Kontakty Dokumenty Úřední deska

Magistrát reaguje na podněty občanů

Archiv 23. prosince 2014
Autor: Jiří Endler

V červenci loňského roku bylo v radnici otevřeno nové Informační středisko magistrátu (ISM). V září 2014 proběhla na ISM anketa spokojenosti občanů, ve které měli jeho klienti možnost vyjádřit se k tomuto nově otevřenému pracovišti v přízemí budovy radnice.

Do ankety se zapojilo celkem 134 občanů. „Celkový výsledek byl poměrně uspokojivý, drtivá většina občanů se k fungování střediska vyjádřila veskrze kladně. Krom odpovědí na položené otázky byla ze strany jabloneckých občanů vznesena i celá řada podnětných připomínek,“ říká Petr Karlovský, vedoucí odboru správního.

V opodstatněných případech na tyto podněty magistrát promptně zareagoval a některá opatření, která bylo možno bez větších problémů realizovat ihned, přijal okamžitě. „Na přání jsme zřídili veřejně přístupnou free WiFi síť (magistrat_jbc) v prostorách ISM. U obslužných pultů jsme umístili dvě nádoby na odkládání deštníků. Instalovali jsme aquabar s možností občerstvení studenou či teplou vodou. Také jsme ISM vybavili informační tabulí, která příchozí upozorňuje na nezbytnost použití vyvolávacího zařízení, a jednotlivými sáčky na psí exkrementy pro pejskaře venčící své psy v centru města,“ zmiňuje novinky v ISM Karlovský.

V současné době se pracuje na výrobě dalšího psacího a odkládacího pultu k přepážkám. „V jednání s Bus Line, a. s., je rovněž rozšíření a od 2. ledna spuštění služby s možností dobíjení elektronických OPUS karet v rozsahu Jablonec – Liberec,“ nastiňuje plánovaný záměr vedoucí odboru.

Od 2. ledna 2015 dochází k dalším dílčím změnám, a to rozšíření úřední doby denně o 30 minut, neboť ISM bude otevřeno již od 7.30 hod. „Od Nového roku přesuneme detašované plnohodnotné pracoviště podatelny magistrátu přímo do prostor ISM,“ slibuje novinku Karlovský. Například stojan na kola před budovou přijde na řadu až bude aktuální.

„Je třeba si uvědomit, že současnou koncepci pracoviště ISM nelze zaměňovat s fungováním turistického informačního centra, jehož služby poskytuje JKIC, o. p. s., sídlící na faře v Domě manželů Scheybalových. Nicméně i zde magistrát usiluje o drobnou změnu spočívající v personálním posílení ISM za účelem poskytování alespoň základních informací o našem městě či některých služeb občanům, např. orientace ve městě, pomoc s vyhledáním úřadu, instituce, vhodného dopravního spojení atd.,“ upozorňuje na rozdílnost center Karlovský.

Podle vedoucího odboru nelze všechna přání občanů beze zbytku splnit. „Mohou za to občas i sami občané. Mezi nejčastější stesky klientů patřila dlouhá čekací doba při pouhém vyzvedávání pytlů na separovaný odpad. Na to ISM zareagovalo jejich dočasným volným zpřístupněním na pultu, což se však projevilo typicky českým způsobem. Oproti požadovanému maximálnímu odběru pěti kusů od druhu se velmi často stávalo, že některý nenechavý neukázněný a lačný návštěvník si vzal hned všechny pytle najednou. Ty tak byly téměř v mžiku rozebrány, což se okamžitě projevilo téměř desetinásobným navýšením jejich spotřeby, a to se, bohužel, ukázalo jako neudržitelný stav,“ poukazuje na nešvar Petr Karlovský.

(end)

Sdílet