Kontakty Dokumenty Úřední deska

21.07.2022 - Úřední a vnitřní komunikace

Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.

Otázka

Dobrý den,
na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů žádám o poskytnutí následujících údajů:

Jakým způsobem je vyžadováno dodržování profesionální úřední komunikace?

Má Vaše organizace zvláštní interní předpis týkající se komunikace s veřejností?

Má Vaše organizace zvláštní interní předpis týkající se vnitřní komunikace?

Pořádá Vaše organizace školení zaměřené na úřední komunikaci?

Odpovědi následně použiju pro zpracovaní bakalářské práce zaměřenou na komunikace státní správy.

Předem děkuji za odpověď a přeji příjemné dny.

D. Š.

Odpověď

Na základě Vaší žádosti ze dne 21. 7. 2022 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., Vám poskytuji následující informace:

Povinnost dodržovat profesionální úřední komunikaci je zakotvena v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a dále také v pracovním řádu magistrátu. Každý úředník je s touto povinností seznámen při nástupu do zaměstnání a každý vedoucí zaměstnanec je zodpovědný za dodržování této povinnosti jeho podřízenými. Stížnosti na chování úředních osob se řeší podle Směrnice Rady města Jablonec nad Nisou č. 2 pro vyřizování a evidenci stížností, petic, kvalifikované žádosti, hromadné připomínky a místního referenda.

Naše organizace nemá zvláštní interní předpis týkající se komunikace s veřejností. Směrnicí Rady města Jablonec nad Nisou č. 8/2021 je pouze upraven postup řešení žádostí o svobodném přístupu k informacím dle zákona č. 106/1999 Sb. a dále Směrnicí Rady města Jablonec nad Nisou č. 5/2013 je určena funkční příslušnost k vyjádřením a podepisování za statutární město.

Naše organizace nemá zvláštní interní předpis týkající se vnitřní komunikace. Částečně tuto problematiku řeší podpisový řád a organizační řád magistrátu, kde je přehled o odpovědnostech a podpisových pravomocích.

Naše organizace nepořádá školení zaměřené na úřední komunikaci. Využíváme nabídek školení, která organizují jiné vzdělávací subjekty. Některá školení jsou zaměřena např. na asertivní jednání, etiketu úředníka, češtinu v úřední praxi, komunikaci a jednání s problémovým klientem apod.

S pozdravem

Ing. Martina Vacková
vedoucí odboru kancelář tajemníka