V rámci připomínání 130. výročí jablonecké železnice se několika snímky vrátíme k poslední zásadní proměně jabloneckého nádraží.
Stavba s názvem Rekonstrukce železniční trati Liberec–Tanvald, která přinesla novou podobu železniční stanice se dvěma bezbariérovými nástupišti, byla zahájena 29. října 2014 a vlaky se po novém kolejišti rozjely 13. července 2015. Jde o proměnu století, když největších úprav a rozšíření se jablonecké nádraží dočkalo v roce 1894 v souvislosti s prodloužením trati do Lučan nad Nisou 12. července 1894 a následně 11. října 1894 do Tanvaldu.
Celkové náklady na rekonstrukci trati z let 2014 a 2015, která přinesla i modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení spolu s modernizací a zabezpečením všech železničních přejezdů, činily bezmála 880 mil. Kč.
Výstavbu spolufinancovala Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to 651 mil. Kč, což činí více než 80 % způsobilých nákladů. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.