte prosím do přiloženého excelového souboru a zašlete v editovatelné podobě. 

  1. Máte zavedený systém ochrany oznamovatelů? 
  2. Kdy jste systém ochrany oznamovatelů zavedli? 
  3. Pokud jste měli systém ochrany oznamovatelů zavedený již před schválením nového Zákona, došlo po schválení zákona k nějaké aktualizaci Pokud ano k jaké? 
  4. Prostřednictvím jakých kanálů je oznamovatelům umožněno podávat oznámení? 
  5. Kolik oznámení bylo od začátku fungování systému přijato?
    Kolik z těchto oznámení bylo přijato po schválení nového Zákona?
    Kolik z těchto oznámení bylo relevantních a dále řešených?
    Kolik z těchto oznámení bylo přijato anonymně? (Pokud byla tato možnost umožněna)
    Jakým způsobem byla oznámení podána? (Uveďte ideálně počet a způsob oznámení. Vzor: telefonicky (8), email (3), aplikace (1)) 
  6. Je/bylo oznamovatelům umožněno podávat oznámení anonymně? Vyberte jednu z následujících odpovědí
    Před schválením Zákona bylo oznamovatelům umožněno podávat oznámení anonymně, ale po schválení zákona byla tato možnost zrušena
    Před schválením Zákona nebylo oznamovatelům umožněno podávat oznámení anonymně, ale po schválení zákona byla tato možnost umožněna Anonymní oznámení bylo umožněno jak před, tak po schválení Zákona.
    Anonymní oznámení nebylo umožněno ani před, ano po schválení Zákona.
    Před schválením Zákona jsme systém ochrany oznamovatelů neměli zavedený a nyní umožňujeme oznamovatelům anonymní oznámení
    Před schválením Zákona jsme systém ochrany oznamovatelů neměli zavedený a nyní neumožňujeme oznamovatelům anonymní oznámení
    Nemáme, ani jsme neměli zavedený systém ochrany oznamovatelů, tudíž tato otázka je nerelevantní
    Jiné, prosím napište... 
  7. Spravuje Váš systém externí nebo interní příslušná osoba? 
  8. Bylo zaměstnancům poskytnuto školení? Pokud ano jakým způsobem bylo vedeno? 
  9. Máte na webu uveřejněny informace pro oznamovatele? 
  10. Máte vytvořenou vlastní směrnici (vnitřní předpis), která upravuje ochranu oznamovatelů na městském úřadě? 
  11. Kolik zaměstnanců působí na městském úřadě? 
  12. Kolik zaměstnanců působí na jednotlivých odborech? 

Odpověď

Vážená paní,

Dne 17. 3. 2024 obdržel Magistrát města Jablonec nad Nisou (dále jen „povinný subjekt“) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o inf.“), v níž žádáte informace k využitelnosti systému ochrany oznamovatelů.

Na základě Vaší žádosti poskytujeme požadované informace v tabulce přiložené k tomuto dopisu.

Příloha

S pozdravem

Ing. Martina Vacková
vedoucí odboru kancelář tajemníka