Kontakty Dokumenty Úřední deska

Cesty Jablonečanů k informacím z magistrátu jsou různé

Archiv 25. ledna 2019
Autor: archiv MMJN

25.01.2019 - V roce 2018 zaevidoval magistrát města Jablonec nad Nisou 33 žádostí o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím. Nejvíce žádostí, celkem devět, vyřizovala kancelář tajemníka.

Šesti žádostmi se zabýval odbor správní a také odbor stavební a životního prostředí. Zákonná lhůta pro odpověď je 15 dní, jablonecký magistrát odpovídal v průměru za 5-10 dní. Evidenci žádostí o informace podle zákona 106 vede jablonecký úřad od roku 2000. „Nejvíce podaných žádostí, a to 102, jsme zaznamenali v roce 2005, nejméně bylo 8 žádostí v roce 2010. Průměr v posledních čtyřech letech je 40,75 žádostí za rok,“ shrnuje statistiku tajemník magistrátu Marek Řeháček.

Lidé využívají možnost ptát se anonymně

Kromě podání žádosti o informaci podle zákona 106/1999 Sb. se mohou lidé ptát písemně běžným dopisem, e-mailem na obecných magistrátních adresách nebo na konkrétních adresách jednotlivých úředníků. Své žádosti mohou také už devět let zasílat datovou schránkou.

E-mailové adresy magistrátu jsou: dotazy@mestojablonec.cz, mujablonec@mestojablonec.cz, epodatelna@mestojablonec.cz

Možnost podat dotaz anonymně nabízí Jablonečanům webová aplikace Otázky odpovědi, která je u jablonecké veřejnosti oblíbená. V roce 2018 kancelář primátora ve spolupráci s odpovědnými úředníky vyřídila 373 dotazů. Otázky se týkají širokého spektra zájmu od běžných záležitostí jako jsou osobní doklady, přes žádosti o vyjádření k úklidu města až po témata strategického rozvoje. Nejvíce, bezmála 500 odpovědí v této aplikaci obdrželi občané v roce 2014.

Lepší Jablonec a Zelená linka

Se svými postřehy, stížnostmi nebo podněty se mohou lidé na magistrát obracet také telefonicky přímo na konkrétního úředníka nebo na tzv. Zelenou linku – bezplatné volání na číslo 800 155 151, kde je 24 hodin k dispozici záznamník. V roce 2018 využilo Zelenou linku 31 volajících.

Pro hlášení nedostatků, nepořádku ve městě nebo poruch na veřejném osvětlení slouží aplikace Lepší Jablonec. V mobilní verzi je součástí aplikace Jablonec v mobilu, kterou si zájemci mohou zdarma stáhnout do svého chytrého telefonu.

Někdo chodí na web a jiný k vývěsce

Webové stránky města navštívilo během roku 2018 téměř půl milionu uživatelů internetu. „Mezi nejnavštěvovanější stránky webu patří aplikace pro online rezervaci času návštěvy přepážkových pracovišť a také přehled stavu vyřízení žádostí, kterou jsme vloni upgradovali,“ říká webmaster Petr Vitvar. Možnost objednání se na úřad využilo v loňském roce 4 415 lidí.

Jablonec nad Nisou přináší svým občanům informace samozřejmě na úřední desce, která je od roku 2006 také v elektronické verzi. Informace z magistrátu, ale i společenské dění ve městě přináší Jablonecký měsíčník, který se v celkovém nákladu 21 450 ks zdarma roznáší do všech jabloneckých domácností. Vedle úřední desky, webu a měsíčníku disponuje město Jablonec nad Nisou v různých částech města také dvanácti vývěskami. O jejich obsah na základě smlouvy s městem pečují dobrovolnice Sboru pro občanské záležitosti.

Další informace

Sdílet