Odbor územního a hospodářského rozvoje plánuje na letošní podzim výstavbu otočky autobusu u nádraží Českých drah. Jejím vybudováním se propojí městská autobusová doprava s vlakem, a zvýší se tak komfort cestujících.
„Náklady na stavbu jsou vyčíslené na 2,6 milionu korun. Pokud vše půjde dle plánu, měli bychom začít hned po prázdninách a otočka by měla být hotová do konce října,“ říká náměstek primátora Petr Vobořil. Podle jeho slov si dvouměsíční stavební práce nevyžádají žádné uzavírky silnic, pouze se dočasně zvýší doprava během zásobování.
Autorem projektu otočky autobusu je Ing. Jiří Šklíba z jablonecké kanceláře Atelier 4, s. r. o. Otočkou projede běžný autobus dlouhý 15 metrů, ale i osmnáctimetrový kloubový autobus. „Součástí otočky jsou tři samostatná zastávková stání o 18 metrech, první u vjezdu do otočky bude sloužit jako výstupní, další dvě na výjezdu jsou nástupní,“ popisuje Šklíba.
V rámci projektu město vybuduje nový chodník s prvky pro nevidomé. Bezbariérově na něj budou napojená jednotlivá nástupiště a chodník povede až ke hlavnímu vchodu do budovy ČD. Bezbariérové budou také přechody pro chodce se signálními a varovnými pásy pro nevidomé a slabozraké.
Otočka bude vybavená zastávkovými přístřešky s osvětlenými tabulemi na jízdní řády, lavičkami a odpadkovými koši. Součástí projektu je také veřejné osvětlení. „Nyní je třeba ještě dořešit parkování osobních vozů a jízdních kol, aby přestupní uzel dobře plnil svou funkci,“ poznamenává Ing. Šklíba.
Stavba si vyžádá pokácení celkem 11 stromů a odstranění keřů v ploše 25 m2. „Část zeleně zmizela už při výstavbě kanalizace pro nádražní budovu, město bude samozřejmě pamatovat na náhradní výsadbu po dokončení otočky,“ konstatuje Zuzana Bencové z oddělení investiční výstavby a dodává, že zachované stromy budou v průběhu stavebních prací chráněné. Pyramidální dub a jasany budou ochráněné minimálně dva metry vysokým bedněním.