Kontakty Dokumenty Úřední deska

Směna pozemků

Směna pozemků ve vlastnictví statutárního města Jablonce nad Nisou za pozemky v soukromém vlastnictví

Základní informace

Kdo je oprávněn v této věci jednat
právnická osoba nebo fyzická osoba starší 18 let

Vyřízení služby

Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

Písemným, emailových nebo telefonickým dotazem, popř. osobní návštěvou na majetkoprávním odboru SMJN, dále podáním písemné žádosti na volném listě papíře, možno i elektronicky, přílohou k žádosti je vyznačení pozemků (nebo částí pozemků) v katastrální mapě. V žádosti musí být uvedeno číslo pozemků, katastrální území, ve kterém se požadované pozemky nachází, účel, důvod žádosti o směnu, popř. podmínky, za kterých by směna měla probíhat.

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Převody a pronájmy pozemků, výkupy nemovitostí

Iveta Ritterová

Pondělí, středa: 8:00-11:30, 12:30-17:00 hod.
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Předmětné pozemky vyznačené v katastrální mapě.
Můžete využít tuto elektronickou službu
Podání lze učinit též emailem opatřeným zaručeným elektronickým podpisem na adresu:epodatelna@mestojablonec.czPravidla pro používání:
Lhůty pro vyřízení
Směna pozemků trvá cca 6 - 9 měsíců, v případě, že je některý ze směňovaných pozemků zatížen zástavním právem, nebo jiným omezením vlastnického práva, doba vyřízení se prodlužuje o dobu vyřízení tohoto omezení.

Formuláře

Nejčastější dotazy

Jak dlouho trvá směna nemovitostí
cca 6 - 9 měsíců, v případě, že je některý ze směňovaných pozemků zatížen zástavním právem, nebo jiným omezením vlastnického práva, doba vyřízení se prodlužuje o dobu vyřízení tohoto omezení
Jak probíhá vyřizování žádosti
Žádost je nejprve předložena k vyjádření jednotlivým odborů MMJN. Následně je souhrn těchto vyjádření předložen výboru pro hospodaření s majetkem města, který doporučí radě města schválit zveřejnění záměru požadované směny pozemků ve vlastnictví města. V případě, že město nemá o směnu zájem, výbor radě města zveřejnění nedoporučí. Na základě kladného rozhodnutí rady města je záměr směny zveřejněn na úřední desce po dobu min. 15 dnů. V případě žádosti o směnu částí pozemků se zpracovává geometrický plán na oddělení požadovaných částí (náklady na geodetické práce jsou hrazeny v závislosti na zájmu o směnu, ve většině případů pak 1/2 nákladů hradí město a 1/2 nákladů žadatel). Po zveřejnění záměru je směna opětovně projednána výborem pro hospodaření s majetkem města, který doporučí/nedoporučí zastupitelstvu města schválit tuto směnu. V případě směny pozemků s finančním vyrovnáním ve prospěch města je nutné před projednáním směny nemovitostí v zastupitelstvu města složit kauci ve výši 5% z rozdílu ceny. Po schválení směny pozemků zastupitelstvem, je žadateli zaslán návrh směnné smlouvy. Poté je nutné složit na účet města zbývající část ceny, vrátit podepsané směnné smlouvy, které jsou po podpisu statutárního zástupce města zaslány na příslušný katastrální úřad. Znalecké posudky ke směně zajišťuje stávající vlastník pozemku.

Doplňující informace

Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., zákon o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Související předpisy
Občanský zákoník, katastrální zákon
Další účastníci (dotčení) postupu
  • Vlastníci sousedních nemovitostí, nájemci předmětných pozemků, správci sítí
Klíčová slova
směna, směna pozemků, směna nemovitých věcí