Komunikace s úřadem v podobě tradičních způsobů, tj. formou dopisů nebo osobních návštěv občanů na úřadě, je stále více nahrazována moderní komunikací pomocí internetu. Jejím předpokladem je otevření internetových stránek našeho města na adrese www.mestojablonec.cz. Občanům se tady nabízejí následující tři možnosti komunikace.
E-mail má každý pracovník
Každý úředník naší radnice je vybaven svojí internetovou adresou dostupnou ve „struktuře úřadu“ na stránkách města. Pokud občan zná základní funkční příslušnost úředníků, nebo ji dokáže vyčíst ze zmíněné struktury úřadu, může se dotázat přímo konkrétní osoby. O těchto dotazech a jejich vyřízení se ale v současné době nevede centrální evidence.
Elektronické dotazy
Druhou možností je využití adresy dotazy@mestojablonec.cz. Sem doručené dotazy jsou evidovány a přidělovány podle svého obsahu k vyřízení konkrétním odborníkům na úřadě a tazatelům je doručována elektronicky odpověď ve lhůtě 15-ti dnů. Zajímavé dotazy a odpovědi jsou potom v obecné podobě zveřejňovány na internetových stránkách města.
Elektronická podatelna
Nejnovější a zatím občany prakticky nevyužívanou možností je předávání podnětů MěÚ k některým správním řízením. MěÚ je na adrese epodatelna@mestojablonec.cz vybaven elektronickou podatelnou se zaručeným elektronickým podpisem. Pokud tedy případný účastník správního řízení má vybavení se zaručeným elektronickým podpisem, vydaným akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb, má již dnes možnost se na úřad obracet tímto moderním způsobem, který je rovnocennou náhradou tradičních způsobů komunikace s úřadem. Datová zpráva doručená na výše uvedenou adresu úřadu bude přezkoumána a pokud bude odpovídat požadavkům upraveným ve Vyhlášce ministerstva informatiky č. 496/2004 Sb., bude její převzetí, před zaevidováním v elektronické spisové službě příjemce, odesílateli potvrzeno způsobem nahrazujícím podací razítko úřadu.