Cílem projektu je rozvoj služeb eGovernmentu pro občany města, podnikatele a veřejnou správu.
Poskytovatel: Ministerstvo pro místní rozvoj
Celkové náklady: 6 091 563,50
Dotace EU: 5 177 828,98 Kč
Fyzická realizace: 2025
Předmětem projektu je kompletní pořízení a implementace interaktivní komunikační platformy pro občany Jablonce nad Nisou, podnikatele a další osoby, které potřebují s úřadem komunikovat v různých oblastech. Jedná se o novou ICT službu města s možností poskytování širokého spektra online služeb a informací. Fungování služby bude zajištěno většinou interoperabilitou s IT programy magistrátu, kdy architektura produktu zabezpečí ostrá data proti neoprávněnému přístupu. Mezi hlavní funkcionality portálu občana pro uživatele patří poskytování informací o stavu všech podání, závazků a pohledávek, vyřízení dokladů, výběr a užití online formulářů, možnost elektronického podání s předvyplněnými údaji, řešení místních poplatků, příjem stížností a podnětů, informování o důležitých událostech, služby platební brány, nahlížení do dokumentace uživatele, automatická autorizace a autentizace, napojení na celostátní portál občana a poskytování dalších informací bez nutnosti přihlášení. IT řešení zajistí jednoznačnou identifikaci uživatele při vstupu do portálu, možnost tvorby statistik a zajistí ochranu osobních údajů proti zneužití. Implementace projektu proběhne tak, aby bylo možné přes portál občana ke konci realizace projektu řešit co nejvíce agend města, u kterých je toto řešení možné a jednotlivá řešení agend byla odzkoušená a optimalizována již v rámci realizace projektu.
Projekt je spolufinancován z EU z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) a je v souladu s ITI Liberec – Jablonec nad Nisou (Integrované územní investice).