Kontakty Dokumenty Úřední deska

Změna správy bytového fondu

Archiv 12. září 2007

Tisková zpráva 31. 08. 2007

Rada města přijala 31. května na svém zasedání usnesení, že současným správcům vypoví smluvní vztah. V současné době vykonává správu pět cizích subjektů na základě mandátních smluv. Výpovědní lhůta vyprší správcům 31. prosince 2007 a od 1. ledna 2008 musí být správa zajištěna v nové formě. K 1.8. 2007 je ve správě pěti realitních kanceláří 1 657 bytových jednotek v 220 domech. Velkým problémem je zanedbanost bytového fondu způsobená dlouhodobě špatnou údržbou a absencí fondu oprav.

Ke změně současného stavu dochází zejména z těchto důvodů:

  • Město chce zlepšit kvalitu správy BF, zjednodušit vliv na správu a odstranit nedostatky v současném smluvním vztahu.
  • Město má pouze omezený dohled na formální a obsahovou stránku nájemních smluv.
  • Úroveň kontroly financování akcí je nízká.
  • Existuje pouze omezená možnost ovlivnit chování zaměstnanců, kteří vystupují jménem MěÚ.

Dále dojde k redukci kontaktních osob spravujících údaje o nájemnících.

Rada města schválila správu bytového fondu od 1. ledna 2008 formou smluvního vztahu se dvěma subjekty, které vzejdou z výběrového řízení dle zákona o veřejných zakázkách.

Sdílet