Ve čtvrtek 12. května 2016 se ve školní jídelně Základní školy Jablonec nad Nisou – Rýnovice, Pod Vodárnou 10 konalo setkání vedení města s občany Rýnovic a Lukášova.
Přítomni: primátor Petr Beitl, náměstek pro ekonomiku Miloš Vele, náměstek pro oblast humanitní Pavel Svoboda a náměstka pro rozvoj města zastoupil vedoucí odboru územního a hospodářského rozvoje Otakar Kypta.
V úvodu primátor přivítal všechny přítomné a seznámil je s prezentací o hospodaření města:
Prezentace - Rýnovice (12.05.2016)
1. Kdy bude dokončen územní plán?
P. Kypta – zatím platí původní termín – měl by být vydán v červnu 2017, pokud nebudou v rámci opakovaného veřejného projednání takové námitky a připomínky, které nepůjdou včas vypořádat.
P. Beitl – přes léto bude poslední kolo vypořádávání připomínek, které přišly. Zastupitelé by měli územní plán schvalovat v březnu nebo v dubnu, od června by měl nový ÚP platit.
P. Fričová – také bude ještě v létě veřejné projednávání.
2. Město prodalo náhon, který vede od Silky přes Rýnovice, ten vede přes zahrady na louce mezi Mšenem a Rýnovicemi. Náhon je v soukromých rukách. Jaká je šance, si ten pozemek, když přetíná zahradu, koupit? S vlastníky není řeč.
P. Kypta – jsou tam dva vlastníci, jeden náhon vede od křižovatky „Ostrý roh“ směrem do Jablonce, druhá část náhonu vede od této křižovatky k bývalé Silce. Spojili jsme se s vlastníky, protože se připravuje realizace kruhové křižovatky a části pozemků obou náhonů budeme potřebovat. Proběhne také zbourání dvou objektů na křižovatce. Nyní je již připravená dokumentace k územnímu rozhodnutí. Jakmile bude projednaná, předáme ji kraji, který bude pokračovat na dalších stupních projektové přípravy, protože tato komunikace je krajská. Co se týká náhonu směrem k Silce, jedná se s vlastníkem a měl by být směněn za jiný pozemek. U náhonu směrem do Jablonce je jeho polovina již vypořádána a nyní jednáme o zbytku.
P. Vele – doplním ještě čerstvou informaci, v úterý jsme to projednávali ve výboru, shodli jsme se na tom, že směnu budeme akceptovat, v současné době jsou vypracovávány znalecké posudky.
3. Uvažuje město o chodníku od kruhového objezdu u fabriky do Lukášova? Nyní je tato komunikace uzavřena, ale dříve bylo pro pěší velmi nebezpečné, nelze přecházet.
P. Kypta – celá tato komunikace má navazovat na narovnání serpentin z Kunratic do Lukášova a bude končit kruhovou křižovatkou v Lukášově. Vám jde o tu zbývající část směrem do Jablonce, od ul. Cihelná, tedy o chodník, který původně odmítlo ŘSD realizovat společně s námi v rámci realizace zmíněných serpentin. Nyní se nám podařilo vrátit chodník opět do možné realizace, ale ještě se jedná o výkupu či směně k tomu potřebného soukromého pozemku. Tato stavba se bude zřejmě realizovat odděleně, ale chodník bude, pracuje se na tom.
4. Přechod u krajské autobusové zastávky je další velký problém, prý nejde udělat, že musí být od chodníku k chodníku a ty tam nejsou. Prosíme o poptávkový přechod.
P. Kypta – součástí toho projektu je také řešení křižovatky směrem k věznici, směrem k ulici Cihelná a směrem k firmě Atrea, bude tam samozřejmě muset být středový ostrůvek, který umožní přechod v daném místě realizovat. Bude tedy chodník i veřejné osvětlení.
P. Vele – s vlastníkem pozemku, který na to potřebujeme, jednáme již 3 roky a dosud jsme nenašli schodu v ceně. Nyní necháváme vypracovat znalecké posudky.
5. Chtěla bych se zeptat na neoficiální objížďky do Liberce přes Harcov, asfalt se udělal jen na těleso silnice, nejsou dosypány krajnice, silnice je úzká, Liberec to řeší dosypáním. Mohlo by to být uděláno i zde?
P. Kozák – po dohodě s TSJ budou krajnice dosypány recyklátem v 5. - 6. měsíci 2016.
6. V zimě se udržuje pouze pluhováním, nešlo by uvažovat o posypu?
P. Kozák – o chemickém posypu se uvažovalo. Vodoprávním úřadem a oddělením životního prostředí chemický posyp z hlediska ochrany vod a přírody nebyl doporučen. V této věci můžeme dále s těmito orgány jednat. V současné době je možné provést v případě nutnosti posyp inertní.
7. Velké množství aut si zkracuje cestu přes Starou Osadu, jezdí nehoráznou rychlostí. Lze sem dát značku průjezd zakázán?
P. Kozák – co se týká dopravních značek, musí je odsouhlasit hlavně státní policie, dopravní inspektor. Řešili jsme i osazení retardérů, je to vždy problém, někteří je zase nechtějí.
Co pro to můžeme konkrétně udělat my, obyvatelé?
P. Kozák – přineste písemnou žádost, dáme ji k posouzení DI PČR, na dopravní a silniční úřad a vykonáme místní šetření.
8. To samé se týká ulice Pod Vodárnou, auta zde budou jezdit, silnice je úzká, většinou jezdí po trávě, kde chodí děti.
P. Kozák – práh musí být na osvětleném úseku a musí být přehled minimálně 50 metrů, tzn., není možné dát v zatáčce retardér. Jsou i negativní případy, lidi si stěžují, že retardér ohrožuje statiku domu, je to hlučné – vše musí posoudit PČR, je to ten stejný případ.
9. Proč kus komunikace u statku není hotový? Celá Pod Vodárnou je udělaná, chybí 100 metrů a dál serpentinami je opět nový asfalt.
P. Kozák – povedla se kompletní oprava propustku a následně oprava úseku komunikace s havarijním povrchem. Úsek, o kterém se zmiňujete, není třeba opravovat. Ve městě jsou ostatní komunikace, které mají přednost.
10. Využívá se zkratka přes Starou Osadu v ul. Na Stráni, což je mezi Zemědělskou
a Pod Vodárnou, jsou tam velké díry.
Doplnění za oddělení správy komunikací – pokud vozovku necháme opravit, zvýší a zrychlí se zde provoz, což z předchozích dotazů chápeme jako nežádoucí. Opravíme až po ukončení objízdných tras.
11. V ulici Pod Vodárnou je ohromný pařez u krajnice, je možné ho vysekat? Komunikace je zde velmi úzká.
P. Vele – provedeme místní šetření.
Doplnění za oddělení správy komunikací – není to pro provoz úplně nutné, odstraněním pařezu se vozovka nerozšíří, ale pařez bude vyfrézován.
Doplnění za oddělení správy veřejné zeleně, p. Gaislerová – s další etapou frézování pařezů počítáme na podzim 2016.
12. Posledně se říkalo, že na Ostrém rohu bude provedena oprava až k hasičárně. KSS LK tam dělala opravy, součástí opravy měl být most na pravé straně, aby bylo propojení na cyklostezku, aby se dalo bezpečně přejít od Penny marketu.
P. Kypta – majetkově je komunikace krajská a přímo navazuje na pozemek HZS, město zde nevlastní žádné pozemky. Je to zde problematické, směrem z města je chodník pravostranný, za mostem je přechod, my to řešíme pouze k mostu. Jednali jsme o tom, zatím se neumíme dostat na této straně komunikace přes Nisu na druhou stranu.
Od San plus není přechod. Děti zde běhají denně, je tam propadlina, narazí se do schodů.
P. Kypta – to propadlé místo je na krajské komunikaci (správa KSS LK) chodník před hasičárnou je hasičů a dále přes Nisu nevede. Musí se chodit po straně u San plusu, kde po celé straně komunikace chodník i přes Nisu je. Provedeme místní šetření, bereme jako podnět a informaci o propadlině předáme KSS LK.
13. Za Problematické považujeme rozšíření závodu Atrea, domníváme se, že je v rozporu s územním plánem, je tam definována malovýroba, což je většinou o několika zaměstnancích. Mají se rozšiřovat, nerespektují starou zástavbu Staré Osady, která zde byla dřív, a vytváří šedou zeď. V minulosti platil starý stavební zákon, který umožnoval celý proces zatajit účastníkům řízení, což byli sousední vlastníci. Nyní je na pořadu dne rozšíření až ke staré zástavbě. Problém je nejen rozpor s územním plánem, ale i s hlukovou emisí, provoz jede 24 hodin denně, je tam hukot. Tento záměr s rodinnou zástavbou je nepřijatelný. Jaký je váš postoj? Náš bude zamítavý, jsme připraveni jít i do soudního sporu.
P. Kypta – jste účastníci řízení, zastavte se na oddělení územního plánovaní nebo přímo u mne, podíváme se i do textových částí územního plánu, vysvětlíme, co se s tím dá dělat.
V územním plánu je zde 80% zastavitelné plochy, malovýroba není definována, což je chyba, regulace by na to měla pamatovat, malovýroba nemůže být fabrika o 100 zaměstnancích, to je mimo tento pojem.
Doplnění za oddělení územního plánování, p. Smrčková – platný územní plán města Jablonce nad Nisou řeší areál fy. Atrea jako zastavitelnou plochu kategorie VD – lehká drobná výroba, výrobní, nevýrobní služby – max. přípustná podlažnost 3. N. P., IZP (index zastavění plochy 80%). Platný územní plán města Jablonce nad Nisou dělí průmyslové plochy bez ohledu na počty zaměstnanců, ale s ohledem na charakter výroby.
1) VD - lehká drobná výroba,
2) VP - průmyslové areály střední.
Nový ÚP Jablonec nad Nisou řeší danou plochu coby zastavitelnou lokalitu kategorie
VS - plochy výrobně skladovací (částečně stav, částečně lokalita VS4.7), max. podlažnost
4. N. P. (podmínka zpracování územní studie). V průběhu projednání nebyla vznesena námitka, ani připomínka k podlažnosti.
P. Kypta – je potřeba se nad tím pobavit za účasti vedoucí oddělení územního plánování
paní Smrčkové, domluvte si schůzku.
14. Na druhé straně se staví další fabrika, nerespektuje se, že zástavba rodinných domů tu byla mnohem dřív, snižuje se kvalita našeho života, nehledě na to, že se nám snižuje hodnota nemovitostí. Budeme zde obestavěni fabrikami, má se rozšiřovat, toto není malovýroba… Atrea se chlubí na svých stránkách, že je druhý největší výrobce vzduchotechniky v České republice…
Doplnění za oddělení územního plánování, p. Smrčková – plocha kategorie VD - lehká drobná výroba je v ÚP města vymezena od počátku jeho schválení – 8. 10. 1998, nikdy nebyla zaznamenána snaha okolních obyvatel o změnu funkce, či o snížení podlažnosti. Výška objektu je dle územního rozhodnutí 8,8 m, což odpovídá třem nadzemním podlažím a odpovídá to max. podlažnosti platného ÚP města.
P. Kypta – ta fabrika na druhé straně je Jablotron, ten staví na základě stavebního povolení v souladu s územním plánem.
Proč se schválil jako 4patrový, když původně byl návrh v územním plánu do dvou pater?
Doplnění za oddělení územního plánování, p. Smrčková – max. přípustná podlažnost ploch kategorie VD je 3. N. P., což odpovídá výrobnímu areálu fy. Atrea (viz obr.).
P. Kypta – je to věcí stavebního úřadu, pokud stavebník předloží všechna povolení v souladu s předpisy a územním plánem, stavební úřad nemá jinou možnost, než to schválit a stavbu povolit.
My se ptáme vás našich zastupitelů, co vy pro nás občany můžete udělat?
P. Beitl – nevím, jestli je to všem jasné, ale SÚ je státní správa, my jsme tady zástupci samosprávy. Samospráva se řídí rozhodnutími zastupitelstva, státní správa se řídí zákony.
To, o čem vy hovoříte, že stavby nejsou v souladu se zákony České republiky, pokud je to oprávněné, máte šanci se hájit u soudu. My jako samospráva nemůžeme ovlivňovat české zákony, nemůžeme vstupovat do existujících územních plánů. Já věřím, že stavební úřad postupuje v souladu se zákonem.
Jak je možné, že se vůbec toto připustilo při tvorbě územního plánu?
P. Kypta – současně platný územní plán je zde od roku 1997. Jablonec bohužel nemá žádné průmyslové plochy, jako například Liberec. Toto jsou jediné průmyslové rozvojové plochy.
Je zde několik brownfieldů, které by se mohly využít, ale nevyužívají se, protože pro investory je jednodušší stavět na zelené louce, protože si to udělají podle svého a vyjde je to levněji, než opravování starých budov.
P. Kypta – nemůžeme zabránit investorům, aby stavěli na místě, kde podle územního plánu mohou stavět a nemůžeme jim určovat, kde stavět mají.
Můžete je k tomu nepřímo tlačit, že město bude preferovat, aby se nejdříve opravovaly brownfieldy a pak se teprve stavělo na zelených loukách.
P. Kypta – ztratíte tím spoustu investorů a tím i pracovních příležitostí, vždycky to má dvě strany mince.
Byla jsem na projednávání územního plánu, podala jsem námitku, nikdo mě nevyrozuměl, co s tím.
P. Kypta – bereme všechny tyto vaše připomínky jako podnět, budeme se tím zabývat, námitky a připomínky se právě teď vypořádávají.
P. Fričová – pravděpodobně vaše námitka není ještě vypořádána, ještě na tom p. Smrčková pracuje, připomínek a námitek bylo hodně, jsou tak v polovině.
P. Beitl – v tomto případě jsme v zákonném procesu, pokud jste námitku řádně podala, právo je na vaší straně.
15. Město nás donutilo změnit status neveřejná komunikace na veřejnou přístupovou cestu, pokud to tak je, bude ji město asfaltovat? Je to v CHKO, jsou tam již veřejná osvětlení, je to dole za bývalým kravínem, polní cesta. Pokud se tento status změní, budou zde jezdit i popeláři? Bude ji město udržovat?
P. Fričová – bereme to jako podnět.
Doplnění za oddělení dopravní a silniční, p. Šrýtrová – bylo vydáno deklaratorní rozhodnutí o existenci účelové komunikace, není ještě pravomocné. Část komunikace umístěna na soukromých pozemcích. V současné době podáno odvolání vlastníků dotčeného pozemku.
Statutární město v minulosti nechalo vyhotovit zaměření vyježděné trasy komunikace. Bude jednáno o směně (nebo výkupu) pozemku, na který zasahuje komunikace.
Doplnění za oddělení správy veřejné zeleně, p. Horčíková – aby do ulice vjeli popeláři, tak by měli mít v ideálním případě šířku vozovky 2,5 m a nějaké místo na otočení. Vozovka musí být zpevněná, v zimě udržovaná a průjezdu nesmí bránit větve. Posuzují se vždy konkrétní případy přímo na místě, budeme řešit po provedení změny.
16. Pod Vodárnou je směrem do města ulice Selská a mezi nimi je utopený chodník s pískem a vodou, nelze po chodníku chodit, je to nebezpečné, musí se po silnici. Proč se neudělala i oprava chodníku zároveň s propustkem?
P. Kozák – ul. Selská nemá vlastní dešťovou kanalizaci, podíváme se na místo.
Doplnění oddělení správy komunikací – opravovala se pouze vozovka ul. Pod Vodárnou, stávající chodník je panelový ve schůdném stavu. Chybí pouze část komunikace a vozovky v ul. Selská. Rekonstrukce ul. Selská by toto místo vyřešilo, je to však větší investice, tudíž záležitost oddělení investiční výstavby.
17. Bylo v plánu přeložení cesty z ČSA do ul. Zemědělské o cestu dál? Bude nebo nebude? Mělo být rozšíření na 5 metrů.
P. Kypta – bude se opravovat, je zde ale složitá situace, proběhly odkupy některých soukromých pozemků.
18. Je možné, že Pod Vodárnou vznikne výstavba jako zde? Jsou to domy s plochými střechami, my máme roubenky – jedná se o CHKO.
P. Kypta – pozemky má soukromý vlastník, pokud přijde na SÚ a předloží projekt, který nebude odporovat ÚP, tak se obávám, že možné to je.
Vyjádření za stavební úřad, p. Řimnáčová – v případě, že stavebník splní podmínky stavebního zákona a schváleného územního plánu, stavební úřad je povinen stavbu povolit. To o čem mluvíte je ochrana krajinného rázu, dle ustanovení § 12 zákona č, 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny (dále zákon). Dotčeným orgánem, který chrání tento zájem a vydává stavebnímu úřadu závazné stanovisko je příslušný orgán ochrany přírody a krajiny – Správa CHKO. Magistrát města Jablonec nad Nisou tuto působnost nemá. Problém je to, že se v daném případě jedná o IV. zónu CHKO, ke které se správa nevyjadřuje (§ 44 odst. 2
písm. a) zákona).
19. Chystá se něco na louce mezi Rýnovicemi a Mšenem, kde je sportovní areál? Jaký s tím má město záměr?
P. Kypta – neregistrujeme žádný projekt nebo dokumentaci, že by se tam mělo něco realizovat.
20. K parkovacím místům v ulici Janovská naproti Fraňkovi - pozemek je 2,5 roku města, bylo se zde podívat hodně lidí, chtěli bychom, aby se zde vybudovalo parkoviště pro sídliště. V územním plánu je vedené jako plocha pro parkování, víme, že nejsou peníze, ale kapacita parkovišť je nedostatečná. Je to realizovatelné?
P. Kypta – jednali jsme již o tom spolu, je to věc poměrně nová, dříve se o tom neuvažovalo, nyní se tím budeme zabývat, najít řešení se musí.
21. Děkujeme za rychlou opravu autobusové zastávky sídliště Janovská. Jak to je s odstraněním autobazaru?
P. Vele – jednal jsem s vlastníky pozemku, nemáme adekvátní pozemek na výměnu, neumíme s tím nic udělat.
22. Patří parkoviště na náměstí, co je autobazar, městu? Část má rezervaci firma MARROM ART s.r.o. – je to zpoplatněné? Má z toho město příjmy? Proč se dává přednost firmě před občany, kteří vozí děti do školy a do školky. Nájemce je neustále vyhazuje, nyní je rezervace vyznačena dopravní značkou.
Zásobování přijíždí tak jednou za 3 týdny i déle, maminky si musí přeparkovávat, zástupce firmy je vyhání, nebo je zablokuje.
Byl jsem u jednání, mají vyhrazená místa, stojí na městském pozemku. Byl jsem svědkem, že tam stojí několik aut na prodej, udělal si z toho autobazar. Prosíme o pomoc MP, je zde nepřijatelná situace.
Doplnění za oddělení dopravní a silniční, p. Šrýtrová – pozemek, na kterém je umístěno 5 kolmých parkovacích stání + zelená plocha (p. č. č. 61/4, 61/3 a 61/2), je v soukromém vlastnictví majitelů přilehlého objektu. Tato kolmá stání nejsou součástí místní komunikace, jsou komunikací účelovou v soukromém vlastnictví, na kterou byl omezen veřejný přístup formou umístěného dopravního značení. Tzn., že omezení přístupu veřejnosti se týká pouze kolmých parkovacích stání, ne stání před zelení na pozemku vedeném jako „ostatní plocha – ostatní komunikace“ ve vlastnictví statutárního města Jablonec nad Nisou. Firma MARROM ART s.r.o. (nájemce objektu) však tato místa záměrně nevyužívá a parkuje podélně před zelení tak, aby zde nemohl již nikdo jiný zastavit. Na místo bylo svoláno místní šetření za účasti MP, PČR, silničního správního orgánu a zástupců mateřské školky, autobazaru, pekařství a MARROM ART s.r.o. PČR vysvětlila zástupci MARROM ART s.r.o. platnost stávajícího dopravního značení – v současné době platí zákaz stání na celou délku před parkovacími stáními, nevztahuje se však na stání na komunikaci před zelení. Cizí vozidla nesmí bránit vjetí – vyjetí na kolmá parkovací stání. Toto vysvětlení však nájemce zjevně neakceptuje. Bohužel se nejedná o porušení pravidel silničního provozu, ale o „sousedské“ vztahy – schválnost.
K odstavení vozidel na pozemku města (před zelení) – pokud vozidlo nesplňuje příslušná ustanovení zákona o pozemních komunikacích a nejedná se o zaniklé vozidlo, případně neporušuje svým stáním ustanovení pravidel o silničním provozu, nelze vozidlo z místa odtáhnout.
Doplnění ředitele MP – dne 24. 9. 2015 proběhlo před objektem v ulici Československé armády 4344/18, Jablonec nad Nisou již zmíněné místní šetření ve věci umístění dopravního značení a řešení možnosti parkování u uvedeného objektu. Na základě tohoto jednání byla dne 13. 1. 2016 zveřejněna veřejná vyhláška - opatření obecné povahy o stanovení místní úpravy provozu na pozemní komunikaci v místě:
- místní komunikace III. třídy, katastrální území Rýnovice – parkoviště v křižovatce ulic Pod Vodárnou a Československé armády,
- u svislé dopravní značky IP 12 „reservé“ s dodatkovou tabulkou E 13 s textem „pro MARROM ART s.r.o.“, která je umístěna na zdi u hlavního vstupu do objektu č. p. 4344/18, odstranit dodatkovou tabulku E 8e „úsek platnosti vlevo – vpravo 10 m“ a nově osadit dodatkovou tabulku E 8d „úsek platnosti vlevo 10 m“ /možno řešit pouze přelepením šipky/
23. V Cihelné ulici je rozbitá autobusová zastávka, doufáme, že se opraví, až bude dostaven Jablotron.
P. Vele – víme o tom, opravíme.
Nehledě na to, že před tou zastávkou stojí stále auta ze stavby, není vidět, že na zastávce stojí lidé na autobus. Musíme chodit cestičkou mezi ploty, kterou jsme si vyšlapali, postavili nám tam auta, musíme chodit příkopem a obcházet auta hlubokou trávou.
P. Vele – okrskář si poznamená.
24. Před školou je cedule zákaz vjezdu autům více než 7 tun a dál za kravínem je cedule, která povoluje vjezd autům do 11 tun. Proč tento rozdíl? V podstatě si můžou zkracovat náklaďáky cestu. Je tam CHKO.
Doplnění za oddělení dopravní a silniční, p. Šrýtrová – na omezení vjezdu nákladních automobilů do ul. Pod Vodárnou bylo vydáno Stanovení místní úpravy provozu (odsouhlasené Policií ČR), na vjezdu od sídliště upozornění pro řidiče, že za 700 m je zakázán vjezd vozidel nad 7 t (dále mohou pouze vozidla do 10,5 t na nápravu, pokud jsou dopravní obsluhou).
Doplnění oddělení správy komunikací – 7 tun je označení nosnosti mostů, a 10,5 t na nápravu na dodatkové tabulce je pro dopravní obsluhu (popeláři, ZÚ, sekání apod.).
25. Je šance, že by město zainventovalo položení asfaltu na parkoviště vedle školy, udělalo drenáž?
P. Kozák – parkoviště máme v plánu.
26. Je možné ze sídliště vypudit náklaďáky – dodávky?
P. Fričová – bohužel, pokud je to jejich soukromý vůz, kterým jezdí, tak jim to nemůžeme zakázat, je to veřejná komunikace, můžete zkusit dát podnět na dopravní výbor.
27. Pěkně se opravila ulice Želivského, ale když se dělali kanály, proč je kanál na nejvyšším bodě? Dnes bylo dobře vidět, voda teče kolem kanálu a míjí ho. Nemá to logiku.
P. Kozák – předáme na krajskou správu silnic, ty prováděli rekonstrukci.
P. Sluka – město zde dělalo pouze chodníky.
28. TSJ uklízeli včera na sídlišti, vystříkávali písek po zimní údržbě a skončilo to tím, že ten písek, z městské komunikace nastříkali na soukromý pozemek, který jsme si museli pronajmout od družstva, nechali tam binec.
Doplnění oddělení správy komunikací – mohlo se stát, ale ne úmyslně. Bude prověřeno TSJ.
29. Když začnou sekat, je zde spousta bordelu od sekání, nezametou to. Nevydrželi jsme a koupili si vlastní sekačku, máme tak větší problém, protože bychom měli mít kompostér a likvidovat to. Chtěli bychom na sídlišti kontejner na bioodpad, jako je v jiných městech (dostal jsem odpověď, že by tam lidi házeli cokoliv, nemyslím si to). Tímto prosím, aby se kontejner na bioodpad objevil na ploše proti Fraňkovi, sekáme na vlastní náklady…
Doplnění za oddělení správy veřejné zeleně, p. Gaislerová – tuto záležitost jsme již projednávali se zástupcem objektu Malá Janovská 3 – 7 a bylo domluveno, že sdělí městu rozsah ploch, které budou sekat na vlastní náklady. Město tím uspoří jisté finanční prostředky a může několikrát zajistit odvoz vzniklého bioodpadu, ale pouze ve výši uspořených finančních prostředků. Kontejner umísťovat nebudeme, protože jsme si jistí, že kromě bioodpadu i z okolních ploch a zahrad by do kontejneru lidé odkládali i komunální odpad. Sezónní pronájem kontejneru a likvidace odpadu by byla několikanásobně nákladnější, než je stávající systém. Město provádí na všech sídlištích v Jablonci tři seče. Individuální přístup u jednotlivých objektů není možný z finančních ani organizačních důvodů. Na sídlišti v ulici Široká si obyvatelé hradí další tři seče nad rámec těch, které zajišťuje město, ale vše na náklady obyvatel, tedy vč. likvidace bioodpadu. Ukládání bioodpadu je pro občany zdarma, obyvatelé z Malé Janovské tedy mohou využít i této výhody. Existuje několik variant, jak situaci řešit. Ještě k úklidu ploch znečištěných trávou při sekání: dodavatel má za povinnost provádět čištění takových ploch. Pokud je při kontrole zjištěno, že to nebylo provedeno, je zapsáno do deníku prací a při další kontrole prověřeno. Pokud si mezitím občané vyčistí sami, nelze to zjistit. Případně je možné takovou situaci nahlásit a my zajistíme nápravu.
30. Podnikatelé mají nařízeno, že musí likvidovat odpad sami a musí ho vozit na sběrný dvůr. Byl jste tam někdo? Viděli jste, jak to tam v Proseči vypadá? Komunikace je samý sklo, bordel – bláto, nenuťte nás to tam vozit, a když už, tak ať jsou k tomu podmínky.
P. Vele – s tím souhlasím, byl jsem tam soukromě, vezl jsem tam také odpad, na provozovatele jsem si již osobně stěžoval. Je to pravda, ale stalo se mi to poprvé, nebývá to zvykem, že by to bylo vždy. Můžete také jako občané využívat sběrný dvůr v Belgické. V případě, že jste podnikatel a máte uzavřenu smlouvu s SKS, v tom případě to do Belgické nelze. Informace o umístění a provozní době všech sběrných míst najdete na webu města.
P. Beitl – v případě, že nemají příjezdovou cestu v pořádku, v případě poškození auta… je na místě stížnost u provozovatele.
31. Žádali jsme na městě ohrádku u kontejnerů na tříděný odpad, prý se to neosvědčilo. Přesto bychom ji tam chtěli, máme odpad až na zahradě, zvěř rozškube pytle, lufťáci to zde odkládají, naprší do toho…P. Vele – situace u stanovišť na separovaný odpad je špatná po celém Jablonci…
Doplnění za oddělení správy veřejné zeleně, p. Horčíková – ohrádky na separovaný odpad město přestalo úplně stavět. Původní záměr byl, že do ohrádky budou občané odkládat pytle se separovaným odpadem. Bohužel v ohrádkách je daleko více nepořádku než barevných pytlů a i tam, kde nepořádek do té doby nebyl, tak se po vybudování ohrádek objevil a to ve velkém množství (např. Vrchlického sady).
32. Proč tady na sídlišti není kontejner na textil?P. Vele – předáme podnět kolegyním z oddělení životního prostředí.
Doplnění za oddělení správy veřejné zeleně, p. Horčíková – kontejnery na textil obsluhuje soukromá firma, která má na město určitý počet kontejnerů a zatím neprojevila zájem jejich počet navyšovat. Podnět budeme vést v patrnosti a buď v případě nějakých přesunů, nebo při navyšování počtu kontejnerů by na sídliště Na Úbočí byl kontejner přistaven.
33. Bylo by možné zbavit ulici Pod Vodárnou více náletového dřeva?
P. Kozák – ano, počítáme s tím, bude provedena úprava krajnic a příkopů cepákem.
34. Na závěr ještě bych si dovolil velké poděkování městu za krásně opravenou ul. Ladova.
P. Beitl – děkujeme za kladný ohlas.
Náměstek pro oblast humanitní p. Svoboda poděkoval, že kultura, školství a sociální věci, které má na starosti, fungují perfektně, protože nikdo se na nic nezeptal a pozval přítomné na letošní hudební festival Město plné tonů, každý týden od května do začátku října bude zajímavý program, středy budou patřit Mírovému náměstí, čtvrtky letní scéně Eurocentra, neděle koncertům v Tyršově parku, v létě dle počasí budou opět koncerty na přehradním mole, kolem Slunečních lázní. Všichni jste zváni.
Tisková mluvčí p. Hozová pozvala všechny přítomné 2. června od 17 hodin do Domu česko-německého porozumění v Rýnovicích, na besedu nazvanou Rýnovické památky včera a dnes… Můžete přinést staré fotky, zavzpomínáme, budeme diskutovat…
(Poznámka: nešlo by sem dát mobilní plot z jedné strany, lidé se tlačí na silnici, kde projíždějí auta… šel by vytvořit prostor kolem domu?
P. Hozová – Dům česko-německého porozumění nepatří městu, zkuste vznést tento podnět na místě, provozovatelka tu již není…
P. Beitl – budeme se snažit najít vhodný pozemek na výměnu pro autobazar, třeba najdeme společnou řeč.
Na závěr primátor p. Beitl poděkoval všem za účast, zhodnotil diskusi jako konstruktivní, kultivovanou, což je podstatné a pozval všechny na akci Muzejní noc pod Ještědem, která se bude konat dne 20. 5. 2016 od 17 hodin. Budou jezdit speciální dopravní prostředky mezi libereckým muzeem a galerií a našim Muzeem skla a bižuterie a Domem manželů Schybalových proti kostelu sv. Anny. Ve všech těchto objektech jsou připraveny kulturní programy.
Pro další komunikaci můžete využít kontakty:
Kontakty na jednotlivé pracovníky magistrátu včetně vedení města
aplikace www.lepsimisto.cz
Zelená linka ‐ 800 155 151 - zdarma
Setkáním provázela Jana Fričová.
Zápis zajistilo oddělení interního auditu a stížností.