Kontakty Dokumenty Úřední deska

Jak získat dotaci z městského rozpočtu na sociální služby

Archiv 20. února 2015
Autor: Petr Vitvar

23.02.2015 - Na posledním zasedání zastupitelé projednávali text výzvy k předkládání žádostí o dotaci z městského rozpočtu na podporu sociálních služeb v roce 2015. Jde o účelovou neinvestiční dotaci a v rozpočtu je na tento účel alokována částka téměř čtyři miliony korun.

„Finanční podpora z rozpočtu města se řídí stanovenými zásadami, poskytuje se v souladu se zákony o sociálních službách, rozpočtových pravidlech a obcích a není na ni právní nárok. Získat ji nemohou dlužníci města, jeho organizací a společností,“ konstatuje náměstek primátora pro oblast sociální Pavel Svoboda s tím, že zastupitelům vždy bude předložena ke schválení výše finančních prostředků při projednávání rozpočtu na daný rok. „Pokud objem navržených dotací přesáhne alokaci, bude se procentuálně plošně krátit,“ dodává náměstek Svoboda.

Dotace je určená pouze na úhradu nákladů realizované sociální služby. „Výjimkou může být poskytnutí dotace na úhradu energií dle fakturačního období. Z dotace nelze hradit dluh, platit nájemné, nakupovat pozemky nebo budovy, či je opravovat, apod.,“ pokračuje Svoboda. Je povinností příjemce předložit vyúčtování nejpozději do konce ledna následujícího roku a nevyčerpané prostředky vrátit do konce února následujícího roku.

Výzva popisuje základní předmět podpory, vymezení jejího účelu, předpokládaný objem financí v rozpočtu, kritéria pro hodnocení žádostí a stanovení výše podpory, kontaktní údaje včetně harmonogramu administrace žádostí. „Žádosti se překládají v termínu uvedeném ve výzvě, a to na každou poskytovanou službu zvlášť, byť by ji poskytoval jeden žadatel, a zastupitelé schvalují dotaci na rok budoucí,“ říká Jaroslav Cvrček pověřený vedením odboru sociálních věcí a zdravotnictví s tím, že platný formulář žádosti je k dispozici na oddělení sociálních služeb a na webu města.

Oddělení sociálních služeb ověří formální náležitosti žádosti a případně vyzve k doplnění. Řídící skupina komunitního plánování ověří opodstatněnost žádosti a písemně zdokumentuje způsob hodnocení, seznam vybraných žádostí včetně jednotlivých částek i seznam vyřazených a nepodpořených žádostí se zdůvodněním. Smlouva s vybraným žadatelem bude uzavřená do 15 dnů od rozhodnutí zastupitelů a dotace poskytnuta do 30 dnů od podpisu smlouvy.

Harmonogram administrace žádostí

  • Konzultace žádostí: 24.03.2015 – 24.04.2015 do 14.00 h
  • Příjem žádostí: 24.03.2015 – 24.04.2015 do 14.00 h
  • Kontrola administrativního souladu: 24.03.2015 – 30.04.2015
  • Hodnocení a návrh na přidělení podpory: květen 2015
  • Schválení návrhu: červen 2015

Další informace

Sdílet