Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany začnou už 30. března

Archiv 1. března 2017
Autor: Markéta Hozová

I v letošním roce budou představitelé města a vedoucí odborů magistrátu čelit dotazům, podnětům a připomínkám občanů na setkáních v jednotlivých částech města. Cyklus veřejných setkání v roce 2017 začne už ve čtvrtek 30. března v 17 hodin v jídelně základní školy Šumava.

„Máme za sebou nejrušnější stavební sezonu posledních let. Ve městě bylo v létě najednou otevřeno téměř 70 staveb, občané v centru nejvíce pocítili stavbu nového obchodního centra a také ulice rozkopané kvůli modernizaci plynovodů a revitalizaci teplárenské soustavy. Dá se tedy očekávat, že se nevyhneme kritice, ale stavební ruch také znamená, že se Jablonci dobře daří, a to je jistě dobrá zpráva pro všechny,“ konstatuje primátor Petr Beitl.

„Setkání s občany města, ať už tato pravidelná, tematická či ta běžná každodenní, jsou potřebná pro obě strany,“ myslí si primátor. „Zpětná vazba je užitečná pro nás, pro úředníky i pro občany. Vzájemně se můžeme konfrontovat a řadu věcí si na místě vysvětlit. Těší mě, že lidé mají o komunikaci zájem. I když ne vždy je atmosféra na setkáních přátelská, nakonec většinou dojde ke konstruktivní diskuzi, která pomůže problém vyřešit,“ říká Beitl.

Setkání s občany jsou letos naplánována tak, aby se ve všech sedmi lokalitách uskutečnila během dubna. Vychází to většinou na dvě setkání týdně, přičemž se začne v lokalitě Šumava a Jablonecké Paseky a skončí se 27. dubna v prosečské hasičárně. „Stejně jako v minulých letech bude ze všech setkání pořizován zápis, který následně zveřejníme na webových stránkách města,“ konstatuje Jana Fričová, která pravidelně setkáními provází. Na webu jsou zápisy ze setkání v minulých letech stále k dispozici v sekci setkání s občany, a tak není obtížné dohledat, co občany každé konkrétní lokality nejvíce zajímalo.

„Pokud je to jen trochu možné, snažíme se občanům v jejich požadavcích vyhovět,“ říká primátor Beitl. „Neumíme ale zařídit všechno, nemůžeme ovlivňovat vlastníky soukromých pozemků nebo nakládat s cizím majetkem. V takovém případě jsme schopni vyvolat jednání, případně oslovit orgány státní správy se žádostí o prověření situace a následné řešení,“ vysvětluje primátor.

Pošlete podnět přes aplikace nebo mailem

Obyvatelé Jablonce mohou radnici upozorňovat na nedostatky také prostřednictvím mobilní aplikace Lepší místo. S její pomocí lze přímo z místa nahlásit výmol v silnici, černou skládku nebo třeba poškozenou lavičku. Aplikace přiřadí k fotce GPS souřadnice a řešení je pak mnohem snazší. Oznamovatel navíc může v aplikaci sledovat, jakým způsobem a jak rychle s jeho podnětem úřad nakládá. Hodně využívaná občany Jablonce je také aplikace Otázky a odpovědi přímo na webových stránkách města. Tam je možné vznést konkrétní dotaz. Odpovědi úředníků tazatelům zprostředkovává tisková mluvčí magistrátu. Řada dotazů a podnětů také chodí přímo na e-mailovou adresu dotazy@mestojablonec.cz nebo epodatelna@mestojablonec.cz.

(mh)

Další informace

Sdílet