Jabloň se odstrojuje, tělocvična zmizí do konce října
Archiv23. září 2015
Autor: Petr Vitvar
23.09.2015 - V pátek 18. září se zakously bagry do vnějšího pláště bývalé velkoprodejny Jabloň a stavba tak dala najevo, že to s bouráním myslí vážně. Do konce října by měla být kompletně zdemolovaná tělocvična v sousedství Jabloně.
Od poloviny září omezila stavba obchodní galerie Central parkování v ulicích Generála Mrázka, Liberecká a Komenského, zcela zabrala parkoviště u Jabloně. V pátek 18. září pak začaly viditelné demoliční práce na bývalé prodejně. „Demolice tělocvičny by měla být dokončená do konce října. V pátek jsme začali odstrojovat technická zařízení a souvrství střešního pláště OD Jabloň,“ vysvětluje Petr Štyler, ředitel komerčních projektů Crestyl s tím, že v příštích zhruba třech týdnech se objekt kompletně vyklidí a podle předpokladu by demolice skeletu budovy měla vypuknout 12. října. „Termín dokončení demolice spodní stavby se odvíjí od postupu zajištění stavební jámy v ulici Jugoslávské a výkopu stavební jámy v návaznosti na přeložky nízkého a vysokého napětí, parovodu a komunikačního vedení,“ sděluje Štyler a dodává, že práce spojené s přeložkami v ulicích Generála Mrázka a Komenského jsou plánované do konce října. „Poté budeme překládat distribuční trafostanici z objektu Jabloně do dočasné polohy při ulici Jugoslávská. Po dokončení stavby trafostanici přeložíme do nově zbudovaného energocentra v novém obchodním domě,“ uzavírá Petr Štyler.
Od letošního července probíhaly na stavbě méně viditelné práce včetně zkušebních vrtů z úrovně stávajícího terénu. „Ty potvrdily složité geologické podmínky na staveništi. V současnosti nelze potvrdit ani vyvrátit existenci skalního podloží v úrovni základové spáry. Přesnější informace stavbaři získají v průběhu zemních prací,“ informuje zástupce skupiny Crestyl.
A jak stavba zasáhne do okolní dopravy? „V rámci výstavby Central Jablonec jsme požádali o obousměrný provoz ulice Liberecké, aby dopravní zatížení nesměřovalo do pěší zóny a ulicí Kostelní kolem hotelu Zlatý Lev,“ říká Štyler. Obousměrný provoz bude však platit pouze pro vozidla stavby, která budou mít identifikační kartu. Ostatní řidiči musí pečlivě sledovat aktuální dopravní značení. „Kolem staveniště v ulicích Jugoslávská, Máchova, Gen. Mrázka a Komenského osadíme informativní dopravní značení, které bude upozorňovat na nově upravená pravidla pro bezpečnější provoz v bezprostřední blízkosti stavby, kolem záboru je vždy ponechaný průjezdný profil, výjezdy ze staveniště jsou označené,“ připomíná ředitel komerčních projektů Crestyl Petr Štyler.