Mateřská škola MŠ Pohoda Jablonec v Tiché ulici v letošním roce připravila pro děti mnoho aktivit, které jsou zahrnuty do tzv. strategického plánu. Kromě běžné výuky a práce s budoucími školáky nabízí dětem i nadstandardní aktivity v podobě kroužků a sportovních kurzů.
Strategický plán školky je obecně zaměřen na zajištění dosavadní úrovně a dalšího zlepšování, včasnou reakci na požadavky vzdělávacího systému a společnosti. „Snažíme se vytvořit klidné a podnětné prostředí pro šťastně prožitý předškolní věk dětí nám svěřených a zajistit jim kvalitní přípravu pro vstup do základní školy, to je náš hlavní cíl,“ říká Pavla Macháčková, ředitelka MŠ Pohoda.
Školka je vybavena moderními pomůckami, didaktickým materiálem, IT technikou, PC s připojením k internetu v každé třídě. „Ve dvou třídách máme interaktivní tabule, které využíváme pro výuku dětí zejména předškolního věku. Všichni se neustále vzděláváme formálně, neformálně i informálně (studium VŠ, DVPP zaměřené na studium anglického jazyka a jeho následné zavedení do výuky 2. a 3. ročníku MŠ, kurzy logopedické prevence). Díky úspěšnosti v projektu vyhlášeném MŠMT jsme zařadili logopedickou prevenci do již stávajícího vzdělávání v oblasti rozvoje jazyka a řeči předškolních dětí,“ informuje dále o dění ve školce Macháčková.
Mateřská škola pořádá vedle běžné výuky i nadstandardní aktivity. „V letošním roce jsme začali děti seznamovat s anglickým jazykem, a to hravou formou. Dále jsme otevřeli několik kroužků - hru na flétnu, kroužek přírodovědný a taneční. V průběhu podzimu pak děti, jejichž rodiče měli zájem, chodily do plaveckého bazénu na kurzy plavání. V závěru roku pod vedením Petry Marat absolvovali kluci a holky kurz bruslení a v prvním lednovém týdnu lyžařský kurz, který pro přihlášené děti zajistili lektoři SKP Maják Jablonec,“ zmiňuje aktivity, které byly určeny zejména starším dětem, ředitelka. Ve škole je zaveden monitorovací systém, jednou za dva roky jsou rodičům předávány dotazníky šetřící jejich spokojenost. „Výsledky a hodnocení pedagogických pracovníků jsou kladná. Těší nás, že děti jsou u nás spokojené a rodiče dokážou ocenit rozmanitost akcí, které pro kluky a holky připravujeme, zájmové aktivity, ale i přírodní prostředí, v němž se školka nachází,“ zmiňuje některé výsledky průzkumu Macháčková.
Pro budoucnost dětí je důležitá i komunikace s pedagogy základních škol, kam chlapci a děvčata ze školky odcházejí. „Díky této zpětné vazbě lze naši školku charakterizovat jako zařízení s kvalitní přípravou dětí na vstup do školy,“ je přesvědčena Pavla Macháčková.