Kontakty Dokumenty Úřední deska

Jak řešit dopravu v Jablonci? Napoví studie klíčových bodů.

Archiv 18. června 2021
Autor: Ředitelství silnic a dálnic ČR

18.06.2021 - Jablonec má schválený záměr budoucího uspořádaní sítě pozemních komunikací. Rozložený je do tří etap. Náměstek pro rozvoj města Petr Roubíček bude nyní společně s Libereckým krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR připravovat podklady pro studii klíčových bodů sítě, aktualizovaný dopravní model po otevření křižovatky Rádelský mlýn včetně dopadu provozu rychlostní komunikace mezi Lukášovem a Libercem.

„K tomuto tématu proběhlo už několik jednání s krajským úřadem i Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Jejich výstupem je grafický návrh etapizace plánovaných změn v zatřídění silnic, který mění v rozsahu tří etap stávající silniční síť I., II. a III. třídy z dílny odboru dopravy KÚ LK,“ konstatuje jablonecký náměstek primátora pro rozvoj města Petr Roubíček.

Návrh znázorňuje postupná dopravní řešení, která tvoří reálný základ pro připravovanou budoucí změnu kategorizace komunikací na území města, jež v dlouhodobějším horizontu umožní kompletně vyřešit současnou nevyhovující dopravní situaci.

Proto vznikl také přehled minulých i současných připravovaných řešení nevyhovujících dopravních úseků v Jablonci včetně jejich geneze. „Například více jak 10 let se Jablonec zabývá špatnou dopravní situací v ulici Československé armády, s níž souvisí ulice Belgická a Ladova, které by do budoucna měly být také silnicemi I. třídy. Další problematickou dopravní lokalitou v Jablonci nad Nisou je oblast ulic Riegerova, Palackého, U Přehrady a Chelčického, kterou by mělo zcela vyřešit dokončení Severní tangenty. Ta bude mít zásadní význam v souvislosti s realizací Západního obchvatu,“ připomíná některé problematické dopravní momenty ve městě náměstek Roubíček.

„Západní obchvat propojí silnici I/65 na příjezdu do Jablonce z ulice Turnovské do budoucí OK Široká na ulici Tovární až po OK Želivského. Pak bude možné dokončit Severní tangentu“ nastiňuje možnosti budoucí městské dopravy Petr Roubíček.

Sdílet