Letos byli jmenováni tři ředitelé příspěvkových organizací v Jablonci, respektive dva vedou základní školu, třetí Dům dětí a mládeže Vikýř. Všem třem jsme položili tři stejné otázky a postupně je v měsíčníku představíme. Druhou tváří je Mgr. Jana Mašindová, ředitelka rýnovické ZŠ v ulici Pod Vodárnou.
S jakými vizemi usedáte do ředitelského křesla?
Tuhle školu znám takříkajíc jako své boty, vždyť tady už spoustu let učím. Ráda bych do dění ve škole co nejvíce zapojila i rodiče našich žáků. S potěšením bych je viděla při organizaci lyžařských závodů, Dne dětí, Mikulášské nebo při zpívání ve zdejším kostele. Účast rodičů na akcích děti těší a motivuje je k dalšímu snažení. Buduje také pocit hrdosti z toho, co právě ta naše škola, resp. její žáci umí. A vědomí, že patří do dobré party, samozřejmě pomáhá i při výuce a buduje dobré vztahy mezi učiteli, žáky i jejich rodiči. S tím úzce souvisí také můj další cíl, co nejvíce a co nejlépe propagovat školu, protože na tom závisí i naše budoucnost. Naším specifikem je, že jsme téměř venkovská škola s menšími počty žáků ve třídách, přitom v bezprostřední blízkosti linek MHD, tedy s vynikající dostupností. Proto můžeme nabídnout environmentální výchovu v praxi a poskytnout žákům skutečně individuální přístup. Jsme také škola známá svou bezbariérovostí. Všechny organizace, se kterými spolupracujeme, nám vycházejí vstříc, ať už jde o bezbariérovou dopravu nebo o místa v divadelním sále či v Eurocentru. Mé vize by ale zůstaly pouze vizemi bez sehraného týmu. Udržet a dále zkvalitňovat náš pracovní kolektiv, od jehož působení se vlastně všechno další odvíjí, je tedy alfou i omegou mé práce.
Co vás v novém zaměstnání nejvíce překvapilo?
Myslela jsem si, že mě tady překvapit nemůže nic. Ale není to tak. Zaskočilo mě to obrovské množství administrativy. Musím však velmi poděkovat předchozí ředitelce, Mgr. Ireně Hubrtové, že mi školu předala naprosto vzorně a pomáhá mi i nadále. Stejně tak mé díky patří i oddělení školství jabloneckého magistrátu, které mi též vždy vychází vstříc.
Jakou stopu chcete ve škole a v žácích nechat?
Ráda bych zavedla motivační odměny, které by podněcovaly jednotlivé učitele, aby dělali pro školu něco nad rámec svých povinností. Například díky projektu jsme zařídili počítačovou učebnu a jsme schopni poskytovat výuku informatiky na velmi dobré úrovni. Ale technické vybavení rychle stárne. Je třeba hledat nové projekty a možnosti. Nikdy si nelze říci, že je hotovo. Stále se musíme vzdělávat a zdokonalovat, abychom mohli i zítra předstoupit před své žáky připravení.