Kontakty Dokumenty Úřední deska

Na rušení poštovních poboček Jablonec řekl ne

Archiv 28. srpna 2009

Tisková zpráva 28. 08. 2009

Na město Jablonec nad Nisou se opakovaně obrátila Olga Syková, ředitelka České pošty, s.p., regionu severní Čechy, se žádostí o přehodnocení zamítavého stanoviska rady města ze dne 9. a 23. dubna k návrhu pošty na zrušení provozovny v ulici Ladova (Rýnovice) a v Proseči nad Nisou s tím, že jejich provoz bude převeden do INTERSPARu.

„Chceme v tomto obchodním komplexu otevřít moderní pobočku pošty, která bude v provozu sedm dní v týdnu od rána do večera. A právě Interspar nám nejvíce vyhovuje,“ vysvětlila žádost pošty Syková. Dodala, že obě pobočky jsou zastaralé a nevyhovující, vytíženost pracovní doby v nich je zhruba pouze tříhodinová. V Intersparu by tak Česká pošta, s. p. svým klientům nabídla zcela moderní a bezbariérové pracoviště s naváděcím systémem a s možností dobrého parkování.

Proti zrušení zvláště prosečské pobočky se kategoricky postavil tamní osadní výbor a jablonečtí radní se k jeho názoru připojili. Interspar si sice provedl anketní průzkum, v něm však nejvíce kladných odpovědí pro přemístění pobočky pošty do obchodního komplexu bylo od obyvatel centra města (32%) a Mšena (19%), obyvatelé dotčeného území byli zahrnuti do výseče ostatních, která tvořila 25% z celkového počtu dotazovaných.

V současné době Česká pošta, s.p., jejímž zřizovatelem je ministerstvo vnitra, má povinnost s místní správou projednat své záměry na zrušení poboček a získat její stanovisko. „V případě negativního nemůžeme nic dělat. V případě pozitivního stanoviska mohu síť poboček změnit,“ konstatuje Syková. Dodává však, že v okamžiku, kdy se změní statut České pošty ze státního podniku na akciovou společnost, bude postup v rušení nevytížených poboček mnohem razantnější. „Síť poboček je na město o velikosti Jablonce nadstandardní. Na 40 000 obyvatel je obvyklých pět poboček, ne osm,“ říká ředitelka České pošty, s. p., regionu severní Čechy Olga Syková.

Sdílet