Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany 2016 - Proseč nad Nisou

Archiv 14. června 2016
Autor: archiv MMJN

Ve čtvrtek 26. května 2016 se ve zcela zaplněné hasičské zbrojnici v Proseči nad Nisou konalo setkání vedení města s občany.

Přítomni: primátor Petr Beitl, náměstek pro oblast humanitní Pavel Svoboda, náměstek pro rozvoj města Lukáš Pleticha, vedoucí odborů, oddělení a zástupce městské policie.

V úvodu primátor města přítomné seznámil s prezentací o hospodaření města. Díky ekonomickému rozvoji stouply daňové příjmy města, městská ekonomika je stabilizovaná, splácení dluhu probíhá, navyšujeme dotace městským organizacím i příspěvky kulturním i sportovním subjektům, probíhá příprava na další investiční akce s ohledem na dotační tituly i výši úrokových sazeb. V rámci IPRÚ Liberec – Jablonec nad Nisou je za aglomeraci Liberec – Jablonec žádáno o 2,59 mld. Kč, projekty předkládané za Jablonec celkově za 486 milionů Kč, jedná se o projekty jako např. přestupní terminál veřejné dopravy, cyklopruhy Palackého, cyklostezka Odra – Nisa, centrum terénních a ambulantních služeb v Jablonci, Spolkový dům II – rozšíření sídla neziskových organizací, navýšení kapacity MŠ, modernizace ZŠ. V současné době již probíhá oprava silnice I/14 z Kunratic do Lukášova, práce probíhají s cílem silnici otevřít v květnu 2018. Dochází tím k zatížení objízdných tras – přes Proseč a Rádelský mlýn, po dálnici. Plánované opravy – chodník Prosečská (další etapy od ul. Pod Kapličkou směrem k Jablonci), chodník Zlatá ulička – Nad Školkou, vozovka ul. Na Palouku od ulice Horní.

Jablonecká energetická, a. s. – probíhá II. etapa revitalizace, k 31. 10. 2016 by mělo dojít k odpojení stávající soustavy a přepojení na novou. V I. etapě bylo přepojeno 1 650 domácností, ve II. etapě bude přepojeno 2 250 domácností a 50 institucí (hlavně městských). Očekáváme další snížení ceny za teplo. Místo brandlu by mělo vzniknout moderní překladiště tříděného odpadu.

Způsoby, jak komunikovat s městem prostřednictvím chytrých telefonů – občané si mohou do svých mobilních telefonů zdarma stáhnout aplikaci Lepší místo, která slouží pro nahlášení nepořádku, poničených komunikací atd., je to velký pomocník, na radnici s podnětem ihned pracujeme a občané mohou sledovat vývoj oprav, další aplikací je Jablonec v mobilu, která poskytuje informace o městě.

Prezentace - Proseč nad Nisou (26.05.2016)

1. Bude se dělat přechod pro chodce u bývalé školy u zastávky?

p. Kypta – ano, přechod posuneme oproti původnímu za křižovatku ve směru na Liberec. Zde přechod vybudujeme tak, že k tomu mírně rozšíříme chodník na pravé straně ve směru do Liberce a na levé straně musíme za zatáčkou do vedlejší komunikace část chodníku vybudovat. Toto se nyní připravuje projekčně, studie prokázala, že to realizovat lze, otázkou je dostatek finančních prostředků.  Musí se zpracovat dokumentace, zajistit příslušná povolení. Ještě to bude chvíli trvat.

2. Směrem ze silnice na kamennou zastávku není žádné osvětlení. Chtěli bychom zde 2 světla k tramvajové zastávce.

p. Kypta – mluvíte o vedlejší silnici, z hlavní silnice k tramvaji? Musí se prověřit, jestli lze rozšířit veřejné osvětlení, když ano tak připravit projekt.

p. Kozák – prověříme to.

3. Přechod ale prý nebude do zimy, v zimě zde zahrnou jediný zdejší chodník, a jelikož zde není dodržována rychlost, jak zde budeme chodit, jezdit s kočárky? Nešla by tam omezit rychlost?

p. Kypta – jednali jsme s Policií ČR, ta upravení rychlosti prověří. My bychom ten přechod rádi realizovali, ale narážíme na státní správu, která má svoje předpisy. Jelikož by to byla stavba, musí na to být stavební povolení, má to svoje procesy. Trošku to bude řešit ta 30 km/hod., uděláme maximum pro to, abychom měli do zimy stavební povolení.

p. Pleticha – celý proces musí proběhnout obvyklým řízením, jako jsme vloni řešili zastávku u Zlaté uličky – musí se připravit projekty, místní šetření, stavební povolení. Řešíme to.

4. Přechodů pro chodce by bylo potřeba více, lidé zde chodí na tramvaj – u mostu a u Dinexu by měly být.

p. Kypta – aby se udělal přechod, musí být na obou stranách chodník. Bereme to jako podnět.

5. Jak to vypadá s vodovodem ve staré Proseči? Vodovod je základní vybavení civilizace.

p. Kypta – vodovod je důležitý, ale základ je kanalizace. Nechali jsme zpracovat studii odkanalizování Horní Proseče. Nyní bude rada města rozhodovat o zpracování dokumentace pro dvě etapy, které se zde budou budovat. Budujeme kanalizaci jako prvotní věc, vodovod je dlouhodobější záležitost. Vodovod musí realizovat SVS, záleží, kolik lidí se na něj napojí.

6. Bydlím ve Zlaté uličce, vedle jsou chatky a 12 vrtaných studní a my místní máme úbytek vody. Nyní se tam studny povolovaly, ale není zde kanalizace. U poslední chaty, když vrtali studnu, jsem podal stížnost a asi 2 odvolání, byly uděleny výjimky. Také tam bylo napsáno něco o likvidaci, o vyvážení jímek.

p. Kypta – povolení dává stavební úřad.

p. Betil – stavební úřad se řídí zákony, samospráva se řídí navíc usnesením zastupitelstva města, my jako město nemůžeme stavební úřad ovlivňovat.

p. Nožičková – abychom vydali povolení, musí být hydrogeologický posudek, ano povolili jsme to. Jestli jste byl účastník řízení, mohl jste se odvolat a jestli to krajský úřad povolil, tak my nemáme jinou možnost.

Ano, vyvážení je věcí kontroly úřadu.

7. Hovořili jste o dvou etapách kanalizace, to se týká asi jen Horní Proseče. Oblasti za kapličkou se to netýká. Proč se neuvažuje s dobudováním kanalizace v této oblasti? Máme dotazy od roku 2012, stále není finální řešení. Je to téma již 40 let. Je to obec, která je součástí aglomerace nad 20 tisíc obyvatel a podle nějakých směrnic by měla být odkanalizována.

p. Pleticha – není pravda, že se neuvažuje o kanalizaci, studie je z let 2008-2009, jsou části, kde je více obyvatel, větší priorita je dána vyšším počtem obyvatel, není to o penězích. Aby se do toho někdo pustil, musí být návratnost, ta zatím nevychází a musela by se rozkopat zdejší komunikace. V momentě, kdy je zde objízdná trasa, to nelze. V minulosti jsem Vám ukazoval studii. 

Každý, kdo odebírá vodu, musí naložit s odpadními vodami, tuto povinnost máte všichni. Různě došlo k napojování do potoka, pak s tím byly problémy, to je jiná věc, chceme to řešit, je to problém, který zde vznikal přes sto let, přes noc to nevyřešíme. Postupné kroky, zde zazněly. Nejdříve se teď plánuje řešit Horní Proseč, dolní sběrač až po vyřešení objízdné trasy mezi Rýnovicemi a Kunraticemi. Minimálně 3 roky to bude trvat.

8. Dávali jsme podnět o vybudování světelného přechodu u hospody nebo vedle zbrojnice, provoz zde výrazně stoupl. Bylo by dobré, aby i děti měly možnost přejít. Je zde v zatáčce radar, ale na rovině jede každý kolem 100 – 120 km/hod., rychlost se zde nedodržuje, chtělo by to zpomalit dopravu, dát sem minimálně světelný stojan, který řidiči hlásí, kolik jede.

p. Kypta – již jsme toto řešení prověřovali, přechod funguje tak, že bliká žluté přerušované světlo. Kdybychom ho chtěli nahradit poptávkám semaforem, bude nám to trvat do finálního projednání a následné realizace někde do poloviny roku 2017. Bude se totiž jednat o novou stavbu a ta musí projít povinnými schvalovacími procesy, má to své náležitosti. Přibližná cena by byla 1 milion korun. Je to i o dostatku finančních prostředků. V tuto chvíli zde situaci pomáhají řešit pracovníci veřejně prospěšných prací, až dojde k převodu silnice I/14 na silnici přes Kunratice, dojde zde ke zklidnění dopravní situace.

p. Beitl – s ředitelem MP jsme se bavili o umístění zpomalovacího semaforu – měl by dvě funkce, jednak poptávací a jednak tu, že semafor přehodí červenou při překročení rychlosti. Budeme to ještě řešit.

9.  Kolem Zlaté uličky se postavila kanalizace, na jižní straně, komu slouží, kdo to zaplatil? Je z roku 2006 a není využívaná.

p. Pleticha – když přišly první stížnosti před 7-8 lety, tak se ukázalo, že tam žádná kanalizace není a napojení je zde načerno do zatrubněného potoka.

p. Kypta – cca roce 2006 se do této kanalizace napojila oblast na Domovině. V roce 2008 se měla zastavět stráň za paneláky, která měla být napojena do tohoto kanalizačního řadu. To vše mělo být provedeno, ale zkrachovalo to. Pak měla být zahájena výstavba kolem Zlaté uličky, proti které jste bojovali, aby zde nevzniklo pětitisícové město. Byla to příprava pro developerské projekty, ty se nerealizovaly, ale když už je to takto připravené, kanalizace se jistě ještě využije.

10.  Předevčírem byla Zlatá ulička opravována – kolik to stálo a kdo to kontroloval, je to ošklivě udělané.

p. Kozák – Zlatá ulička je v plánu celoplošné opravy, nyní bylo provedeno provizorní řešení nejhorších děr, celá komunikace je plánována na napojení spodní části, která je v novém povrchu.

11.  Uváděli jste, že na městskou policii připadlo 30 mil. Kč. Jsou dány nějaké objízdné trasy, tady je dáno 30 km/hod., řidiči to nedodržují, nikdo to nekontroluje. Kolik financí z uváděného „koláče“ jde na Horní Proseč? Městskou policii jsem zde viděl minimálně.

p. Raisner – po dobu objízdné trasy Prosečí nad Nisou pro vozidla do 12 tun jsme v ulici Prosečská zatím odhalili celkem 17 přestupků řidičů, kteří překročili nejvyšší dovolenou rychlost, z toho byly 3 přestupky s rychlostí nad 20 km/h v obci. V ulici Široké jsme odhalili 1 přestupek řidiče, který překročil nejvyšší povolenou rychlost. Dále jsme na Horní Proseči řešili od začátku letošního roku 3 přestupky proti veřejnému pořádku, 3 přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a 4 přestupky proti občanskému soužití. Dále jsme zasahovali u 3 případů psů a 1 případu koně, 2 vraků, 1 znečištění komunikace a 2 jiných oznámení.

Na základě našich statistik můžeme říci, že lokalita Proseč nad Nisou patří k lokalitě s nízkou rizikovostí.

Finanční náklady MP Jablonec nad Nisou pouze na Horní Proseč nelze vyčíslit, neboť ve schváleném rozpočtu MP Jablonec nad Nisou daného roku neevidujeme mzdové prostředky včetně mzdových odvodů a provozní náklady dle jednotlivých okrsků města, ale vždy pro MP Jablonec nad Nisou jako celek. Proto jako orientační finanční náklady uvádíme mzdové náklady včetně odvodů na strážníka okrskáře a s tím spojené provozní náklady s jeho činností, tj. vybavení, vystrojení, vyzbrojení, administrativa, vedení a obsluha MKDS ve výši cca 580.000 Kč za rok.

12.  Dotazoval jsem se na řešení dát k 30 km/hod. zpomalovací pruh, ale prý si mám nechat zpracovat projekt a dát žádost. Já jako soukromá osoba si mám nechat zpracovat projekt? Zajímalo by mě, co se udělalo se silnicí Horní předtím, než bylo jasné, že tam bude takový provoz? Je rozbitá, v zatáčkách vydrolená, jezdí se tam rychle, jen zdejší lidé jezdí pomalu, v nejhorší zatáčce je půlka silnice hodně rozbitá, extrémně nebezpečné, mám obavy vždy, když tam jdu, nemám kam uhnout.

p. Kozák – na radnici přišel dopis Osadního výboru Proseč, který obsahuje i mapu s požadavky na umístění zrcadel – např. Nad Školkou, Na Palouku. Nyní probíhají šetření, podnět budeme předávat Policii ČR, vyjadřuje se i oddělní dopravní a silniční.

Co se týká přípravy projektu, v písemné odpovědi bylo uvedeno, že toto si žadatel musí zajistit sám, bez zjednodušeného projektu, souhlasů okolních vlastníků a dalších podkladů, které byly uvedeny v odpovědi, nebude ze strany Oddělení dopravního a silničního a Policie ČR schváleno. Také bylo v odpovědi uvedeno, že retardéry někdy splňují i obrácený efekt, přicházejí následně stížnosti, že se klepe dům, bude porušena statika apod. Někteří řidiči to doslova přeletí, což je následně hlučné, jiné občany to může rušit. Problematika retardéru není zkrátka vůbec jednoznačná, ne každý pak zde jezdí opatrně a pomalu.

okrskář – radary jsou nastavené tak, že to v zatáčkách měřit nejde, na Horní je zastavit nemohu. Je to o řidičích. Místa měření určuje Policie ČR.

13.  V Pastvinách jezdí řidiči velmi rychle, i zatáčkou, proto zde nemůžeme bezpečně chodit. Řeší se to až teď.

p. Pleticha – souhlasím, že to je zde špatné, nesouhlasím však, že se s tím nic nedělo. V roce 2008 byla studie o dopravě Horní Proseče. Ve 2008 vznikl osadní výbor, což bylo výborné, mohl vás někdo zastupovat. Když je silnice úzká, musí se rozšířit, tzn., že když mají lidé vedle pozemek, budou ho muset prodat městu. Osadní výbor Proseč nepřišel s žádnou alternativou, vše je proti všemu, není komunikativní, do dnešního dne s žádným řešením nepřišel.

p. Beitl – jsme v oblasti, kde jsou úzké silnice a více aut, než se sem vejde. Je to takřka neřešitelné. Navrhněte, co máme udělat.

p. Pleticha – mohli jste přijít s nějakým řešením. Kdyby se to rozšířilo, byly by zde chodníky, ne širší komunikace.

14.  V ulici Zlatá ulička a V Pastvinách často jezdí maminky s kočárkem, není to zde bezpečné. Mám návrh - ať sem přijede státní policie s radarem a měří to.

p. Beitl – máme vliv pouze na městsku policii, ta může měřit v úsecích, kde je to technicky možné. To, že lidé jezdí rychle, my nevyřešíme. Městská policie zde bývá, vídávám je tu. Napište Policii ČR, ať to zde měří. Mají svůj plán měření, kterým se řídí, my jim dáváme doporučení, další je na nich. Stejné problémy mají i v Harcově, policii tam vídám. My také dáme impuls na městskou policii i Policii ČR, ale nebudou zde stát 24 hodin denně.

15.  Co jste pro tu silnici udělali, když bylo jasné, že se zde bude jezdit? Dříve než jste sem poslali auta z Kunratické.

p. Beitl – vy máte pocit, že my ty silnice vlastníme a určujeme jejich režim, tak to není. Pan Pleticha zde říkal, že byly studie a záměr to řešit, budovat chodníky, ale to osadní výbor zamítl. Město nebylo schopné vykoupit potřebné pozemky pro rozšíření, ve vzduchu to postavit nejde, jedná se o akci Ředitelství silnic a dálnic ČR, my můžeme dávat jen speciální režimy, které dle mého názoru na Horní Proseči již jsou, a městská policie měří tam, kde se dá měřit a kde jí to dopravní inspektorát umožní. To je vše, co můžeme dělat, tak rok a půl to zde musí fungovat. Stavebně se teď zde nic dělat nedá.

16. Můžete nám tam aspoň opravit díry, pomoci nám s tím.

p. Kozák – prověříme to.

p. Pleticha – a můžete vy pomoci nám, aby zde vznikl prostor nikoliv pro komunikaci, ale pro chodníky?

17.  Osadní výbor nebyl proti budování komunikace, ta záležitost, která se zde vyskytuje, je obtížná, je to nerealizovatelné, je zde 600 vlastníků, jak si s tím chcete poradit. Silnice je kapacitně nastavená na vesnici.

p. Pleticha – 600 vlastníků je po celé Proseči.

p. Beitl – ať přijde osadní výbor na magistrát na odbor rozvoje a můžeme to projednat, ať dojde k dohodě a pak zde můžeme něco budovat. Buď dojde k nějaké dohodě a město bude deklarovat, že tam bude něco budovat, nebo k ní nedojde a ta silnice zůstane stejná, protože to nemá řešení.

18.  Na Horní Proseči by pomohla cedule pro rezidenty? Aby zde neprojížděla auta Jablonec -Liberec.

p. Beitl – dle mého odhadu to policie zřejmě nepovolí, přeneslo by to provoz na ostatní silnice. Město se snažilo, ale podařilo se jen omezit tonáž.

19. Komunikace na Horní Proseči není dimenzovaná na současný provoz, krajnice se dělí, propadá se již nyní po 2-3 měsících. Jak to zde bude vypadat za rok? Bylo by potřeba omezení rychlosti na rovince mezi překladištěm a Zlatou uličkou, zde se jezdí 80-90 km/hod., končí zde 30 km/hod. a začíná 50 km/hod., nevíme proč. Potřebovali bychom zde omezit rychlost, dvě auta se zde sotva potkají. Psal jsem o tom před pár dny p. Kyptovi, čekám na odpověď.

p. Kypta – odpovíme Vám, nejde to za den či dva.

p. Kozák – okolí komunikace bude prořezáno, krajnice budou dosypány.

p. Kypta – máme hotovou dokumentaci na úsek komunikace mezi Horní Prosečí - Zlatá ulička a překladištěm. Dávno mohlo být hotovo, ale majitelka přilehlého pozemku nám neprodá ani metr, i když její pozemek je nezastavitelný. Potřebujeme koupit cca 2 – 2,5 m, dosypat to a udělat tam chodník, ale bez výkupu pozemku to nejde. Jediné, co se nám zde podařilo vybudovat, jsou 2 autobusové zastávky, abyste nemuseli chodit po silnici na zastávku u překladiště. Uvažovali jsme zde i o kruhových objezdech. Přemluvte paní k prodeji a realizace bude možná.

20.  Bydlím ve Zlaté uličce, není pravda, že si to zde všichni napojovali načerno, na koho se tehdy v 60. letech měli lidé obrátit? Lidé byli přinuceni udělat si septiky, dnes ale nevyhovují. Co stávající lidé, co zde bydlí, město zde nic neudělalo. Zlatá ulička je to stejné co Horní. Vyhovovala před cca 15 lety, kdy tu projelo 6 aut. Město povolilo zahrádkářskou kolonii, z původních domků 4x4 m jsou velké vily, lidé zde žijí natrvalo, nechali si vyvrtat hluboké studně, došlo k omezení vody v okolí, co budou starousedlíci dělat, až nebude voda. Jsou zde členové osadního výboru? Proč osadní výbor nezajde na radnici a neřeší to? Kanalizace je jednou z nejdůležitějších věcí, tím, že z kolonie je normální luxusní bydlení se septiky - jeden kubík, úřad se musí ptát, jak budou ten odpad vypouštět, s počtem třech lidí to naplní hned.

p. Beitl – kontrola stavebním úřadem je zákonná kontrola, studny povoluje stavební úřad. Kanalizace a vodárna jsou věcí SčVaKu a dělá to v rámci ekonomiky, napojuje oblasti, kde jim vyjde jakýsi poměr investice do sítí a odběrného místa. Ti, kteří mají tzv. hájenky, a jsou na konci tříkilometrového potrubí, budou čekat. Město ovládá toto území jen přes územní plán.

21.  Zlatá ulička je úzká, nevejde se zde kočárek a auto. Auta nedodržují nařízenou rychlost, je to zde nezpevněné, jezdí zde i náklaďáky – je tu výjimka pro dopravní obsluhu, ale každý, kdo si to tudy zkracuje, tak řekne, že je dopravní obsluha a auta, která mají 4 – 6 t, zde přeci nemohou jezdit. Problém není, že je komunikace úzká, ale že se doprava zvyšuje, každý má dvě auta.

p. Pleticha – problém zde bude, dokud tu nebude chodník, aby se oddělila motorová doprava, ale lidé by se museli zříci části svého pozemku, cca 1-2 metry, aby se zde dal udělat chodník.

22.  Ulice Vrcholová je ve špatném stavu, kdy to bude opraveno.

p. Kozák – v současné době je část této komunikace již opravena, druhá část – prudký úsek je v plánu, v současné době je již zadán na TSJ s.r.o. 

23.  Kanalizace ve Vrcholový, vysychají nám studny, co s tím?

p. Beitl – obecně je málo srážek, možná pomůže studnu prohloubit.

24.  Kdyby nastala skutečnost veder, jsme odkázáni jenom na studny a co když dojde voda, co máme dělat?

p. Beitl – prohloubit studnu.

p. Čechová – na pozemku umístit nádrž a kupovat od SčVaKu.

25.  Prosečská 199 - 200, bydlí zde 8 rodin a nemají zde pitnou vodu, nevíme co s tím, voda končí zde, vodovod u výboru, další si to protáhli, ale je to ještě potřeba asi 100 m protáhnout?

p. Pleticha – přípojka je vždy záležitostí odběratele, vodárna dělá tu páteřní, přípojku si musí každý sám zajistit, když jsou to dlouhé přípojky na tu páteřní, tak mohou být i 100 – 200 m a je to pro občany finančně náročné. Když vyschnou studny, SVS přistaví cisterny pro ty, co platí vodu.

p. Čechová – je tam rozpočet na přípojku asi 2 mil. Kč.

26.  Ulice Jabloňová – spojka mezi Horní a Prosečskou, nejsou zde okraje, chtěli jsme zde retardér, je v plánu oprav?

p. Kozák – ulice Jabloňová je v plánu oprav, po opravě sítí, dle návaznosti. Aktuální opravy nejhorších míst již probíhají.

p. Pleticha – ve 2008 jsme to řešili, chtěli jsme zde udělat chodníky i povrch, i tehdy to skončilo na stejném jednání s osadním výborem, město se tomu nebrání. Přijďte s nějakým řešením - že někdo bude ochotný, zříci se kusu zahrady ve prospěch chodníku, můžeme se sejít a řešit to. Dokud to zde zůstane tak jako doposud, tak zde nic nevyřešíme, ani za 10 let to pak nebude vyřešené.

27. Původní záměr byl výstavba domků, kanalizace a sítě vcelku měly vést ulicí Jabloňová, pak došlo ke změně, a vedlo se to vše druhou stranou. 

p. Pleticha – pokud se zde nebude stavět, tak síť pro pár domů nikdo nezafinancuje. Tak to je s kanalizací a vodovodem. Společnosti, které to platí, se rozhodují, kde to realizovat, mají na to vzorce pro návratnost, podle těch se to počítá. Priorita je Kokonín s 1 800 obyvateli, kde jich je 4x více než zde.

p. Beitl – připojení na vodu a kanalizaci není nárokové dle žádného zákona.

28.  Do ulice Jabloňová bychom chtěli umístit práh nebo vjezd pro rezidenty. Dejte tam značku průjezd zakázán.

p. Beitl – stejný podnět, jako může dát město ve věci komunikace, můžete podat i vy - občané, dopravní režim určuje Policie ČR. Když si za tím půjdete sami, uvidíte, jak je k tomu policie vstřícná, to že se tam nic neděje, neznamená, že nic neděláme, Policie ČR to vyhodnotí tak, že ta značka tam třeba nejde umístit. Město ani primátor nedávají značky, to musí rozhodnout policie.

p. Kozák – ulice Jabloňová je veřejně přístupná komunikace. Dopravní značení se v současné době řeší s Oddělení dopravním a silničním a Policí ČR

29.  Dolní Proseč – jak je LG Dinex – tak tuším, že to je parcela číslo 434, je v jeho majetku. Lidé sem chodí na tramvaj, je to vlastně mezi silnicí a mostem. Plánujete směnu pozemku s LG Dinex, aby to bylo města? Já tam chtěl postavit dům a ztroskotalo to na tom, že tam není příjezdová cesta.

p. Kozák – oddělení majetkoprávní magistrátu již směny řeší, obraťte se na paní Pavízovou.

p. Pleticha – je rozhodující, jestli ta cesta má statut veřejné cesty, na tu může kdokoliv.

p. Beitl – je to specifické, stavte se za Ing. Pavízvou.

30.  Nešly by opravit chodníky podél Prosečské? Je tam nepořádek, jak jsou keře, tak dochází k zúžení. Chtělo by to vyčistění.

p. Kozák – máme to v plánu, je to asi 2 km dlouhé, ale uděláme další část.

31.  Převody dvou silnic nahoře na Horní ulici, kde je nová zástavba, řadové domky. Jestli a kdy se budou převádět, v jakém to je stavu. Developer s námi moc nekomunikuje. Údržba cest a prašnost, víte, že máme tento problém? Při výstavbě dětského hřiště narazíme na to, že ty pozemky jsou v soukromých rukách, nikdo s tím nechce mít nic společného.

p. Pleticha – jedná se o komunikace u těch nových kostiček. To jsou obslužné komunikace, a město nemá zájem o jejich převzetí. Je to cesta pro vás, je to stejné, jako jsou obslužné komunikace u paneláku, které lidi využívají, ty patří nějakému družstvu a ti lidé, kteří to využívají, se o to starají. Vás tam je hodně, můžete na ně vyvinout tlak. Nám by prodali jen starost za velké peníze.

p. Beitl – před cca 1 měsícem mě oslavil investor, oni mají jinou představu - chtějí nám prodat jen starost, za cenu pozemku a investic a to není dobré. S těmi pozemky to je stejné, probíhá jednání, ale město čeká na oboustranně výhodnou nabídku, nejenom pro investora. Je to stejný příklad jako u kanalizace, když ji město buduje v nějaké úzké zástavbě, chce ji předat SčVaKu, resp. SVS na provozování, tak ji prodává tak za 10 % nákupní ceny, protože SčVak, když to převezme, tak ručí za provoz a ví, že za 80 let ji bude muset vyměnit a za tu dobu na vodném nevydělá, kupuje si zase jenom starost. Ta silnice je to stejné, kdyby oni nám ji jen převedli, ať se o ni staráme, tak s tím nemáme problém, ale chtějí nám prodat jen starost. Ale nyní již trochu komunikace probíhá.

p. Fričová – jestli máte další problémy či podněty, sepište je a pošlete je Ing. Kyptovi na odbor rozvoje, pak se sejdeme a budeme to řešit.

32.  Bude se něco dělat v Jablonci s parkovištěm u Kina Radnice? Dříve to bylo rychloobrátkové parkoviště, nyní jsou zde hodně vyhrazená místa, některá i pro ZTP a ti na nich nestojí a stojí vedle. Mluvím o tom, protože já se nemohu dostat ke svému domu, je tam pěší zóna. Z boku radnice parkují tři auta s oranžovými kartami.

p. Beitl – můžete tam zajet, ne parkovat. Jedna strana radnice je vyhrazena pro stavbu, vydané oranžové karty jsou dočasné, do podzimu. Po otevření obchodního domu bude situace s parkováním lepší.

33.  Je možné, aby někdo udělal něco s lidmi, kteří mají ZTP a stojí zde celý den – mercedes, jede do práce a nechá tam auto celý den?

p. Beitl – když toho řidiče městská policie najde nebo zastaví, tak ho zkontroluje, ale nemůže zde stát celý den.

34.  Ve Zlaté uličce chybí poklopy na vpustích.

p. Kozák – prověříme to.

V závěru pan primátor občany vyzval k zapojení do hlasování Má vlast, aktuální je vodojem na Dobré Vodě a křížek na Šumavě.

Občané pochválili město za nové autobusové zastávky. 

Pro další komunikaci můžete využít kontakty:

Setkáním provázela Jana Fričová.

Zápis zajistilo oddělení interního auditu a stížností.

Další informace

Sdílet