Kontakty Dokumenty Úřední deska

Reforma státní správy na jablonecké radnici

V minulém čísle jsme uváděli, že MěÚ v Jablonci n. N. vyřídí v objektu Komenského 8 občanům od 6. ledna 2003 jejich záležitosti týkající se živností, trvalého pobytu, občanských průkazů, cestovních dokladů, registru vozidel a řidičů, a také problematiku přestupků. Dnes navážeme a přiblížíme, kde budeme od nového roku, po přesunu některých agend ze zanikajícího okresního úřadu, zajišťovat záležitosti občanů města Jablonce a okolních 10 obcí. K výše uvedeným agendám umístěným v Komenského ulici jsme na poslední chvíli přidali ještě oddělení obecních bytů, které bylo dosud umístěno na radnici.

Na Mírovém nám. č. 2 budou umístěny tři oddělení. Ve stejných prostorách jako dosud zůstává oddělení státní sociální podpory a jako jediné pracoviště MěÚ bude vyřizovat problémy klientů z celého okresu Jablonec n. N. Proto budou zachována sběrná místa v Tanvaldě a Železném Brodě. Umístíme tu ale také oddělení sociálně právní ochrany dětí (opatření na ochranu dětí, předpěstounská a předadopční péče, zprostředkování osvojení …) a nově vytvářené oddělení sociálních služeb a zdravotnictví (péče o osoby společensky nepřizpůsobivé a osoby zbavené způsobilosti k právním úkonům, umístění do domů pro seniory, romská problematika a protidrogová prevence…).

Nejvíce odborných pracovníků bude mít MěÚ umístěn v budově radnice. V přízemí, stejně jako dosud, občan nalezne obě informační střediska s prodlouženou pracovní dobou denně do 17 hodin (znovu připomínáme možnost využití každodenní služby ověřování podpisů a listin nebo výpisy ze Sbírky zákonů v přízemí radnice). Nově zde ale bude možné získat od ledna i lovecké lístky.

V prvním poschodí, ve stejných prostorách jako dosud, bude umístěno oddělení sociálních dávek (peněžité a věcné dávky pro sociálně potřebné klienty). Na tomto patře bude dislokováno v důsledku probíhající reformy školství rozšířené oddělení školství, kultury a sportu. Nově zde občané naleznou i právní oddělení úřadu a tedy např. i agendu ochrany podle § 5 občanského zákoníku a nebo řešení neplatičů nájemného v obecních bytech.

Ve druhém poschodí jsou tradičně umístěny kanceláře vedení MěÚ, matriční úřad a úseky zajišťující provoz radnice. Nově je na druhé patro umístěno oddělení krizového řízení a tím i problematika civilní služby.

Třetí poschodí je obsazeno z velké části odborem financí s potřebnou účtárnou a ekonomickým řízením organizací, které město zřídilo nebo založilo. Pro občany je tu nejzajímavější majetkoprávní úsek řešící prodeje bytů, pozemků a nájmy nebytových prostor a pozemků. Podnikatelé najdou na stejném místě agendu výherních hracích přístrojů a agendy místních poplatků. Stavebníci jistě uvítají, že ke stavebnímu úřadu byla nově přiřazena agenda vodoprávních řízení. Ve stejném místě jako dosud budeme přijímat podněty, petice a stížnosti občanů a to přesto, že toto oddělení bude zajišťovat také interní audit.
Částečně se změní i dislokace ve čtvrtém poschodí. Zde jsme umístili nové agendy životního prostředí dosud zajišťované OkÚ na úseku ochrany přírody, odpadů, ovzduší, lesů a myslivosti. K našemu dopravnímu úřadu jsme přiřadili agendu státní správy na silnicích II. a III. třídy a také místní úpravu silničního provozu na těchto komunikacích. Na oddělení architektury občané nově naleznou odborného pracovníka zabývajícího se problematikou památek.

Jsme přesvědčeni, že v některých místech stísněnější pracovní prostředí je účelně kompenzováno nemalými finančními úsporami, které by město muselo hradit, pokud by využilo možnost užívat další objekt bývalého OkÚ v Anenské ulici.
Připomínáme občanům, že od prvního úředního dne, tj. od pondělí 6. ledna 2003 (za předpokladu, že nám budou včas uvolněny prostory OkÚ), bude nezbytně nutné hradit všechny zákonem stanovené správní poplatky za služby na MěÚ výhradně v hotovosti v korunách. Dosud užívané kolkové známky nemůže MěÚ přijímat, neboť příjem z kolků je odváděn do rozpočtu státu.

JUDr. Jiří Nesvadba
tajemník MěÚ