1) Jakým procesem dojde ke zrušení stávajícího pojmenování ulice?
2) Domům pak zůstává v adrese jméno a orientační číslo zrušeného pojmenování, či zaniká zároveň se zrušením jména ulice?
3) Kde lze ověřit stav u konkrétní ulice? (Kdy byla pojmenovaná, kdy byla odjmenovaná.)
4) Kdo na radnici odpovídá za řádné vedení a vyřizuje agendu kolem adres a jmen ulic? (kontakt)
J. P.
Odpověď
ad 1)
V souladu s ust. § 28 zákona o obcích obci přísluší rozhodovat o názvech ulic a jiných veřejných prostranství; ke vzniku, změně názvu nebo zániku části obce a k pojmenování, přejmenování nebo zániku ulice nebo jiného veřejného prostranství dochází zápisem do základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí. Tato rozhodnutí je vždy v kompetenci zastupitelstva města.
ad 2)
Zrušením názvu ulice a zápisem do základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí název zaniká a v adresních místech domů již se neužívá.
ad 3)
Stav pojmenování jednotlivých ulic v Jablonci nad Nisou lze ověřit v materiálech orgánů města, materiály mladší 5 let jsou k dispozici v kanceláři tajemníka MMJN (usnesení jsou nicméně publikována i na webu města); starší materiály je možné dohledat ve státním oblastním archivu. Skutečností ovšem je, že u historických pojmenování rozhodnutí nemusí existovat tj. v základním registru územní identifikace, adres a nemovitostí jsou ulice již zapsány i bez konkrétního usnesení zastupitelstva převodem ze starších registrů.
ad 4)
Přidělování čísel jednotlivým objektům je v prostředí MMJN agendou oddělení stavební úřad (nozickova@mestojablonec.cz) na odboru stavebním a životního prostředí; pojmenovávání ulic a veřejných prostranství je agendou odboru správního (karlovsky@mestojablonec.cz)