Kontakty Dokumenty Úřední deska

Martina Vacková - Lidé mají být na svoji práci hrdí

Martina Vacková
Autor: Jiří Endler

Martina Vacková je vedoucí kanceláře tajemníka jabloneckého magistrátu. Na úřad přišla loni na jaře poté, co vyhrála výběrové řízení, a zúročuje zde své bohaté zkušenosti z Velkých Hamrů, kde na městském úřadě pracovala 19 let jako tajemnice a kde se věnovala také dotačním a projektovým titulům.

V její gesci na jablonecké radnici jsou oddělení organizační, personální, vnitřní správy, informačních technologií a organizace a personálu veřejných prací.

„Když jsme objevila inzerát na tuto pozici, byl to pro mě nový impulz zkusit po 19 letech něco nového. Chtěla jsem změnu, děti povyrostly a řekla jsem si, že s dojížděním nebude problém. Přihlásila se a vyhrála,“ říká Martina Vacková, vedoucí kanceláře tajemníka.

Nová práce na magistrátu je pro ni velkou výzvou. „Určitě je to jiná práce, než kterou jsem dělala, už jen proto, že jsem v Hamrech byla na většinu věcí sama, kdežto v Jablonci je tým lidí. Neměla jsme žádné administrativní pomocníky, kteří by mi pomáhali připravovat například podklady pro zastupitelstvo a podobně,“ vysvětluje Vacková.

Ta kromě běžné agendy chodu magistrátu řeší i spokojenost občanů s prací jejích kolegů, ale i to, aby pracovníci úřadu byli na svoji práci pro město hrdí. „Vypracovala jsem dotazník spokojenosti zaměstnanců v práci, vyhodnotila mnohé zajímavé podněty a na jejich základě se snažím upravit některé věci ve vnitřních směrnicích,“ tvrdí vedoucí kanceláře a dodává: „Mám štěstí na vedoucí jednotlivých oddělení. Jsou to schopní a pracovití lidé, není nad nimi třeba drába, i proto k sobě můžeme přistupovat jako rovní k rovným. Společně pak můžeme ostatní kolegy co nejlépe motivovat tak, aby zde byli spokojení a svoji práci dělali rádi a dobře. Chtěla bych zlepšit pracovní prostředí, zjednodušit pracovní proces, nastavit optimalizaci benefitů. Ráda bych upravila docházkový systém tak, aby v něm bylo možné flexibilněji reagovat na potřeby zaměstnanců. Přála bych si citlivý přístup k jednotlivým pracovištím, aby v nich byla lepší zastupitelnost. Vesměs bych chtěla, aby lidé, co zde pracují, byli na svoji práci pro město hrdí.“

Jeden z cílů, kterým se nyní Martina Vacková věnuje, je digitalizace. „Popravdě nejsem v tomto oboru profík, ale zkušenosti s certifikáty a podobnou agendou mám. Naším cílem je zpřístupnit a zjednodušit agendy klientům města. Snížit papírovou administrativu mezi radnicí a občanem i v rámci úřadu,“ nastiňuje plány vedoucí a pokračuje: „Chtěli bychom vytvořit jakousi menší formu celostátního webu Portál občana. V naší aplikaci by se mohli lidé registrovat a připojit na základě například bankovní identity nebo identity občana. Na základě tohoto přihlášení by pak mohli podávat žádosti, stížnosti, podněty, vyplňovat formuláře k různým žádostem, a mohli by tak snadno z domova vyřídit záležitosti, kvůli kterým musí nyní vážit cestu na úřad.“ Městský portál občana nebude řešit záležitostí státní správy, tedy žádosti o pas, občanské a řidičské průkazy, přihlášení vozidel apod. Těch se bude týkat pouze okrajově, protože k tomu slouží celostátní Portál občana.

„Na náš portál jsme podali projektový záměr, nyní čekáme, zda bude schválen a zda získáme dotaci na jeho financování. To bychom měli vědět v průběhu roku. Pak vypíšeme soutěž na poskytovatele portálu, aby vše vyhovovalo směrnicím i kyberbezpečnosti. Vše musí být z pohledu občanů snadné a přitom nedocházelo k zablokování webu,“ zmiňuje jen některé aspekty, které souvisí s vývojem a provozem portálu, Vacková. (end)