Kontakty Dokumenty Úřední deska

Setkání s občany 2015 - Žižkův Vrch

Archiv 19. března 2015
Autor: archiv MMJN

V úterý 10. března 2015 se uskutečnilo v jídelně Základní školy na Žižkově Vrchu první z řady setkání vedení města s občany.

Přítomni: primátor Petr Beitl, náměstek pro ekonomiku Miloš Vele, náměstek pro oblast humanitní Pavel Svoboda a dále vedoucí odborů a oddělení magistrátu a zástupce městské policie.

Primátor seznámil v úvodu občany s prezentací o hospodaření města, o plánovaných investicích, etapách revitalizace a IPRM.

Prezentace ze setkání s občany - Žižkův Vrch (10.03.2015)

1. Uvažuje se v souvislosti s ucpanou křižovatkou U Zeleného stromu a případným prodloužením tramvajové trasy na autobusové nádraží, s otevřením křižovatky u lázní kolem Tyršových sadů?

O. Kypta – je to v rámci úvah, souvisí to s výstavbou obchodního centra, s tím bude souviset velká změna dopravního systému, budeme toto řešit, možná budou některé ulice v této lokalitě průjezdné v obou směrech.

P. Beitl – objem investice je 400-500 mil. Kč, nelze financovat z městského rozpočtu, podmínkou jsou operační programy – dotační peníze, k řešení dopravní situace máme i menší projekty, například obchvat Smetanovou ulicí, kolem radnice a nového obchodního centra. Co by opravdu městu pomohlo, je západní obchvat, který by dal šanci severní polovině města využít jiný výjezd z města.

2. IPRM pro Žižkův Vrch je již ukončené? Loni jsme se bavili o tom, že bude opravena silnice Na Kopci, mělo být opraveno, nedá se jezdit od Ještědské ke garážím, je to tam v dezolátním stavu. Bude se s tím něco dělat?

P. Mikulášek – ulice Na Kopci byla opravena, jednalo se pouze o úsek od ulice Skřivánčí po ulici Řetízkovou, co máte na mysli vy, ten úsek k Ještědské, tam se nyní neuvažuje s žádnou opravou.

M. Vele – aby to nevyznělo, že ten úsek opomineme, v rámci IPRM se do oprav nevešlo, bude opraveno v rámci běžné údržby.

3. Neopravila se ulice Na Výšině a kontejnerové stání v ulici Pasířská pod křižovatkou s ulicí Na Výšině, dále další 2 stání v ulici Na Výšině, jsou polorozpadlá, nebyla zahrnuta do projektu. Koho napadlo mezi výměníkem a domem Pasířská 62, kde je úzká cesta, udělat schodiště, nevidíme v tom význam, není tam žádný sklon.

P. Mikulášek – cesta mezi výměníkem a domem Pasířská 62 bude opravena v rámci IPRM, projektanti navrhli schodiště dle parametrů, podle jejich názoru je tam podélný sklon. Výškové převýšení je více jak 6,7 m, z toho důvodu zde budou zhotoveny dvě schodiště o délce cca 16 m (každé). Tato kontejnerová stání skutečně nebyla zahrnuta do projektu, prověříme finanční možnosti, zda by mohlo být opraveno mimo rámec IPRM.

4. Bude pokračovat obytný soubor – otočka autobusu? Drátěné kontejnery jsou ošklivé, mokré, zapadané sněhem. Proč se udělalo 12 laminátových laviček – drží se na nich voda, mohlo se udělat méně a pořádné. Byla pokácena lípa. Proč zde udělali stolek + sezení? V létě je zde binec, lahve od vína, bude ještě horší.

P. Mikulášek – k otočce: do konce května zde proběhne dokončení výsadby stromů, některé vybrané keře budou ještě zmlazeny a dojde k obnově trávníků. V rámci obnovy zeleně byly poškozené a kompozičně nevhodné stromy pokáceny. Ke kontejnerovým stáním – měla být zachována s kamennými částmi, ale bohužel hrozilo zřícení, statik posoudil, že z bezpečnostních důvodů budou odstraněny, proto bylo změněno na kovovou konstrukci. Lavičky byly takto vyprojektovány, my za město pouze usazujeme dle projektu.

P. Beitl – prvky jsou součástí projektu, ten je vytvořen s nějakou vizí, někdo může mít na věc jiný pohled.

5. Na Turnovské jsou neustále fronty, uvažuje se o změně času nastavení semaforů? Ale to nevyřeší situaci, policie státní i městská je velice liknavá. Co se s tím budete dělat – s Turnovskou v úseku od kruháku po Vrkoslavickou? Je nutné tlačit na kraj, aby silnici překonstruoval, aby se zvýšila průjezdní kapacita.

M. Vele – jedná se o krajskou silnici, semafory dosud nejsou ve vlastnictví města, jsou ve vlastnictví investora, který stavěl celý areál, interval byl nastaven dle PČR, bylo zkolaudováno, můžeme iniciovat, aby se tím někdo zabýval.

6. Všichni máme problémy s tím, jak byl ten Žižkáč naprojektován, jak napravit špatnosti – stání ve sklonu, popelnice ujíždějí, málo místa. V Lužické je nově zákaz stání, přišlo se zhruba o 6-12 parkovacích míst, kde máme parkovat? Hřiště je třeba zamykat, několikrát jsem kvůli tomu volal, branka je rozbitá, chodí tam bezdomovci, MP tam není vidět, bylo nám řečeno, že nemají čas. Jsou tam studny, které nejsou zabezpečené.

P. Beitl – samozřejmě zadání nebylo snižovat parkovací místa, pokud k tomu došlo, je to otázka průjezdních norem. Žádný projekt nebyl tak hodně konzultován s občany jako IPRM. Zpětně tyto připomínky nelze zapracovat, jsou věci, které nejsou dodělané, některé mohou podléhat reklamaci, možná právě kvůli hasičům a záchrance byla odebrána parkovací místa. Parkovaní je velký problém na všech sídlištích. Využíváme všechny možnosti, kde zřídit parkovací místa, naopak někteří občané jsou proti, když parkovací místa zabírají zeleň. Musel by tu být projektant, aby nám vysvětlil, co a proč kde naprojektoval. Věci, které lze, budeme řešit, např. dohled MP - informujte mě při odmítnutí nebo nevyřízení podnětu, pište e-mailem v kopii na kancelář primátora. Podíváme se na to, branku opravíme, parkování v této fázi je definitivní. Dáme podnět ke zhodnocení, zda se tam záchranka a hasiči dostanou, informace bude doplněna.

P. Mikulášek – ještě není zkolaudováno, hasiči se k tomu musí vyjádřit. Doplnění po provedeném místním šetření: studna za garážemi zajištěná je, studnu u příjezdu ke garážím město zajistí. Obě studny jsou osazeny železobetonovými deskami, momentálně nehrozí pád do studny.

J. Lochovská – hřiště nepodléhá kolaudaci, při předání v podzimních měsících byly zjištěny vady, které budou v jarních měsících 2015 odstraněny. Herní prvky, instalované na dětská hřiště, jsou certifikovány dle ČSN. Zamykání dětských hřišť je nereálné, nízké oplocení není pro bezdomovce překážkou. Oplocení má sloužit jako zábrana proti vstupu psů.

7. Je již definitivní ukončení lesoparku? Lavičky nejsou ošetřené, plesnivějí, cesty při deštích stékají. Jak mohli naprojektovat ve stráni štěrk?

J. Fričová – zodpovídali jsme již loni, chtěli jsme zachovat přírodní ráz, proto je tam štěrk, je tam odvodňovací systém.

J. Lochovská – dnes jsem park procházela, cesty jsou relativně v pořádku, erozní rýhy nebyly zaznamenány. Jedná se o přírodní mlatové cesty, které se musí pravidelně udržovat. V současné době je uzavřena smlouva na údržbu zeleně a cestní sítě v lesoparku Žižkův Vrch. Kontrola stavu a čistoty cest bude probíhat jednou měsíčně v období březen - listopad.  Použité dubové hranoly na mobiliáři jsou ošetřeny tlakovou impregnací, barevné hranoly jsou opatřeny lazurou. Světlé hranoly projektant navrhl ponechat bez dalšího ošetření, dřevo postupně dle klimatických podmínek různě šedne, samo se konzervuje. Barevné hranoly se budou udržovat nátěrem tenkovrstvé lazury, jejich údržbu plánujeme na příští rok, samozřejmě dle schváleného rozpočtu města.

8. Který projektant dělal otočku? Autobus není schopen zajet tak, aby nastoupili vozíčkáři, nelze najet těsně k chodníku.

P. Sluka – všechny projekty jsou v souladu s platnými normami, bylo projednáno s dopravcem, autobusy dělaly zkoušku nástupů i výstupů. Oprava otočky MHD spočívala v předláždění nevyhovující komunikace, v předláždění ploch pro pěší a výškové úpravě obrub dle platných norem. S ohledem na prostorové možnosti původní otočky bylo nutné respektovat i při této opravě.

P. Beitl – obrátíme se s tímto podnětem na DPMLJ, budeme řešit s panem Wejnarem, odpověď najdete na webu.

9. Je jasně vidět, že zde chybí městský architekt. Nejde o normy, ale o zadání města, projektant navrhne něco, co je k ničemu. Existuje tu parta mladých lidí - architektů, kteří dávají návrhy městu, ale politici je neberou.

J. Fričová – dva „mladí“ architekti nyní pracují ve výboru pro rozvoj města.

P. Beitl – jednáme s nimi, bereme jejich návrhy na vědomí, žádný návrh, bohužel, nemůže být takový, který by se líbil všem.

10. Zúčastnil jsem se všech projednávání, také kvůli hřištím u lesoparku – byl zde nesouhlas s asfaltovým povrchem a železobetonovou konstrukcí hřiště, i hlasování na webu rozhodlo asfalt ne. Přesto město rozhodlo, že povrch bude asfaltový. I když se k tomu vyjádříme, výsledek je jiný.

P. Beitl – ano, anketa vyzněla jednoznačně pro jiný povrch.

Výsledky ankety ze srpna 2014, která proběhla na webu města:

V otázce 1 chtělo město znát názor na povrch velkého sportovního hřiště u lesoparku. Respondenti měli možnost zvolit ze dvou variant:

1a – oplocené hřiště s asfaltovým povrchem: 17

1b – oplocené hřiště s jiným povrchem, např. umělá tráva: 45

J. Fričová – hřiště je projektované v blízkosti vzrostlých stromů. Záměrem města jsou jen minimální terénní úpravy a žádné kácení. Každý umělý povrch pod stromy je však problematický na údržbu. Navíc chceme nabídnout hřiště v co nejuniverzálnější podobě a neradi bychom ho specifikovali jen pro jeden sport, což by se rozdělením velké plochy na dvě nebo položením umělého povrchu stalo. Při plánování hřiště město vycházelo z faktu, že se zde vždy hrával volejbal, nohejbal či kopaná, a proto tentokrát výsledkům ankety nevyhovělo.

11. Nedojde k vypuštění západní tangenty z ÚP?

O. Kypta – bude tam zakomponována jako možná trasa, ÚP musí počítat s tímto druhem využití, nový ÚP bude vydán v roce 2017.

P. Beitl – západní obchvat je jedinou šancí, jak odlehčit křižovatku U Zeleného stromu plus problémy v Turnovské, neviděl jsem jiné realizovatelné řešení.

Bylo řešení, kde byla severní tangenta, což je z Rýnovické k Lidlu, mimoúrovňové křížení s Palackého pod přehradou do Pasek. Tato varianta byla již projektově připravena.

P. Beitl – obchvat má vést na okraji města nikoliv středem, oblast Palackého není mimo zájem, rozhoduje se o tom na ministerstvu dopravy, zvažují se kruhové objezdy, toto nedělá radnice, ale ŘSD.

12. Stále se počítá s přemístěním překladiště pod Puškinovu ulici?

M. Vele – Lesy ČR k tomuto daly záporné stanovisko.

O. Kypta – zatím musí překladiště zůstat tam, kde je, před časem se uvažovalo o místě směrem k Liazu, kde by to šlo v souladu s ÚP, zvedla se proti tomu vlna odporu obyvatel, město ustoupilo, v dalším vytipovaném území - Zelené údolí – nechtějí překladiště Lesy ČR.

P. Beitl – výhledově je vhodná lokalita v oblasti teplárny Brandl.

13. Stavba na konečné tramvaje se nám nelíbí, nereprezentuje město, toalety v Soukenné jsou také hrůza, hygiena hrozná, lepší by bylo opravit stávající záchody v Tyršových sadech. Na zastávku přijede hodně lidí.

M. Vele – objekt se dělal dle finančních možností, pokud dojde k prodloužení konečné tramvaje na autobusové nádraží, byla by to zbytečná investice, je možné, že to není stavba do budoucna.

P. Beitl – dáme podnět k důslednějšímu čištění WC, jak na této zastávce, tak v Soukenné ulici.

Technické služby  WC Soukenná se uklízí 2x denně. Ráno do 8:00 hod. a během dne mezi 12:30 – 16:30 hod. dle potřeby na základě jedné vizuální kontroly. Režim je určen smlouvou. Zrovna předminulý týden služba WC ráno uklidila a okolo 10 hod. bylo dámské WC totálně znečištěné včetně stěn.

14. Neplánuje se oprava opěrné zdi u prodejny Huyndai, je v dezolátním stavu.

P. Mikulášek – prověříme stav, momentálně v plánu není.

Doplnění po provedeném místním šetření: prověřením bylo zjištěno, že opěrná zeď u východního štítu objektu nacházející se na pozemku č. 465/19 v k.ú. Jablonec nad Nisou, nevykazuje havarijní stav. Prohlídkou bylo zjištěno běžné opotřebení, vyjma rohu dvou zdí. Zde by bylo vhodné spáry opravit. Obdobný stav je u krycí římsy, která je taktéž v rohu poškozená, ale nehrozí havárií. V rámci akce IPRM není počítáno s těmito pracemi, dáme podnět na provedení opravy v rámci běžné opravy a údržby. V rámci IPRM bude proveden nový povrch z asfaltobetonu nad opěrnou zdí, čímž se zabrání momentálním špatným odtokovým poměrům z prostoru za opěrnou zdí.

15. U vstupu do lesoparku od garáží jsou 2 stromy v dezolátním stavu.

J. Lochovská – u garáží je vzrostlý strom napadený dřevokaznými houbami, v současné době máme již povolení na kácení, kácet se bude ještě letos v březnu. Stav stromů se v průběhu roku pravidelně sleduje.

16. Nemáme na ŽV poštovní schránku.

P. Beitl – předáme podnět poště.

Připomínky předané písemně paní J. J., bytem Na Výšině 15

1. Zdejší lesopark je sice krásný, kde je i pěkné posezení, ale to říkám v uvozovkách, jelikož lavičky nejsou ošetřené nátěrem a tak bezmála po tříletém provozu jsou ve stavu, kdy jsou zčernalé, ba dokonce se objevuje plíseň, a tak je obava si vůbec na lavičku sednout, aniž by si člověk umazal oblečení! Chodníky jsou štěrkové a tudíž po větším dešti je vždy nutná oprava a tak se shoduji s více lidmi, zda by nebylo možné aspoň na hlavní cestě změnit povrch, už vzhledem k tomu, že mnoho lidí z lokality ŽV tudy chodí na tramvaj a jezdí do zaměstnání!

Zodpovězeno přímo na setkání viz výše.

2. Zhruba před 4 roky jsem posílala mailem dotaz, zda by nebylo možné okolo našeho domu Na Výšině 15 umístit pár laviček, a to hlavně kvůli starším a nemocným lidem, kteří již do zdejšího lesoparku nemohou jít, aby i oni měli možnost posedět při pěkném počasí venku. Bylo mi sděleno, že je to otázka budoucnosti, a tak se ptám, kdy to bude možné! Dále bych měla dotaz ohledně prostranství před kontejnery, kde je v chodníku prohlubeň, a celkově je velice těžké vzhledem k povrchu pod kontejnery udržovat pořádek a i odvoz kontejnerů je jistě velice obtížný i pro technické služby.

J. Lochovská – v blízkosti domu Na Výšině 15 jsou v současné době dvě lavičky. Lavička u sušáku bude vyměněna a bude zde přidána další lavička, lavička pod stromem bude opravena (v tomto místě nebude umístěna další lavička, zásah do kořenového systému stromu by byl pro strom rizikový).

P. Kozák – výtluk bude opraven v rámci údržby po jarním úklidu.

3. A zase se to týká laviček! Na zdejším hřišti jsou tří lavičky, které jsou nedostačující, a tak by bylo příhodné pár laviček přidat, a to hlavně lavičky s opěrkami pro babičky, které zde tráví mnoho času s vnoučátky! Dále vedle hřiště na příjezdové cestě k družině se prohání auta a od hlavní silnice před tělocvičnou je taktéž povrch cesty poničen a obzvlášť v zimních měsících se zde špatně chodí!

J. Lochovská - při rozmísťování laviček v prostorách dětských hřišť je nutno dodržovat bezpečnostní normy, lavičky nesmí zasahovat do dopadových ploch a volných ploch jednotlivých herních prvků. Doplnění dalších laviček musíme důkladně zvážit, případně konzultovat se zhotovitelem dětského hřiště. Na základě získaných podkladů bude situace odpovídajícím způsobem řešena.

4. Není to názor můj, ale i více lidí, se kterými jsem hovořila, a týká se to konečné zastávky tramvaje. To, co se zde postavilo, je podle názoru mě i více lidí neestetické a tato stavba určitě nebude reprezentovat naše krásné město, kde ač se to nezdá, jezdí touto tramvají i mnoho cizinců! Záchodky, které jsou zde vybudované, jsou vhodné na jiná místa, a vzhledem k tomu, že tramvají jezdí během hodiny bezmála až 150 lidí, bylo by to určitě nedostačující a co je hlavní je toto zařízení i nehygienické, což jsem se přesvědčila na záchodkách v soukenné ulici! Nebylo by přínosnější zmodernizovat záchodky v parku, kde na čistotu dohlíží zaměstnance, má to určitou zavírací dobu a tak není možné, aby se zde zdržovali bezdomovci a toto zařízení nemohli znečišťovat! I když si určitě řeknete, že je to jen zastávka tramvaje, přesto si myslím, že naše město si zaslouží lepší reprezentaci!

Zodpovězeno přímo na setkání viz výše.

Děkuji za kladné zvážení těchto požadavků a připomínek!

Pro další komunikaci můžete využít našich mailových adres, telefonů. 

Zápis zajistilo oddělení interního auditu a stížností.

Další informace

Sdílet