Kontakty Dokumenty Úřední deska

Lidé jsou s informačním střediskem radnice spokojeni

Archiv 15. října 2014
Autor: Jiří Endler

16.10.2014 - Spokojenost vyjádřili lidé s novým Informačním střediskem v přízemí jablonecké radnice v zářijové anketě. Celý měsíc měli lidé možnost se vyjádřit jak na webových stránkách města, tak fyzicky vyplněním anketního lístku v samotném informačním centru. Ankety se zúčastnilo 134 lidí a odevzdali 644 spokojených a 22 nespokojených odpovědí.

Lidé se vyjadřovali k šesti otázkám – umístění a dostupnost, dispoziční uspořádání, úřední doba, rozsah poskytovaných služeb, způsob vyřízení požadavku a celkový dojem z prostor informačního střediska. „Anketu jsme vyhlásili proto, abychom zjistili, co si občané o novém  informačním středisku myslí, zda jsou spokojeni a co naopak postrádají, a mohli na jejich požadavky reagovat,“ říká tajemník magistrátu Marek Řeháček. Vedle snadno napravitelných věcí, jako například odkládací místo na deštníky, se našla i řada podnětů, kterými je potřeba se zabývat.

Budou se rozšiřovat úřední hodiny?

V komentářích lidé často zmiňovali možnost rozšíření úředních hodin nejen v informačním středisku, ale na celém magistrátu. „Je to opravdu námět, který musíme vyhodnotit velmi pečlivě. Rozšíření úředních hodin na celý týden se v úřadovně magistrátu v Komenského ulici osvědčilo a veřejnost by to uvítala i na radnici. Pravda je, že se musí zohlednit všechny faktory, ať už jsou to nutné služební pochůzky, zastupitelnost, ale i možné zvýšené náklady. Osobně bych si dokázal představit rozšíření úředních hodin v informačním středisku i na sobotu, ale i to by přineslo zvýšení nákladů. Každopádně jde o věc, která byla v anketě zmiňována poměrně často a rozhodně ji nechci jen tak založit“, komentuje požadavky veřejnosti tajemník.

Lidé se také pozastavovali nad počtem přepážek. V informačním středisku je v současné době umístěno 6 přepážek, obsazeny jsou však jen tři. V budoucnu se totiž počítá s rozšířením služeb pro veřejnost a s přesunem některých dalších agend.

Jak na radnici s kočárkem

Zejména rodiče malých dětí v několika případech poukazovali na nepohodlný přístup s kočárkem. „Historický charakter budovy radnice do jisté míry limituje naše možnosti,“ vysvětluje Marek Řeháček. „Přístup pro rodiče nebo imobilní občany do prostor informačního střediska je možný dveřmi přímo z náměstí. Pokud si potřebují vyřídit něco ve vyšších patrech radnice, musí využít vstupu od kina Radnice, kde je výtah. Pravda je, že kočárek pro dvojčata se do radnice dostane jen obtížně,“ konstatuje tajemník. V budově magistrátu v ulici Komenského, kde se vyřizují osobní doklady je situace jednodušší, tam je úřad na miminka připraven a například i vybaven přebalovacími pulty.

Informační středisko magistrátuVyhodnocení ankety

„Celkem jsme zaznamenali 43 podnětů. Největší počet podnětů se týkal prodloužení pracovní doby informačního centra (celkem 11), dále by se občanům líbilo, kdyby zde byly poskytovány i turistické informace (celkem 4), problémové je, dle občanů, dlouhé čekání na pytle sloužící k uložení komunálního odpadu (celkem 4). Další podněty byly technického rázu jako například rozšíření služeb infocentra, umístění vyvolávacího sytému,  možnost uložení deštníků, kol, kočárků. Dále bylo například požadováno větší množství psacích pultů, možnost připojení k internetu atp. Dvakrát občané nabádali obsluhu k větší vstřícnosti“ shrnuje Martin Oklamčák, vedoucí odd. interního auditu a stížností, který anketu vyhodnocoval.

Do ankety se zapojilo celkem 134 občanů.  67 občanů hlasovalo fyzicky na informačním středisku a 67 občanů prostřednictvím internetu. Anketa probíhala během celého měsíce září 2014.  Ne všichni odpověděli na všechny otázky.

Jak se Vám líbí nové prostředí ISM?

  • 112x spokojen
  • 19x nevím
  • 3x nespokojen

Jak hodnotíte dispoziční uspořádání a interiér ISM?

  • 100x spokojen
  • 29x nevím
  • 5x nespokojen

Jak hodnotíte umístění a dostupnost ISM?

  • 106x spokojen
  • 23x nevím
  • 4x nespokojen

Jste spokojeni s úřední dobou ISM?

  • 109x spokojen
  • 17x nevím
  • 3x nespokojen

Byli jste spokojeni se způsobem vyřízení Vaší záležitosti?

  • 119x  spokojen
  • 10x nevím
  • 3x nespokojen

Jste spokojeni s rozsahem poskytované nabídky?

  • 98x spokojen
  • 28x nevím
  • 4x nespokojen

Celkově odpovědi

  • spokojen: 644
  • nevím: 126
  • nespokojen: 22

Další informace

Sdílet