Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany 2017 – Rýnovice, Lukášov

Archiv 28. dubna 2017
Autor: archiv MMJN

Ve čtvrtek 13. dubna 2017 se ve školní jídelně ZŠ Rýnovice konalo setkání vedení města s občany Rýnovic a Lukášova. Setkání se zúčastnilo přibližně 30 občanů.

Ze strany statutárního města na dotazy odpovídali primátor Petr Beitl, náměstek pro ekonomiku Miloš Vele, náměstek pro rozvoj města Lukáš Pleticha, vedoucí odboru stavebního a životního prostředí Ivana Řimnáčová, vedoucí územního a hospodářského rozvoje Otakar Kypta, vedoucí oddělení správy komunikací Pavel Kozák, zástupce oddělení správy veřejné zeleně Štěpánka Gaislerová a strážník městské policie pan Stanislav Mareš. Náměstek pro oblast humanitní pan Miloš Zahradník se ze setkání omluvil. Setkání moderovala paní Jana Fričová.

Primátor na úvod ve své prezentaci informoval přítomné o rozpočtu pro rok 2017, o příznivém vývoji splácení městského dluhu, o provozních výdajích města, o investicích např. do dopravy, odpadového hospodářství, školství atd. Dále připomněl průběh jarního úklidu na zeleni i komunikacích, plánované opravy komunikací. Zároveň upozornil na možnosti využití aplikace Lepší místo a Jablonec v mobilu a připomenul kontakty na zaměstnance úřadu a odkaz na webové stránky města.

Prezentace k setkání s občany - Rýnovice (13.04.2017)

1. Kdy se bude provádět v ulici Vančurova splašková kanalizace?

Pan Vele – podle informací, které máme, koncem dubna a začátkem května. Budeme mít schůzku se zástupci síťařů, jakmile budeme znát přesné datum, tak jej zveřejníme na webu města. Nebudeme zde zveřejňovat jenom tuto akci, ale všechny akce a plánované uzavírky města. Zhotovitelská firma s vámi musí komunikovat. Současně by se zde měl dělat i plyn, průběh upřesníme na webu. Investorem není město, je to vlastník sítě, takže zhotovitele neznáme.

Pan Kozák – celá akce v sousedních komunikacích se vyřizuje, veškerá řízení i ze strany Innogy, tzn. rekonstrukce plynu i kanalizace. Přesnější informace dáme na web.

2. Chci poděkovat panu Velemu za uklizení nepořádku U Sirotků.

Pan Vele – pokud se na nás obrátíte, nebo na správce komunikace a je to v našich možnostech, tak to okamžitě zařídíme. Letos bylo inertního materiálu použito hodně, teď nás čeká jeho úklid.

Žlutý kontejner jsem tady nikde neviděla (Na Úbočí 25).

Pan Beitl – žluté kontejnery jsou na stanovištích permanentně, dříve jste tam mohli dávat jen PET lahve.

Doplněno občanem – žlutý kontejner je Na Úbočí 17.

Bývala tu pošta, již tu není a není zde ani schránka – na sídlišti ani u samoobsluhy. Chci se optat, jestli můžete apelovat na poštu.

Pan Beitl – ověříme to na poště, jestli to není jen technické opatření.

Doplněno vyjádření České pošty s. p. – poštovní schránky byly zrušeny z důvodu jejich dlouhodobého nevyužívání a zároveň s umístěním schránky na samoobsluze nesouhlasil majitel objektu. V současné době pošta uvažuje o umístění schránky na čerpací stanici MOL, tj. na křižovatce ul. Palackého a Janovská. V případě souhlasu majitele objektu bude schránka nainstalována. Nyní jsou nejbližší schránky v ul. Ladova č. 20 (za prodejnou Peugeot) a Janovská č. 39 (Silka).

3. Ta platnost žlutých kontejnerů je odteď?

Pane Vele – ano, již odteď. Do konce roku je souběh obou možností, tzn. do žlutých pytlů i kontejnerů, od roku 2018 bude možnost třídit jen do žlutých kontejnerů.

4. Plánujete mezi cvičištěm pro psy a Prosečským lesem kanalizaci? Jsou tu pozemky, které se budou rozprodávat.

Pan Pleticha – louky patří soukromému investorovi. Musí nám předložit studii, jak to zde bude vypadat. V rámci získávání stavebního povolení musí vyřešit i nakládání s odpadními vodami, neřešíme to my, ale musí to řešit ten, kdo ty pozemky rozprodává.

Pan Beitl – nové domy musí mít novou kanalizaci, která musí být napojena na stávající, potom po kolaudaci ji investor nejspíš předá SVS ke správě a poté, když budete mít zájem se připojit, tak oslovte SVS nebo město a my Vám to umožníme.

5. Co bude tady s tím hřištěm Na Úbočí? Je nevzhledné, neposekané.

Pan Vele – jestli není posekáno, je špatné, že se to dozvídáme až nyní. V letošním roce s obnovou hřiště nepočítáme. Máme v plánu hřiště, kde se čeká i 10 let, např. v ulici Sokolí. Vaše hřiště budeme vést v evidenci.

Pan Beitl – obnova hřiště znamená kompletní vybavení, tzn. i odvodnění atd. Bylo by to finančně náročné.

Paní Gaislerová – sekání je již naplánované.

Doplněno paní Försterovou (oddělení správy veřejné zeleně) – v průběhu května dojde k odplevelení plochy hřiště a prostoru pro skok daleký.

6. Máme pozemek sousedící s technickými službami, tj. Vančurova ulice. Proč, když ty vozy myjí, mají spuštěné motory? Někteří je vypnou, někteří ne, dokonce i 15 minut jsou spuštěné. Ten nový vůz i půl hodiny, v neděli tu byl 3x a 3x to myl a měl spuštěný motor. Do Vančurovy ulice jdou výfukové plyny a hluk, ve všední dny se sejdou i tři vozy a všechny to mají zapnuté.

Pan Vele – o vyjádření požádáme jednatele TSJ pana Nožičku, pokusíme se sjednat nápravu.

Doplněno panem Nožičkou (jednatel TSJ s. r. o.) – při vymývání samosběrných nástaveb se jedná o zapnutí přídavného naftového motoru nástavby, nikoli však motoru vozidla. Přídavné vznětové motory slouží k pohonu hydraulických čerpadel samosběrné nástavby, která ovládají pohyb nástavby při jejich vymývání. Tyto se musí postupně zvednout a postupně během mytí zase spustit do pracovní polohy. Jedná se o přídavnou technologii, nikoli o vlastní motor vozu. Přesto budou řidiči znovu upozorněni a proškoleni. Zároveň zavádíme nový funkční kontrolní kamerový systém stavebního dvora, takže budeme mít i přesný časový záznam o provozu.

Od loňského roku mají technické služby novou činnost – jestli to tedy TSJ mohou – a to prodej písku a materiálu. Dle rozhodnutí ale jen materiál, který vezmou z pozemku města. Nyní tam jezdí desítky aut s tuny štěrku a dlažebních kostek, pak to zase někdo odváží. Po příjezdové cestě jezdí asi 30 km rychlostí, mrak prachu je 4,5 metru vysoký. Stačilo by jezdit pomaleji, je to tak 100 metrů cesty a občas tu hadici omýt (jednou až dvakrát za den). Takže proč nevypínají motory, proč zde zbytečně jezdí tak rychle? Dole hned brzdí. Traktory přidávají plyn, když jedou dolů.

Doplněno panem Nožičkou (jednatel TSJ s. r. o.) – po dobu letního provozu zřizujeme nově funkci: správce stavebního dvora, který bude mít za provoz dvora odpovědnost a bude i kontaktní osobou pro občany okolní zástavby. Obslužná komunikace bude proti prašnosti kropena v letním období, dále máme v plánu letos vybudovat panelovou komunikaci, která by navázala na stávající asfaltobetonovou komunikaci.

Kontakt na našeho zaměstnance bude funkční od 15. 5. 2017: Petr Slovák, tel. 773 048 896. Zároveň dochází k úpravě dopravního značení v celém areálu na 15 km/hod, všichni řidiči budou proškoleni.

V létě při skladování trávy, když prší a pak svítí slunce, tak než tu trávu odvezou, tak zde několik dní tlí.

Doplněno panem Nožičkou (jednatel TSJ s. r. o.) – nájezdová rampa pro nakládku velkokapacitního kontejneru na trávu bude demontována a tento provoz na stavebním dvoře ukončen v květnu 2017.

7. Ulice Pod Vodárnou (především její konec) – auta zde jezdí rychle, nedá se zde chodit. Nejsou zde chodníky, nyní s tou přeložkou je to horší. Zdali je možné s tím něco dělat, jestli tam policie může měřit rychlost, dát tam obytnou zónu, retardéry… Je nutné spolupracovat s Libercem.

Pan Beitl – měřit to moc nejde, musíme měřit proti jedoucímu autu, chtělo by to ruční měřič, ale ten nemáme, situaci zde znám, občas tudy taky jezdím.

Pan Mareš – není to jednoduché, to měřené auto musí stát proti nám a na nějakou vzdálenost, aby to ten paprsek zaznamenal. Je to zde úzké a my se za projíždějícím autem musíme otočit, vyrazit za ním a zastavit ho, což je problematické, je to tu zúžené a jsou zde zatáčky. Je potřeba prostor minimálně 50 až 100 metrů.

Pan Beitl – můžeme dát podnět liberecké policii, na té rovině mají lepší možnosti.

8. Bydlím pod Prosečí, od Citroenu nahoru. Příští týden to tam provalí, nepůjde tady projíždět. Chci se optat, jestli ten most stihnou do zimy a jestli na něj mají povolení? Nevíme, kudy se máme dostat pěšky na autobus, nyní to máme 1,5 km pod lesem, a když napadne sníh, tak cestu nenajdeme. Máme informaci, že nemají na most povolení. Abychom nebyli odříznuti od světa.

Pan Beitl – pokud už to chtějí probourat, tak ta povolení mají. Do zimy musí udělat mokré procesy, nedovedu si představit, že by to nechali na jaro, nebo že by to dělali přes zimu. Půjdeme se tam do prázdnin podívat, bude z toho tisková zpráva, sledujte informace na webu. Můžeme oslovit zástupce stavby, aby tu informaci dodal.

Pan Vele – domlouváme termín schůzky a bude z ní tiskový výstup, aby bylo jasné, jak vše postupuje a kdy by měl být konec.

9. Systém třídění plastu bude vlastně stejný, doma do pytlů a venku opět do žlutého kontejneru?

Pan Beitl – dříve byly nápojové kartony, směsné plasty a PET lahve tříděny samostatně. Nyní už žlutý kontejner nebude jen na PET lahve, ale i na kartony a směsné plasty. Nový systém vše zjednoduší.

Pan Vele – v příštím roce ty žluté pytle již vydávat nebudeme.

10. Naproti vjezdu do firmy Raymond – ulice Československé armády – parkuje zde přes víkend i 7-10 kamionů. Je to městský pozemek, město tam občas uklízí nepořádek po řidičích. Ale jak je či bude řešeno, kam chodí na záchod? Situace tu není pěkná. Na hlavní silnici auta vyvážejí bláto a ostatní věci, které končí před zatáčkou silnice.

Pan Pleticha – tento problém řešíme několik let, řidiči si musí po jízdě odpočinout, město nemá záchytné pozemky, ty vhodné jsou třeba v soukromých rukách. Navrhovali jsme například prostor k parkování u Kauflandu pod Střelnicí, ale nedohodli jsme se, je to dlouhodobě pronajaté soukromé osobě. Prostor u Raymondu, tedy nezastavěný prostor od komunikace Československé armády směrem ke komunikaci Pod Vodárnou, není vhodný pro parkování, ale naopak se připravuje pro rozparcelování, zasíťování a následně pak k prodeji pro výstavbu rodinných domků. Parkování pro kamiony už dlouhodobě řešení nemá, musí se udělat záchytné parkoviště se sociálním zázemím, je nutné mít k tomu vhodný pozemek.

Pan Beitl – dříve tam bylo vrakoviště, provozovatelem byla privátní osoba a pozemek měla v pronájmu. Snad jestli tam dát nějaké bariéry? Můžeme dát pokyn, aby se to čistilo, to vám mohu slíbit.

Pan Pleticha – hovořili jsme o tom s hospodářskou komoru i majiteli velkých firem. Některé firmy to řeší, některé ne, ať si prý řidič poradí. Stížností je z více částí města. Bohužel nyní řešení nemáme.

Řešil jsem to na Lepším místě před rokem, bylo mi řečeno, že tam město dá bariéru.

Pan Beitl – prověříme to.

Doplněno paní Gaislerovou – město má snahu situaci řešit, na základě jednání s vedením města chceme záležitost s vedením firmy A. Raymond Jablonec s.r.o. projednat a nabídnout jim pronájem pozemku, kde kamiony parkují.

Parkování proti kříži na náměstíčku. Ráno tam zaměstnanci Raymondu obsadí místa, a kdo jde do pekařství či řeznictví, nemá kde zaparkovat. Jde to řešit?

Paní Řimnáčová – zde se plánuje revitalizace náměstíčka, provozovna autobazaru tam není moc hezká. Požádali jsme krajský úřad o dotaci na opravu sochy sv. Jana Nepomuckého, doufáme, že ji letos obdržíme, v loňském roce se to nepovedlo, dojde i k úpravě stromů a okolí. Myslím, že pak by měla následovat úprava dopravního značení.

Pan Vele – museli bychom tam dát parkovací automaty, udělat stání určitou dobu zadarmo a pak platit, to je jediný regulační mechanismus.

Vedle kostela dolů na křižovatku před pana S. je vyznačená přednost v jízdě jen jednou značkou na pravé straně, není to šikovné. Hlavně cizinci přehlédnou, že jsou na vedlejší. Stačilo by tam namalovat tlustou bílou čárou na zem, případně tam označit reflexně přednost v jízdě, předejde to nehodě.

Pan Vele – rozumím Vám, je to tam minimálně ještě na rok. Je to rozhraní naší a krajské komunikace, musíme všechna dopravní opatření konzultovat s druhým správcem a požádat pak státní správu o povolení.

11. Na konci sídliště Na Úbočí bylo hřiště a nyní tam je parkoviště, výmoly – nemůže se tu hrát fotbal, již to není pro malé děti.

Paní Gaislerová – ano, vím o tom. Je možné, že ta auta souvisí s tou opravnou aut, poprosíme městskou policii o dohled, prověříme to a případně tam dáme zábrany.

Doplněno paní Försterovou (oddělení správy veřejné zeleně) – z důvodu parkování vozidel byla městská policie požádána o zvýšený dozor nad tímto pozemkem.

Pan Beitl – situace s parkováním je zde kritická, když budeme zřizovat hřiště, tak se setkáme s nevolí. Hřiště jsou v okolí.

12. Toho 20. května se bude v územním plánu jednat i o té stavbě silnice, o tom dokončení? Slyšel jsem, že jste prý někomu zakázali výstavbu. Tam co je SČVaK, co je ta skládka, co s tím bude?

Pan Vele – to je dočasná deponie ŘSD, až skončí stavbu I/14, tak ten materiál odvezou pryč.

Bydlíme v Maxe Švabinského, silnice, která je rozdělena do dvou částí – do Želivského a na druhou stranu. Je mi divné, že tu je v zimě jednosměrka, přestože je silnice 6,5 metru široká. Parkují zde auta v létě i v zimě, všechna auta, která zde jsou, mají garáže, lidé jsou líní tam zajet, nemohl jsem se tam vyhnout. Dolu k Termilu je silnice o 1,5 metru užší, a není tu ta jednosměrka. Nevidím důvod, proč je tam v zimě ta jednosměrka.

Pan Kozák – každé dopravní opatření na zimní období, jako například zjednosměrnění, zákazy stání, zastavení apod. vzniká převážně na žádost místních občanů po konzultaci s dopravním a silničním úřadem, policií. Na letní provoz jsou zde opět na žádost občanů umístěny zpomalovací prahy/retardéry.

Termil – byla to ostatní plocha, byli jste se na tu skládku tam podívat? Pokud vím, je to povolená skládka na inertní materiál a ne na vše možné. Vozil se tam sníh z města, nevím, jestli byl solený. Je tam ochranné pásmo. Můžete Termilu něco říci? Koukáme do skládky, je 4,5 metru vysoká.

Pan Vele – byl za námi majitel Termilu, trápí je to, žádali nás o náhradní místo, ale bohužel jsme jiné místo v Jablonci nenašli.

13. Drží se časový plán přeložky?

Pan Beitl – dle informace co máme, ano.

14. Jednali jste s Jablotronem o uzavření komunikace z Československé armády do Cihelné, nebo to nehrozí?

Pan Pleticha – nevím o tom, že by se to mělo uzavřít a mělo by to být privátní, my zde řešíme chodníky v okolí ČSA.

Pan Beitl – Jablotron zde plánuje ještě jednu halu, naproti tuším, a v té souvislosti by mělo dojít k uzavření té komunikace.

Pan Kypta – v rámci uvažované výstavby Jablotronu přes ulici Cihelnou se uvažovalo o přeložce této komunikace za Jablotron. Mezi Jablotronem a současnou trafostanicí, tak tam by měla být nová přeložená komunikace Cihelná. Již dříve se o tom jednalo a nyní to bude zřejmě aktuální. Kdyby se tedy zrušila tato komunikace, tak to je její náhrada.

Takže jestli tomu rozumím, cesta kolmá na ČSA?

Pan Kypta – ano, proti tomu novému vyústění ulice Cihelná je propojka do ulice Zemědělské. Nyní tam je prudký svah a v rámci úpravy ČSA se počítá s možnou odbočkou do této propojky, včetně její úpravy.

15. Ulice Ladova – pochvala za tuto komunikaci, je hezká, ale je výš, než by měla být. Směrem k poště je zatáčka úzká, zřejmě kvůli soukromému pozemku. Spoléháte se na to, že řidiči dopředu odhadnou, že se tam dvě dodávky nevejdou, nebo se město zamyslí nad označením úseku tak, jak by měla být obousměrná komunikace?

Pan Kypta – měli jsme snahu tuto komunikaci rozšířit na šíři, jako je v rovině za zatáčkou, ale jsou zde soukromé pozemky. Proto jsme museli komunikaci provést v rozměrech, které nám umožnily městské pozemky. Na popud občanů jsme tam udělali takový zadlážděný ostrůvek, kam lze autem uhnout. Nabízí se pouze řešení dát tam dvě značky proti sobě, řešící vzájemnou přednost. Nemáme šanci to tam rozšířit a jiné řešení než dopravní značení nevidím.

16. Lokalita za zdejším hřbitovem - mezi ulicí Československé armády, jsou zde vzrostlé břízy několik metrů, březový les, zanedbané. Prý to je pozemek města, který se má změnit na stavební parcely, má zde vyrůst 20 rodinných domů. Jak zde bude řešena kanalizace? Přilehlé objekty nejsou odkanalizované.

Pan Pleticha – je to pozemek města, bývalá zarostlá skládka. Existuje plán na rozdělení tohoto pozemku na parcely, pamatuje se i na zelený pás kolem hřbitova, pro případné rozšíření. Kanalizaci pro tuto oblast jsme řešili, je již nějaký návrh, ale nejeví se nám dobré, dělit to na několik ploch, ale v rámci toho se kanalizace bude řešit.

Pan Kypta – s tímto územím pracujeme, říkáme tomu pracovně „Osada sever", navazuje na Starou osadu. Tam co bylo dříve to vrakoviště, tak tam je svedena gravitační kanalizace z okolní zástavby. Odsud se dál povede výtlačná kanalizace, někam nahoru do ulice Pod Vodárnou s napojením do nejvyššího bodu, tak aby dále pokračovala ve stávající kanalizaci gravitační. V rámci přípravy toho území bude položena tato kanalizace, budeme řešit vysoké napětí, které tu pravděpodobně musí zůstat, to do země nedostaneme. Počítáme zde s cca 24 rodinnými domy. Chtěli bychom parcely zasíťovat, kdy by jednotlivé parcely měly vodu, kanalizaci a elektřinu a pak bychom přistoupili k prodeji zasíťovaných pozemků. Nyní jsme v přípravě dokumentace pro územní rozhodnutí. Počítejte tak 3 roky, než se nám podaří dostat se k tomu, abychom se bavili o tvorbě podmínek pro prodej pozemků.

17. Šafránová louka směr na Liberec, je to les města, je neprůchodný, nálety. Plánuje se zde nějaká prořezávka, jak probíhá údržba?

Paní Gaislerová – pracuje se dle lesního plánu, požádám kolegu městského lesního hospodáře o odpověď.

Doplněno panem Pinkasem (městský lesní hospodář, oddělení správy veřejné zeleně) – s šafránovou loukou bezprostředně souvisí pouze jedna lesní parcela a to č. 289 v k. ú. Lukášov, na té je les ve stáří cca 80 let a v nejbližší době se v něm nic dělat nebude. Pokud máte na mysli jiný lesní pozemek, můžete se s dotazem obrátit přímo na lesního hospodáře.

Paní Řimnáčová – chtěla bych vás informovat o zdejších šafránech, kterých tu je málo. Spolupracujeme s krajským úřadem, který má v tomto chráněném území schválený plán péče (údržby) a má to na starost. Schvaloval se nový plán péče na dalších 10 let. Letos byl prvně vyzkoušen způsob – spásání trávy, ale bylo k tomu přistoupeno pozdě – již vzrostlá tráva ovcím moc nechutnala. Dříve se louky sekaly, hospodáři tam měli dobytek, šafrány byly po celé louce. Chceme zpět větší množství šafránů, nyní tam bylo hodně sušiny, a šafrány se nedostaly ven. Dle nového plánu péče se bude jednat o kombinaci sekání a spásání, to by mohlo lokalitu oživit. Předtím bude ještě louka uhrabána. Chráněné území by se pak mohlo rozšířit.

18. Rýnovice přišly o svého městského strážníka?

Pan Beitl – pan Šípoš dal u městské policie výpověď, jako okrskář bude pan Khol.

Pan Mareš – chvíli nám trvalo najít vhodného strážníka, jedná se o zkušeného strážníka, ale bohužel v tuto chvíli se zranil. Zase bude mít sídlo zde, bude působit i pro Lukášov, tak jako dříve. Nic se měnit nebude.

Pan Beitl – pokud již nemáte dotazy, tak vás chci informovat o další akci, která se připravuje z nové kruhové křižovatky ČSA a Belgická. Budeme budovat rameno, které je nyní slepé, další sjezd do průmyslové zóny, který by měl křižovatce odlehčit. Bude probíhat návazně na I/14 rozšíření rovného úseku včetně vybudování chodníku, je zde komplikovaná legislativní situace. Ředitelství silnic a dálnic s tím bojuje, nedivte se, pokud ta stavba – rozšíření, chodníky – začne po dokončení I/14, některé zákony jsou pasti pro investory, musí doložit hlukové limity, oddělit domy zdí od ulice není příliš logické, nějakou činnost tam lze očekávat. Vidím to tak na rok.

Pan Pleticha – pracujeme na tom dlouho, zbrzdila to i dřívější nedohoda mezi továrnami, které zde vznikají, Jablotron, Atrea, věznice.

Pan Beitl – nebyly zde dohody o zálivech pro autobusy, o napojování, druhu křižovatky, světelné semafory, jsou to věci k řešení s orgány státní správy. Rozhodovací pravomoci nejsou na naší straně.

Je zde plánovaná 50km rychlost mezi kruhovým objezdem a rovinou?

Pan Beitl – zatím ano, dokud to zde nebude narovnáno a nebude tu chodník, tak ano, ale mělo by to mít ambice na 70km rychlost.

Pan Pleticha – je to podmíněno chodci na chodníku. Je logické, aby zde ta rychlost byla vyšší, ale až zde bude chodník a možná i cyklostezka.

V závěru pan Kozák informoval o tom, že v průběhu dubna bude prováděno předmetání komunikací, tzn. dříve než samotný úklid této městské části. Pan Beitl pozval přítomné na festival Jablonec nad Nisou – Město plné tónů, které začíná 11. 5. 2017 muzikálem Noc na Karlštejně.

Zapsala Alena Polreichová, oddělení interního auditu a stížností Magistrátu města Jablonec nad Nisou.

Sdílet