Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany 2017 – Proseč nad Nisou

Archiv 15. května 2017
Autor: Petr Vitvar

Ve čtvrtek 27. dubna 2017 se v hasičské zbrojnici v Proseči nad Nisou konalo letošní poslední setkání vedení města s občany. Účast byla jako vždy v této lokalitě velká, místnost byla zcela zaplněna.

Ze strany statutárního města na dotazy odpovídali primátor Petr Beitl, náměstek pro ekonomiku Miloš Vele, náměstek pro rozvoj města Lukáš Pleticha, vedoucí odboru stavebního a životního prostředí Ivana Řimnáčová, vedoucí územního a hospodářského rozvoje Otakar Kypta, vedoucí oddělení správy komunikací Pavel Kozák, zástupce oddělení správy veřejné zeleně Štěpánka Gaislerová a strážník městské policie Lubomír Bartoš. Náměstek pro oblast humanitní pan Miloš Zahradník se ze setkání omluvil. Setkání moderovala paní Jana Fričová.

Primátor na úvod ve své prezentaci informoval přítomné o rozpočtu pro rok 2017, o příznivém vývoji splácení městského dluhu, o provozních výdajích města, o investicích např. do dopravy, odpadového hospodářství, školství atd. Dále připomněl průběh jarního úklidu na zeleni i komunikacích, plánované opravy komunikací. Zároveň upozornil na možnosti využití aplikace Lepší místo a Jablonec v mobilu a připomenul kontakty na zaměstnance úřadu a odkaz na webové stránky města.

Prezentace k setkání s občany - Proseč nad Nisou (27.04.2017)

Po úvodní prezentaci pana primátora informoval přítomné pan Pleticha, v jaké fázi jsou podněty, které město v minulém období obdrželo. Jedná se o tyto čtyři přechody pro chodce na hlavní silnici:

Přechod u kyselky na hlavní komunikaci Prosečská – přechod již existuje, od Ředitelství silnic a dálnic ČR máme příslib, že bude obnoven, až to umožní povětrnostní podmínky. Teplota musí být z důvodu nanášení barvy asi 15 stupňů. Takže se dočkáme již brzy.

Přechod u bývalé školy na ulici Prosečská za zatáčkou s křižovatkou Na Palouku – je nutno vybudovat přechod pro chodce, nástupní místa na chodníku a nový přechod se světly. Z naší strany je vypracována projektová dokumentace, řízení je však přerušeno, protože vlastník jednoho sousedního pozemku, který je ze zákona účastníkem řízení, zemřel a nyní probíhá dědické řízení. Dokud nebude určen vlastník pro naši další vzájemnou komunikaci, bude jednání přerušeno. Poté bude řízení obnoveno, ale je nutné upozornit, že celá komunikace je silnice 1. třídy, tzn., že se jedná o dvoukolové řízení, kde jsou potřeba dvě povolení, první od nás a druhé z krajského úřadu, kde je speciální stavební úřad.

Přechod u křižovatky u sokolovny – již existuje, je osazen výstražnými blikajícími světly, je nasvětlen. Byl zde požadavek instalace poptávkového přechodu. Pro jeho realizaci jsou však záporná stanoviska, neboť jeho realizace je závislá na normě pro frekvenci osob. Jsou zde navrženy drobné stavební úpravy chodníku pro usnadnění přecházení, vybudování krátkého vychýlení chodníku do komunikace, aby se prostor opticky zúžil, a řidiči pak většinou zpomalí. Projektovou dokumentaci máme zpracovanou, rozhodnutí bude pravděpodobně v květnu. Pak budeme projednávat územní řízení, jednání je zase dvoukolové, bývá to na měsíce.

U křižovatky s ulicí Nad Školou – přechod již existuje, jedná se pouze o zvýšení bezpečnosti. Bylo navrženo zkrácení přechodu a vychýlení chodníku směrem do komunikace a nasvětlení. Čili také opticky ten prostor pro řidiče zúžit. Projektová dokumentace k územnímu rozhodnutí je hotova a řeší se na stavebním úřadě, opět se jedná o dvoukolové řízení.

Obdrželi jsme nový podnět, který se netýká této části Dolní Proseče, ale ulice Tovární a sídliště Široká. Je to nový podnět na zřízení světelného poptávkového přechodu. Proto zde zatím není mnoho uděláno. Zde se to bude řešit v souvislosti s rozšířením chodníků, které kolem křižovatky jsou.

Následně začali občané pokládat dotazy.

  1. Jestli hovoříme o stejné komunikaci, tak ta prochází také Vratislavicemi. Jsou zde asi tři poptávkové přechody, přitom jeden je u točny – výhybny, tam je menší provoz než tady. Jaký je rozdíl mezi Jabloncem a Vratislavicemi v řízení stejného úřadu.
    Pan Pleticha – tam je to dáno tramvají a provozem chodců. To se řešilo v rámci rekonstrukce tramvajové trati, na detaily se nás neptejte, to je otázka na Magistrát města Liberec.
    Pan Kypta – chtěli jsme sem ten poptávkový přechod dát, ale od policie jsme se dozvěděli, že musíme zadat sčítání přecházejících osob, výsledek byl, že není splněn počet chodců na přechodu za určitou dobu. Nejde zde o frekvenci vozidel, ale o frekvenci chodců na poptávkovém přechodu, což je dané normou. Jak říkal pan náměstek, dojde zde k zúžení komunikace, provede se normový přechod a toto bude působit opticky na řidiče tak, že dojde ke zpomalení dopravy.

  2. Přechod u školy, když jdete ulicí k Na Palouku, bude osvětlen? Bude osvětlení cesty k zastávce? Řešilo se to již minulý rok.
    Pan Pleticha – přechod ulice Na Palouku bude osvětlen. Vloni se řešila cesta k tramvaji, ale to bylo u Zlaté uličky. Jestli se to bude řešit, tak zvlášť, to je jiný druh dokumentace, to bude jiné řízení. Bereme to jako další podnět.

  3. Jsem ze sídliště na Horní Proseči. Bydlím na hlavní, je zde zvýšená doprava, to chápu. Ale bylo řečeno, že až skončí brandl s výtopnou, že se tam přesune sběrný dvůr a přestanou tam jezdit těžká auta. Bydlím v prvním patře v úrovni silnice, spát lze od 2 do 5 hodin. Dole je silnice, kde mohlo leccos jezdit. Kdy přes nás přestanou jezdit těžké náklaďáky? Kdy bude přesunut sběrač?
    Pan Vele – k překladišti bych chtěl říci, že v současné době se zpracovává studie proveditelnosti, jestli je to zde vhodné jako překladiště a jestli jsme schopni zde zpracovat takové množství odpadu, které Jablonec produkuje. Výsledek studie by měl být známý v červenci letošního roku. Pokud vše dopadne pozitivně, budeme dále pokračovat dle jednotlivých stupňů projektové dokumentace. Neumím dnes říci konec, protože překladiště a nakládání s odpady je poměrně náročná záležitost. Pracujeme na tom.
    Cesta dole u křižovatky směrem nahoru k nemocnici byla pro nás, co nemáme auta, zrychlená přes ten rigol. Vím, že to nebyla oficiální cesta. Autobus k nemocnici jezdí po hodině, buď musíme vyjít do nemocnice dříve, nebo déle, dříve jsme tam byli za 15 minut. Nyní tam jsou hromady, jsou zde dlažební kostky, záchodové mísy atd. Bylo řečeno, že se to odveze, až skončí Jabloň. Jak dlouho to zde ještě bude? Lezou dovnitř děti.
    Pan Kypta – materiál zde složený není odpad od Jabloně, ale naopak máme na to doklady, že to je nezávadné. Slouží to jako deponie pro realizaci stavby nazvané „Výstup Pod Baštou", která by se měla realizovat za dva roky. Deponie zde bude do doby, než ten materiál budeme používat na zavezení jámy vedle ulice Smetanova, kde budeme realizovat novou opěrnou zeď. Museli bychom v době realizace vhodný materiál na zavážku nakupovat a zde máme připraven zdarma právě ten vhodný. Když tam bude nějaký odpad, který tam nepatří, tak ho zlikvidujeme. Nyní tam je však materiál, který použijeme. Minimálně 5x tam technické služby opravovaly oplocení, naposledy minulý týden, bohužel to někdo občas strhne a navozí tam svůj odpad. To neohlídáme.
    Stačilo by to rozhrabat a díru zavézt, není vidět do křižovatky, nejsou zde zrcadla, málem zde přejeli paní s kočárkem. Křižovatka je udělaná špatně, světla na cestě nesvítí.
    Pan Kypta – mluvíte o tom přechodu? Na poptávkový přechod se musí nejprve zpracovat projektová dokumentace. Rozhrabání deponie není reálné a ani průchod přes ni. Deponie musí zůstat oplocená. Oplocení je sice zavařené, ale lidé ho občas poničí.
    Doplněno panem Kozákem – stávající přechod pro chodce přes silnici III/29024 se již řeší. Nejedná se o komunikaci města, nýbrž kraje, ale se stávajícím správcem, což je KS LK, se připravuje projektová dokumentace.
    V okolí Horní Proseče je hodně bezdomovců – v lese od jízdárny nahoru, za bývalou hájovnou, tam jsou i pytle s odpadky, i směrem ke zkušebnímu ústavu. Mluvili jsme s ředitelkou Naděje, od doby, co zde jsou, bývají u nás rozhrabané popelnice, někdy ti lidé v domě i přespávají. Bojíme se chodit do lesa.
    Pan Beitl – poznatky o bezdomovcích volejte městské policii na číslo 156. Moc s tím nejde dělat, ale ve spolupráci s oddělením životního prostředí lze zlikvidovat jejich stany, musí se to dělat periodicky, vytlačit je tím odtamtud. Opakovaně volejte městskou policii.
    Volala jsem městskou policii, když přijela, tak po mě chtěli občanku, datum narození a od bezdomovců nic nechtěli. Když jsem se jich zeptala, proč od nich nic nechtějí, tak jim řekli, že oni tu skládku uklízejí, což nebyla pravda.
    Pan Beitl – pokud máte takovou negativní zkušenost, volejte kancelář primátora, jsem připraven s ředitelem městské policie na to dohlédnout.

  4. Jsem z Vrcholové ulice. Budou se zde někdy stavět odpady a vodovod? Uvažuje se o tom možná 25 let. Studny nám vysychají. Bylo řečeno, že jestli chceme tady vodovod, že si to musíme zaplatit sami. Prvně by se ale musely udělat odpady, prý o to není zájem, že jsou tady žumpy. V zimě jsme museli rozpouštět sníh, abychom mohli splachovat záchod. Bude se v tom něco dělat?
    Doplněno občanem – nejprve chci pochválit za vyrovnaný rozpočet, klesá dluh.
    Mám stejný dotaz a dále se chci zeptat, město před lety prodalo Prosečské investiční pozemky a to prý za 130 Kč/m2. Několika realitních agentů jsem se zeptal na tržní cenu těch nezasíťovaných pozemků před asi těmi dvěma lety. Bylo mi řečeno, že se pohybuje mezi 700-1000 Kč/m2. Pozemky byly prodávané s tím, že se tam bude stavět. Vychází mi čistá ztráta za tento výborný obchod asi 40-60 milionů. Tyto peníze zde právě chybí – na kanalizaci, na vodě, která končí u hospody. Město by nám mělo slíbit, že ty peníze sem půjdou zpátky, do těchto aktivit. Chci vědět, kdy a kolik se sem dá? Stále fungují fondy, dotace ze životního prostředí, ze kterých se to dá realizovat, po roce 2020 nevím.
    Pan Pleticha – město prodávalo pouze zbytkové pozemky. Hlavní plochy si investor sehnal od pozemkového fondu, nebo od místních lidí. Město zde prodávalo zbytkové plochy proto, aby se ucelily parcely. Prodávalo se to někde před 10 lety, nelze to porovnávat s dnešními cenami.
    Pan Beitl – cena pozemku je dle lukrativnosti, nelze to jednoduše paušalizovat.
    Pan Pleticha – taky se tehdy v některých lokalitách ceny šroubovaly nahoru a až pak lidé zjišťovali, co vlastně kupovali. Kolikrát až pak zjišťovali např. ochranná pásma a podobně, smlouvy se nerealizovaly, a usnesení se rušila.
    Pan Beitl – ano, investoři to koupili s tím, že to zasíťují i s tím, že zde byla ochranná pásma, s tím vším počítali. Jediné s čím nepočítali, byl místní odpor a chřástal, to vše posunulo o ty roky, o které to posunulo. Kdyby k tomu nedošlo, tak tam ta páteřní kanalizace je. Nyní se to dle informací má propojovat. Kanalizace ani vodovod není nárokový, naopak zajistit to, je povinností majitele. Město je ochotno pomoci tam, kde to má logiku, kde je zahuštěná výstavba, tahat páteřní rozvody, ale ne k chalupám. Jestliže má dojít k rozvoji, který investora donutí k tomu to tam prodávat a stavět, tak to musí vybudovat a město může pokračovat dále, bez páteře to ale neuděláme.
    Páteřní kanalizace se udělá jenom tam nahoře, dál to nebude mít smysl, je tam míň lidí. Dříve se opevnilo stávající a pak se stavělo nové.
    Pan Beitl – kanalizaci je potřeba někam odvést.

  5. Kanalizace na Horní Proseči na Sluneční stráni je od roku 2007 - kolem Zlaté uličky. Ta kanalizace zde je a nepoužívá se. Stálo to 10 milionů korun a zaplatilo to město. Bylo to rok předtím, než se pozemky prodaly investorovi. Tzn., bylo to účelové. Kanalizace stále těch 10 let nefunguje.
    Pan Pleticha – to není pravda, kanalizace funguje. Je na ni napojena ta celá výstavba, ty řadové domy tam nad Horní ulicí. Území bylo určeno k zástavbě už dle územního plánu z roku 1983. Mělo zde vzniknout sídliště, byla zde plánovaná infrastruktura včetně této stoky a ta funguje.
    Funguje ale pro to sídliště. Bylo to účelové pro nějakého investora.
    Pan Pleticha – ano, tam mělo původně vzniknout sídliště. Bylo to účelové, dle dlouhodobých plánů. Přijďte se podívat na radnici na územní plán z roku 1983. Potom máme ten současný, který je z roku 1998 a bude platit ještě tak 1,5 měsíce. Toto území je kontinuálně určené k zástavbě.

  6. Bude zde ta kanalizace?
    Pan Pleticha – bude v místech určených k širší zástavbě.
    Je to někde v mapě?
    Pan Kypta – mám tuto mapu. Můžeme kanalizaci budovat tam, kde se napojí dostatečný počet obyvatel. Město, když postaví kanalizaci, tak ji pak za 10 % původních nákladů prodá správci – tedy SVS. Když na to budeme mít dotaci, bude tam 10 let udržitelnost a nelze to prodat. Tam se do ceny za stočné rozpustí i ta cena z dotace. Proto do takovýchto akcí nechtějí jít i ostatní starostové obcí, protože obyvatelé takovéto lokality by pak mohli platit až dvojnásobné částky za stočné než jinde. My jsme odkanalizování připravili na váš podnět v ulici Na Palouku, části ulice Horní a končí to v ulici U Zahradnictví. Odkanalizujeme tak všechny okolní. Náklady činí tak 9 milionů Kč. Až Astramont vybuduje kanalizační spadiště, je město připravené to od něj odkoupit tak, aby mohlo tuto nově připravovanou kanalizaci do něho napojit. Další etapou je pokračování ulicí Horní, do několika ulic V Lukách, skoro až nad novou zástavbu řadových domů v ulici Horní. To je oblast Proseče, kterou teď budeme odkanalizovat. Nemůžeme odkanalizovat oblasti, kde je sem tam rodinný dům. To není finančně možné. Co se týká Dolní Proseče, tak před lety jsme uvažovali a tlačili na SVS, aby tady vybudovali kanalizaci. Ale bohužel v roce 2008-2009 jsme byli odmítnuti. V prostoru za Nisou má Liberec zřejmě jiné priority. Proto tehdy nedošlo ke shodě a SVS zde kanalizaci budovat nebude. Je zde i majetkově problematické, to sem umísit. Proto jsme se orientovali do té nejvíce zastavěné části Horní Proseče, aby tam smysluplně ta potřebná kanalizace mohla být realizována.
    Pan Pleticha – studii osadní výbor viděl.
    Paní Fričová – až skončí setkání, můžete se na studii podívat.

  7. Bydlím v ulici Na Palouku. Na té studii jsem spolupracoval. Jak má město ošetřeno se společností Astramont, že to skladiště odprodá? Respektive, když máme v plánu v roce 2018 budovaní kanalizace – bez ohledu na to, jestli to je reálné – jestli to je vázané na stavbu domů, které tam má Astramont připravené, nebo to je stále blokované?
    Pan Pleticha – ano, výstavba rodinných domků blokovaná je, ale kanalizační spadiště by se mělo stavět nezávisle na tom. Pak to odkoupíme. Ale změnila se tam technologie, jak se to spadiště má dělat. Čekáme na vyčíslení, kolik to bude stát.
    Astramont chce stavět raději spadiště než domy, které má blokované?
    Pan Pleticha – ano. Takhle to máme projednané z posledního jednání, je to příslib, písemně to zatím není.
    V roztroušené zástavbě kanalizace nebyla, ale je zde problém, že se to vše musí vyvážet, nejsme schopni udělat na základě legislativy čistírnu odpadních vod. Město by mohlo vstoupit do jednání s ministerstvem zdravotnictví, ve spolupráci vyhodnotit ochranné pásmo, které nás dusí. Zde se nevybuduje studna, neudělá čistička ani tepelné čerpadlo, zde se neudělá nic. Je potřeba udělat něco, aby se to zde začalo hýbat.
    Pan Pleticha – je to rozumné, ale dlouhodobé. Ochranné pásmo vychází na základě geodetických průzkumů, je zde spousta omezení, například nelze udělat vrt, který půjde pod hladinu Nisy. Můžeme dát dotaz, ale jak to dopadne, to je mimo nás. Pásmo zasahuje až k rádelské křižovatce.

  8. Bydlím u hlavní silnice, několik let mám studnu zasolenou, nemohu mít vrtanou studnu. Vrtané studny by se vždycky dostaly pod hladinu Nisy, kde je ta voda slaná, domy jsou odkázané na balenou vodu. Před deseti lety mi na investičním odboru bylo řečeno, že kanalizace a voda se budou stavět do tří let – můžu apelovat na město, abyste to vybudovali? Přes nás vede hlavní kanalizační sběrač do Liberce, do té čističky, není to tak daleko.
    Pan Pleticha – apelovat můžete. V roce 2006 to bylo zmapované, jak jsme prve ukazovali tu studii. Tehdy se to mělo dělat ve spojitosti s výstavbou nahoře, musí to mít ekvivalentní počet obyvatel, kteří se připojí a musí to mít ekonomickou návratnost. Bez návratnosti to nepůjde. Investice je stanovena na ekvivalentní počet obyvatel, to se zkoumá, návratnost tam je kolem 5 %. Vodárenská společnost podle toho rozhoduje o pořadí investic. Pokud v lokalitě nestoupne počet obyvatel, aby ta investice skočila do černého pásma, tak to bohužel nepůjde.
    Když zde ale nebude voda, tak se sem lidé nebudou stěhovat.
    Pan Pleticha – ano, rozumím vám, je to pořád dokola, není to krátkodobé řešení.
    Nic pro nás neděláte, kanalizaci ani vodovod.
    Pan Pleticha – připravujeme kanalizaci, není to ale řešitelné během jednoho roku.

  9. Ve Vrcholové šest let bojujeme o cestu, nic se tu neděje, jsou tu díry. Je zde problém projet autem, jsou tu díry, jede se tu 10 – 15 km v hodině. Když je mokro a sníh, tak máte strach, abyste nesjeli ze stráně dolů. Jen se tam naváží obrus a patníky lehají. Nevyjede tam v zimě sanitka, neprojedou tam hasiči. Navezete tam obrus, přejedete to válcem a to je vše. A za 14 dnů tam je rigol znovu. Co s tím uděláte?
    Doplněno panem Kozákem – ulice Vrcholová je v Plánu zimní údržby zařazena do III. kategorie, zimní údržba se zde provádí, jak průtah, tak i posyp. Část této komunikace je mlátová cesta bez pevného povrchu, to znamená, že oprava musí být ve stávající technologii. Oddělení správy komunikace opakovaně každoročně zajistilo tuto opravu v dané technologii. V případě, že požadujete pevný asfaltový povrch, což obnáší rekonstrukci včetně konstrukčních vrstev a odvodnění, je třeba dát požadavek na oddělení investiční výstavby magistrátu.
    Místo toho, abyste udělali projekt, tak tam 3x za rok navezete obrus, posíláte tam pracovníky, už to dávno mohlo být hotové a zaplacené.
    Pan Kozák – takových ulic je více, Jabloňová, Zlatá ulička, toto není jediná ulice v Proseči, opravy probíhají – v ulici Široká již jsou připraveny obrazce, také v Horní ulici. Stavební práce i opravy probíhají, frézuje se, dostaneme se i k vám.
    Na Horní Proseči nebylo 3-4 neděle na ty díry sáhnuto.
    Pan Kozák – nejedná se o díry, nýbrž o vyfrézované obrazce připravené k opravě komunikace.

  10. Ulice Prudká – v zimě to protahuje traktor, udělali tam ekologickou zátěž, rozlil se tam olej, bylo to zaznamenané na ústředí, dali tam sorbet a to je všechno. Je to, když jedete seshora mezi pískem a první garáží.
    Doplněno panem Kozákem – podnět jsme předali TSJ s. r. o.

  11. Všude se seká, ale parcela 1496/1 se neseká.
    Paní Gaislerová – bohužel podle parcel Proseč neznám. Zastavte se za mnou na radnici, zavolejte mi, probereme to. Jde o to, jestli to je i pozemek města.
    Doplněno paní Gaislerovou – pozemek je v katastru nemovitostí veden jako ostatní komunikace, čemuž odpovídá i charakter pozemku. Tazateli jde zřejmě o sekání krajnice. Požadavek předám kolegům na oddělení správy komunikací, aby dohodli s TSJ režim sekání jako např. v ul. Horní. I v minulých letech to takto probíhalo, na náklady oddělení správy veřejné zeleně se zde sekání neprovádělo.

  12. Z jedné strany vede plyn a z druhé voda. U domu č. 18 je plyn, na druhý straně voda, v ul. Prudká není ani voda ani plyn. Bude zde někdy plyn a voda, je to v plánu?
    Pan Vele – začátkem května máme jednání se síťaři, zeptáme se.

  13. Doprava v Proseči je hodně rušná. Když nejdou z důvodu nedostatku pozemků realizovat chodníky, tak jediným řešením pro zajištění bezpečnosti je zpomalovat dopravu – vezměte to v úvahu, je to na dlouhé řešení. V případě Horní ulice to je dva roky, co se o tom mluvilo, vloni se s tím začalo něco dělat a během roku jsme se dostali k řešení. Nyní se tu objevuje instalace prahu. Křižovatka Tovární a Široká je hodně nebezpečná pro chodce, auta zde jezdí rychle, vybudování přechodů by pomohlo zpomalit dopravu. Apeluji zpomalovat dopravu, je to méně nákladné řešení. Chci se optat – na Horní ulici byly plánované tři retardéry, je tam jeden, bude se pokračovat, jak bylo vyprojektováno?
    Pan Kozák – na danou lokalitu dle požadavků osadního výboru byla zpracována projektová dokumentace schválená ze strany Dopravního inspektorátu Policie ČR. Dle tohoto projektu bylo vše realizováno.

  14. Křižovatka ulic Horní a Široká – dolů k těm barákům je obtížné se v zimě dostat na zastávku, jsou tam mantinely sněhu. Jestli se změní plán údržby, chodníky.
    Pan Vele – zamyslíme se nad tím. Plán zimní údržby budeme schvalovat v říjnu, do té doby sbíráme podněty.
    Doplněno panem Kozákem – v úseku Horní – Široká se žádný chodník, který by se případně řešil, v zimní údržbě nenachází. V tomto úseku se chodci pohybují po vozovce, která je zařazena v zimní údržbě v chemickém posypu. V případě, že požadujete výstavbu chodníku, je třeba se obrátit na oddělení investiční výstavby magistrátu.

  15. Když se dělaly objízdné trasy z důvodu rekonstrukce přes Kunratice, tak tam trasa přes Horní Proseč nebyla. Ale doprava zde rapidně stoupla, jako když to je oficiální trasa. Nikdo to nekoriguje.
    Pan Beitl – regulace se dělala tak, že se dal zákaz vjezdu náklaďáků a ty se převedly na dálnici.
    Pan Vele – to není oficiální objízdná trasa.
    V souvislosti s provozem v ulici Horní a Široká - přechod přes cestu, k autobusu. Bývalá spojnice ke zkušebnímu ústavu, nedá se tam přecházet.
    Pan Beitl – to jsou zase ta výhledová pole, pokud máte pocit, že někde něco jde či nejde, dejte nám to jako podnět. O tom nerozhodujeme na radnici, vyjadřuje se k tomu i policie. Je to komplikovaný proces, i umístění obyčejné dopravní značky.
    Pan Vele – můžete nám takové informace předávat prostřednictvím osadního výboru. Výbor je aktivní více než v minulosti, toto je ideální cesta, jak nám podněty předávat, my se tím pak zabýváme.
    Paní Fričová – takové podněty nám můžete dávat během roku, nebo prostřednictvím aplikace Lepší místo.

  16. Navrhuji protáhnout opravu chodníku přes Zlatou uličku k Javozu. Je tam vytrhaný asfalt až na beton, kusy se válejí až k ulici Nad Školkou.
    Mohli byste udělat něco s pluhováním u bývalé hospody u Kučerů, přes ten most k ulici Za Říčkou? Je tam sníh, nikdo tam od vás nepluhuje. Dáte to do plánu?
    Pan Vele – zvážíme to v rámci zimní údržby, prověříme to.
    Doplněno panem Kozákem – v letošním roce budeme opravovat cca 200 m chodníku od Dinexu až do křižovatky s ulicí Nad Školkou, tento zmiňovaný úsek budeme evidovat v plánu dalších oprav.

  17. V Široké ulici směrem k jízdárně do ulice Tovární opravovali silnici, neopravili vše, jsou tam stále díry. Něco vybrali, zazáplatovali, pod stanicí autobusu směrem dolů jsou tam díry.
    Pan Kozák – opravy nejsou ještě dokončeny, práce jsme ještě nepřevzali.

  18. Proč na Horní Proseč nedáváte jednou za rok velkoobjemový kontejner? Je tu dokola spousta skládek.
    Paní Gaislerová – zjistím to. Vy bydlíte někde U Tenisu? Zjistím, kde bývá nejblíže.
    Doplněno paní Gaislerovou – kontejner na velkoobjemový odpad na Horní Proseč nedáváme z toho důvodu, že je v blízkosti sběrný dvůr, kde je možnost odložit odpad každý všední den (do 200 kg zdarma/rok/občan platící odpady v Jablonci). Pokud zjistíme skládku, necháváme ji uklidit. Okolí Horní Proseče včetně několika skládek bylo uklizeno v rámci akce „Ukliďme Česko" na začátku dubna.
    Chci zde veřejně pochválit za úžasnou spolupráci paní Gaislerovou. Když se na ni obrátím, tak se vždy snaží vyhovět.

  19. Nástupní stanice směrem do města, je tam chodník, který pak končí a je tam tráva, ale musíme chodit k novým domům pod garážemi klikatě, lidé to vezmou přes trávník nahoru, téměř je máme až v bytě. Navrhuji vybudovat nebo prodloužit chodník směrem dolů k těm třem barákům.
    Pan Vele – je to otázka vlastnictví pozemků, podíváme se na to. V případě, že žádáte o výstavbu nového neexistujícího chodníku, je třeba se obrátit na oddělení investiční výstavby magistrátu, které vše prověří a tyto stavby realizuje.

  20. Když pošlu na oddělení k panu Kozákovi e-mail, do kdy je lhůta k odpovědi?
    Paní Fričová – do 30 dnů.

  21. Jaký je plán se Zlatou uličkou? Vyvěrala tam spodní voda, prosakují tam septiky. Řešíme tam všichni vodu, odpady a nyní i komunikaci. Když se tam bude cesta spravovat, znamená to, že se nemůžeme těšit ani na vodu ani na kanalizaci.
    Pan Pleticha – jste schopni se tam dohodnout např. na kanalizaci? Je tam několik možných řešení. Kanalizace ve Zlaté Uličce je řešitelná jednak výtlakem, kdy dole se dá udělat městská jímka a od vás od baráku do této jímky to půjde gravitačně. To ale předpokládá, že se dohodnete a někdo tam uvolní dole pozemek pro zbudování jímky. Nebo je varianta, že budete mít každý svoji jímku a svoje čerpadlo. Bude to jiný, výtlačný systém a budete to mít dražší. Musíte se tam domluvit na řešení, nejde to kombinovat. Dokážeme udělat páteřní kanalizaci a přípojky pak půjdou za vámi. Myslím si, že se vám to vyplatí. Domluvte se, přijďte, pobavíme se o tom. Přijďte k panu Kyptovi. Když se lidé nedohodnou, tak to nejde, např. sjezd Jabloňový, mohlo to zde být z jedné třetiny nahoře hotovo, kdyby v roce 2010 tehdejší osadní výbor udělal, co se řeklo, a přišli k nám, tak bychom se tehdy domluvili. To co se zde bude dít, tak to bude pouze oprava komunikace. Potom by mohla následovat voda a kanalizace, ale nejdříve to je minimálně dva roky projektování a následuje povolovací řízení. Pak teprve realizace.

  22. Plánuje město v novém územním plánu obnovu té vody, co byla na Horní Proseči, ke Zlaté uličce? Jak je překladiště, úvoz, bývala tam taková nádrž, rybníček.
    Paní Řimnáčová – rybníček je významným krajinným prvkem a v jeho místě má dojít k revitalizaci (k obnově tůně, která bude mělká, osluněná a průtočná). Z hlediska nového územního plánu byl pozemek nad rybníčkem vyjmut ze zastavitelnosti, kanalizaci to nezasáhne. Uvedené úpravy jsou vázány na stavbu obytného souboru Futurum, bližší termín zatím neznáme.
    Pan Vele – to jde za developerem, je to v rámci výstavby.

  23. Kanál naproti hospodě se opravoval, dal se tam písek, zasypalo se to obrusem, déšť vše vymlel, je tam díra, musí se to s kočárkem objíždět, bude se s tím něco dělat?
    Pan Vele – pokud to je ve vlastnictví města, je to jednoduché, jinak to musíme předat Ředitelství silnic a dálnic.
    Doplněno panem Kozákem – po prověření bylo zjištěno, že jsou v současné době práce dokončeny.

  24. Přechod u bývalé školy byl zrušen, kdo bude platit projektovou dokumentaci a nový přechod.
    Pan Pleticha – dokumentaci hradíme my, přechod ŘSD, dílem za obrubníky to jde za městem.
    Dříve tam přechod byl, ŘSD ho zrušil.
    Pan Pleticha – mění se normy, a proto se musí udělat nový. Bude ale na jiném místě.
    Pan Kypta – původní přechod pro chodce byl na špatném místě, kde byly špatné rozhledové podmínky. Dnes musí vést dle norem z chodníku na chodník, ten zde taky nebyl. Nový přechod musíme udělat dle norem a bude na jiném místě. Původní byl zrušen zřejmě proto, že tam neměl dle norem být. Mysleli jsme si, že ho budeme opravovat, ale ty rozhledové poměry byly tak špatné, že musí být na jiném místě.
    Pan Beitl – pro přechody delší než šest metrů je nová zákonná úprava.
    Pan Pleticha – když je něco v rozporu s normou, tak to postupně předěláváme. Proto také u nás klesá nehodovost.

  25. Proč zmizely zpomalovací pásy z cesty při vjezdu z Vratislavic do ulice Horní? Budou se tam dávat zpět, a co máme udělat, aby nám město pomohlo, aby tam auta jezdila pomaleji? Zmizela značka 30 km, ani na silnici není nic nastříkané. Mezi 7. - 8. hodinou a odpoledne mezi 15. - 17. hodinou to je zde hrozné. Nikdy tam nikdo neměří, za celý rok jsem tam nikdy nikoho neviděl, jezdím zde denně.
    Děkujeme za zrcadla v ulici Na Palouku, dá se zde již bezpečně vyjíždět.
    Pan Bartoš – měřit se může jen tam, kde se to auto může bezpečně odstavit, když tam rostou stromy a jsou tam zatáčky, tak tam měřit nejde.
    Pan Beitl – měřit to moc nejde, musíme měřit proti jedoucímu autu.
    Doplněno panem Kozákem – na setkání bylo řečeno, že budou letos zpět, v současné době již jsou instalovány zpět.
    Já tam za rok neviděl žádnou kontrolu, občas tam musí stát auto.
    Pan Bartoš – dám podnět řediteli městské policie.
    Pan Beitl – v terénu musí mít městská policie možnost, to auto tam zastavit, odstavit, je to komplikovaná oblast. Musí zde být výhledy. Na té rovince dole v Proseči to jde lépe.
    Z kopce ke smeťáku měřit lze. Co máme udělat, aby zde bylo bezpečněji?
    Pan Beitl – dnes máme takovou technologii, že na podnět můžeme říci, kolikrát se zde měřilo.
    Pan Pleticha – pomohou jen chodníky, dohodněte se, kdo je ochoten uvolnit pozemky, část zahrádky na chodníky. To říkám už 10 let a nikam se to nepohnulo.

  26. Ještě ke kanalizaci, jestli tomu dobře rozumím, tak se nás 15 musí sejít, domluvit se a za svoje peníze si udělat projekt?
    Pan Pleticha – přijďte vás 15 k nám na radnici, řekneme vám možnosti a nákladovost variant, jiné to bude, když my vykoupíme pozemek na jímku, nebo když budete muset mít každý svoji žumpu a vyvážení. Ono to jde, ale bohužel to všechno moc trvá, stejné to je s tou Horní ulicí, chybí tam 3 km chodníku, vše se to najednou nevyřeší. Bude se to řešit po částech, ale dohoda s vámi i spolupráce tam bude nutná.
    Je to tedy propojený – kanalizace i přívod vody? Musí se to dělat společně?
    Pan Pleticha – potom ano, protože vám klesnou náklady na tu investici. Bude to trochu širší výkop, ale bude to jedno povolovací řízení, vodoprávní řízení, což bude pro vás lepší. Domluvte se. Přijďte, velice rádi vám pomůžeme, ať se vyřeší další část města.
    Pan Beitl – město má fond na privátní projekty, 50 000 Kč.
    Pan Pleticha – to je přesně případ pro vás, přípojka od vás ze sklepa do toho nového kanalizačního řadu.

Pan primátor závěrem poděkoval za vysokou účast.

Zapsala Alena Polreichová, oddělení interního auditu a stížností Magistrátu města Jablonec nad Nisou.

Sdílet