Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany - Mšeno 13.03.2012

Archiv 21. března 2012

První letošní setkání s primátorem a náměstky města Jablonce nad Nisou proběhlo v úterý 13. března od 17 hodin ve školní jídelně v Mozartově ulici. Zúčastnila se asi desítka občanů a setkání mělo velmi klidný průběh. Živější debata se rozpoutala až po konci oficiální části. Otázky, které občany hlavně zajímaly, se týkaly výstavby domu v Pobřežní ulici, zimní údržby a výstavby nové protipovodňové štoly.

  1. Jaká je situace s objektem Pobřežní 5, pracuje se na jeho odstranění?
    p. Řimnáčová – problematická situace kolem tohoto objektu trvá již řadu let. Původní rodinný dům byl postaven v roce 1975 a přístavba k tomuto domu byla povolena v roce 1990. Vlastník přístavbu realizoval v rozporu se stavebním povolením a nikdy ji nedokončil. Stavební úřad řešil věc v roce 2001, a to řízením o odstranění stavby. Toto řízení bylo pravomocně ukončeno a nařízeno odstranění těch částí stavby, které byly postaveny nad rámec povolení. K výkonu rozhodnutí nebylo přistoupeno vzhledem k tomu, že se město Jablonec nad Nisou rozhodlo věc řešit odkoupením těchto nemovitostí a jejich vlastník s tímto řešením souhlasil. Právně věc nemohla být dokončena z toho důvodu, že věřitelé vlastníka uplatnili svá práva a objekt byl předmětem exekučních řízení. Nově podal vlastník žádost o demolici objektu, která byla stavebním úřadem odsouhlasena a záměrem nového investora je na místě postavit nový bytový dům, který by navazoval na zástavbu panelových domů. V současné době je vydáno územní rozhodnutí pro tuto stavbu, kterému předcházelo řízení o udělení výjimky z hlediska odstupu staveb. Následovat bude stavební řízení. V rozhodnutí pak bude stanovena lhůta, do které má být stavba postavena. Součástí investice je i demolice současného objektu, kterou provede investor na základě smlouvy s vlastníkem.
  2. Kdo zajistí demolici?
    p. Řimnáčová – investor.
  3. Čím si vysvětlujete tak malou účast občanů na dnešním setkání? Proč se nesnažíte občany více motivovat k účasti?
    p. Vobořil – po dobu mého působní na úřadě, tj. cca 6 let, je účast ve všech lokalitách téměř stejná (převážně senioři). Dříve jsme besedy dělávali na všeobecné téma, pak na konkrétní – například téma k mateřským školám oslovilo téměř 60 maminek, v rámci tohoto setkání jsme měli zajištěné hlídání dětí v prostorách setkání, naopak téma bezpečnosti ve městě přivedlo na setkání pouze jednu paní.
    p. Beitl – účast je úměrná místu konání i problému, který se lidí dotkne. Jdeme na setkání s nabídkou odpovědět na všechny dotazy, ale zájem asi není. Lepší způsob pozvánek již nemáme. Občané jsou včas zváni formou letáků umístěných na zastávkách MHD v dané lokalitě i v autobusech, prostřednictvím médií. Otázka by měla směrovat na občany, proč nepřijdou.
  4. Proč je setkání od 17 hodin?
    p. Beitl – tento čas považujeme za vhodný, neboť to není ani brzy ani pozdě, cestou z práce se lidé mohou zastavit.
  5. Proč je jednání zastupitelstva města v dopoledních hodinách a nikoliv v odpoledních? Lidé by se ho rádi zúčastnili, ale dopoledne jsou v práci.
    p. Beitl – termíny konání zastupitelstva vyhodnocujeme, zápisy z jednání umísťujeme na webu města, právní legislativa nedovoluje archivaci obrazového přenosu.
    Do zastupitelstva jsou zapojeni i úředníci, je nutné dbát na to, abychom nenarušili chod úřadu.
    p. Fričová (tisková mluvčí) – občané mohou s podnětem pro zastupitelstvo přijít právě na tato setkání.
    p. Vobořil – většina zastupitelů upřednostnila dopolední jednání zastupitelstva, když budou ostatní zastupitelé pro jednání v odpoledních hodinách, já jsem pro.
    p. Beitl – nejsem si jistý, že by zastupitelé byli v odpoledních hodinách po výkonu své práce dostatečně soustředěni na několikahodinové jednání stejně, jako hned ráno.
  6. Zápisy ze zastupitelstva jsou umísťovány na internetu až za 1-2 měsíce, proč ne dříve? Jedná se převážně o rok 2011.
    p. Řeháček – zákon ukládá zhotovit zápis do 10 dnů, to splňujeme. Netuším, proč by docházelo k takové časové prodlevě. Vámi uváděnou prodlevu v roce 2011 prověříme.
    p. Vele – poslední jednání zastupitelstva města se konalo 23.2.2012, následně 29.2. bylo zveřejněno usnesení a zápis byl zveřejněn 13.3.2012.
    Odpověď doplněna oddělením interního auditu a stížností – byla prověřena lhůta umístění usnesení i zápisů ze zastupitelstva města na internetových stránkách města za rok 2011 a 2012. Usnesení byla na web umístěna v den konání zastupitelstva nebo nejpozději čtvrtý kalendářní den. Zápisy jsou oproti usnesení umísťovány v delším časovém odstupu, neboť po jejich zhotovení podléhají schválení konkrétních osob, dá se říci, že jsou umísťovány ve lhůtě do 21 dnů. U třech zápisů byla lhůta delší – jednalo se o zastupitelstva konaná dne 24.3.2011, 20.10.2011 a 15.12.2011. Pracovnice zodpovědná za agendu rady města a zastupitelstva města byla na tuto skutečnost upozorněna a byly zjišťovány okolnosti vedoucí ke zpoždění.
    Zápis ze dne 24.3.2011 byl zhotoven včas, ale do 20.4. se čekalo na příslušné podpisy a poté nebyla zkrácená verze nedopatřením odeslána na web (na webu místěno 29.4.2011).
    Zápis ze dne 20.10.2011 byl zhotoven také včas, ale do 16.11. se čekalo na příslušné podpisy a pak nebyla krácená verze nedopatřením odeslána na web (na webu umístěno 8.12.2011).
    Zápis ze dne 15.12.2011 byl zhotoven včas, ale datum vyvěšení na webu byl ovlivněn vánočními svátky a dovolenou pracovnice, následně pracovnice zapomněla již připravenou zkrácenou verzi odeslat na web (na webu umístěno 21.2.2012).
    Vzhledem k těmto skutečnostem byla přijata opatření, aby se opožděné vyvěšení zápisů neopakovalo, a kromě sebekontroly pracovnice bude další kontrola ze strany pracovníka webových stránek. Jak bylo zjištěno, od počátku  roku 2012 jsou zápisy vyvěšovány v co nejkratší možné lhůtě (15 – 18 dnů).
  7. Před 1-2 roky byl v Jabloneckém měsíčníku plánek parčíku ve Mšeně, proč se nic nebuduje?
    p. Vele – to je výsledek úsporného rozpočtu, rádi bychom akci realizovali, ale musíme pokrýt základní potřeby města.
  8. Proč nejsou finance na opravu chodníků? V naší lokalitě Boženy Němcové 38-42 se opravuje chodník po úseku deseti metrů.
    p. Vele – v roce 2011 jsme na opravy komunikací vynaložili 30 mil. Kč. Financovali jsme i z dotace ministerstva financí.
    p. Kozák – v roce 2011 se opravovaly chodníky u Mšenské a J. Hory. Chodníky byly staré a rozpukané. V letošním roce plánujeme další úseky. Na tento úsek, o kterém se zmiňujete, se osobně podívám a prověřím.
  9. V ulici Vladimírská je chodník ze zámkové dlažby, byla jeho oprava financována městem?
    Odpověď doplněna p. Mikuláškem, oddělení investiční výstavby – ano, financováno bylo z prostředků města, v rámci opravy kanalizace bylo nutné zasáhnout do tohoto chodníku, zámková dlažba byla použita z důvodu jejího praktického rozebrání a opětovného sestavení.
  10. Stezky kolem přehrady jsou samé výmoly, bude se to řešit? Například v Žitavě, tam mají krásné stezky.
    p. Beitl – opět je to o penězích, kolem přehrady máme mnoho kilometrů upravených cest.
    p. Vobořil – v letech 2006-2007 vznikla cyklostezka, in-line dráha, chodníky pro pěší se udržují, Mšeno má luxusní podmínky – krásné spojení s přírodou, hřiště, možnost využití v létě i v zimě. Již nyní se zde uklízí po zimní údržbě.
    p. Pešek (zastupitel) – udržování stezek a okolí kolem přehrady stálo město mnoho peněz a koukněme se nyní, mapy jsou již poničené, lidé se neumí chovat, málokdy je někdo chytí za ruku. Uklízecí vůz sbírá nejen zbytky zimní údržby, ale i psí výkaly, kterých není málo.
    p. Vele – náklady na opravy mobiliáře činí cca 500 tis. Kč, příjmy ze psů nám nepokryjí náklady související s nimi. Je připraven plán jarní údržby, začneme dle klimatických podmínek, vidím to na konec března.
  11. Proč se v Břízkách staví stadión?
    p. Vobořil – jedná se o majetek FK Břízky, sehnali si dotaci, je to jejich investiční akce, nikoliv města.
  12. Proč městská policie netrestá páníčky, kteří neuklízí výkaly po psech?
    p. Nigrin (okrskář) – když mě občané vidí, tak po svém psovi uklidí.
  13. Kolik stála město zimní údržba?
    p. Vele – každoročně dáváme na zimní údržbu 18 mil. Kč, dnes jsme na cca 15 mil. Kč, doufáme, že ke konci roku bude zima mírná, jinak je možný přesun financí z jiné kapitoly. V rozpočtu máme na úklid města 9 mil. Kč, rezerva je 35 mil. Kč, kterou operativně uvolňujeme, na údržbu městské zeleně máme 7 mil. Kč.
    p. Pešek – zimní údržba umožňuje relativně dobrý chod města. Město má možnost zvýšit postihy proti řidičům při nedodržování zákazu stání za sněhu. Dále je nepořádek kolem kontejnerů na tuhý domovní odpad, bývá tam sníh, lidé hází plné pytle ke kontejnerům, neprojedou vozy policie, sanity ani hasiči. Pojďme se pro zimní údržbu pro rok 2013 dohodnout, kdo se o to bude starat. Vystupujme razantně, řešme to, chce to zlepšení. Nabídněme občanům možnost auto uklidit, aby nepřekáželo – nabízí se dobrá varianta krytého stání v Intersparu, spolupracujme, nabídněme občanům naši finanční spoluúčast.
  14. Chválím zimní údržbu v lokalitě B. Němcové, ale je pravda, že hasiči měli s projetím problém.
    p. Beitl – sídliště nejsou kapacitně stavěná na dnešní počty aut, lidé musí na sebe vzájemně působit, těžká situace je hlavně v kalamitním období.
    p. Wejnar – parkování v Intersparu využívám, celkem bych řekl, že tak 30 dalších řidičů, je příjemné zde parkovat, ráno není potřeba odklízet sníh z auta ani okolí a není v něm takové chladno, jako když parkujeme venku. Řešili jsme tento problém
    i v dopravní komisi města, pro občany je zde handicap – nechtějí docházet 12 minut do garáže.
  15. Ať město vystupuje razantně proti lidem, kteří neuposlechnou a parkováním brání úklidu.
    p. Beitl – ze zákona sankce nelze uložit, museli bychom auto odvézt a opět přivézt.
  16. Prosklená lávka nad ulicí Palackého, dojde k jejímu zvelebení, udržuje se průběžně?
    p. Kozák – ano, TSJ s.r.o. ji  jednak uklízejí v rámci celého jarního úklidu a také po té průběžně během celého roku. Již se také mnohokrát měnila a opravovala skla. V letošním roce se bude řešit z hlediska kontroly, nátěrů apod.
  17. Ve zpravodaji se píše o protipovodňové štole, řeknete nám k tomu více?
    p. Fričová – v první polovině dubna letošního roku se bude konat samostatná beseda k tomuto tématu, v dubnovém Jabloneckém měsíčníku získáte více informací k výstavbě štoly.
    p. Betil – nejedná se o investiční akci města, nemáme na ni žádný vliv.
    p. Vobořil – investorem je Povodí  Labe, na základě výběrového řízení se stavby ujme Metrostav Praha, akce určitě naruší chod města, stavba bude probíhat do června 2013, dojde ke snížení hladiny přehrady tři metry.
  18. V úseku Pobřežní 7-11, když prší, je dvanáctimetrová louže, prosíme prověřit důvod, možná i ucpání kanálu.
    p. Kozák – místo osobně prověříme a závadu nahlásíme na TSJ, s.r.o. k odstranění.

Zapsala: A. Polreichová, oddělení interního auditu a stížností

Další informace

Sdílet