Vyřizování záležitostí na úřadech nebývá mezi občany příliš oblíbená činnost, proto se ji i webové stránky města – www.mestojablonec.cz snaží lidem co nejvíce zpříjemnit a zjednodušit. Na začátku letošního roku došlo k rozšíření některých služeb, které mají občanům komunikaci s úřadem či přípravu na jednání s ním usnadnit.
Rezervace termínu
Komu by se chtělo čekat ve frontě dlouhé hodiny, až přijde na řadu. Naštěstí již několik let mohou občané Jablonce využívat možnosti objednání termínu schůzky k vyřízení své žádosti na magistrátu. Webové stránky nyní nabízejí vylepšenou aplikaci ke snadnému objednání. Službu lze využít pro agendy evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní pasy, řidičské průkazy a registraci vozidel. Nový formulář pro objednání je jednodušší a je plně integrován do grafiky webu. Uživatel se tak nemusí pracně orientovat v jiném prostředí. Stačí vybrat službu a systém vám nabídne volné termíny k objednání. Ověření probíhá prostřednictvím SMS nebo e-mailu, na který vám přijde autorizační kód. Ten pak stačí dopsat do formuláře, odeslat a rezervace je hotova. Brzy by měl být systém rozšířen o rezervaci prostřednictvím chytrého mobilního telefonu.
Aktuální stav přepážek
Pokud však nechcete využít rezervaci termínu a chcete přijít na magistrát hned bez objednání, může vám i tak web města pomoci. Monitor obsazení přepážek každou minutu automaticky zobrazuje aktuální stav obsazenosti a frontu k jednotlivým činnostem. Než tedy na úřad vyrazíte, můžete si ověřit, kolik klientů již čeká před vámi.
Přehled hotových dokladů
Zcela novou službou, kterou webové stránky města od nového roku nabízejí, je přehled stavu vyřízení žádostí o osobní doklady. Jedná se o občanské průkazy, cestovní pasy a řidičské průkazy. V přehledné tabulce se podle data podání žádosti snadno dozvíte, zdali je váš doklad již připraven k vyzvednutí. Všechny uvedené služby naleznete na webu města v sekci Magistrát.