Životní situace
Místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci
Předmětem poplatku je odkládání směsného komunálního odpadu z jednotlivé nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, která se nachází na území obce. Poplatek nahrazuje od 1. ledna 2022 Objednání vývozu popelnice (kontejneru). Přihlásit se k němu můžete již od září 2021.
Kdo je oprávněn v této věci jednat:
Poplatníkem poplatku je
a) fyzická osoba, která má v nemovité věci bydliště (nemusí být totožné nahlášeným místem trvalého pobytu), nebo
b) vlastník nemovité věci, ve které nemá bydliště žádná fyzická osoba
Plátcem poplatku je
a) společenství vlastníků jednotek, pokud pro dům vzniklo, nebo
b) vlastník nemovité věci v ostatních případech
Plátce poplatku je povinen vybrat poplatek od poplatníka.
Podmínky a postup řešení:
Plátce poplatku je povinen podat správci poplatku ohlášení nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy nabyl postavení plátce poplatku. Dojde-li ke změně údajů uvedených v ohlášení, je plátce povinen tuto změnu oznámit do 15 dnů ode dne, kdy nastala. Stejným způsobem a ve stejné lhůtě je povinen ohlásit pozbytí postavení plátce poplatku.
Ohlášení lze učinit osobně na magistrátu, písemně, e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem nebo datovou schránkou.
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
-
Ohlášení plátce poplatku za odpad
-
Petra Lamatová
Radnice -> přízemí -> vchod 146 - kancelář v boku radnice Navigovat -
Naděžda Skálová
Radnice -> přízemí -> vchod 146 - kancelář v boku radnice Navigovat
-
Petra Lamatová
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
- občanský průkaz
- plnou moc k zastupování v případě, že jednáte za vlastníka
Formuláře:
Správní a jiné poplatky:
Místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci: 0,80 Kč za 1 litr.
Poplatek je možné hradit bezhotovostním převodem na účet statutárního města (19-121451/0100) nebo v hotovosti případně platební kartou na pokladně pracoviště odpadů v budově magistrátu. Poplatek se hradí ve dvou splátkách do 15. července (na období 1. 1. až 30. 6.) a do 15. ledna následujícího kalendářního roku (na období 1. 7. až 31. 12.). Magistrát zašle dvakrát ročně informační dopis o splatnosti, výši poplatku a možných způsobech placení.
Správní poplatky: při podání žádosti o povolení posečkání úhrady poplatku nebo rozložení úhrady poplatku na splátky, činí správní poplatek 400 Kč
Můžete využít tuto elektronickou službu:
- Podání lze učinit též emailem opatřeným zaručeným elektronickým podpisem na adresu:
epodatelna@mestojablonec.cz
Pravidla pro používání:
Elektronická podatelna - Podání lze učinit také datovou schránkou: wufbr2a
Datum poslední aktualizace: 31.1.2023