Životní situace
Vydání duplikátu matričního dokladu
Vydání druhopisu rodného, oddacího, úmrtního listu
Kdo je oprávněn v této věci jednat:
Fyzická osoba, které se zápis týká, nebo členové její rodiny (manžel, rodiče, prarodiče, sourozenci, děti, vnuci), zplnomocnění zástupci. Fyzická osoba, která prokáže že doklad potřebuje k uplatnění jejích práv před orgány státu nebo územních samosprávných celků.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
Podat žádost o vydání druhopisu matričního dokladu osobně nebo písemně u matričního úřadu kde je narození, uzavření manželství nebo úmrtí zapsáno v matriční knize.
Je-li žádost o vydání matričního dokladu podána prostřednictvím zmocněnce, musí být podpis zmocnitele na plné moci úředně ověřen. (dle § 25 ods. 7, zák. č. 301/200 Sb.)
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
-
-
Jaroslava Klucká
Komenského 8 -> 3. patro -> 406 Navigovat -
Romana Voksová
Komenského 8 -> 3. patro -> 406 Navigovat
-
Jaroslava Klucká
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
Platný doklad totožnosti - občanský průkaz, cestovní pas, dále matriční doklad (rodný, oddací list), kterým se doloží příbuzenský vztah k osobě, které se zápis týká, je li žadatel člen rodiny. Znát datum kdy matriční událost (narození, uzavření manželství popřípadě úmrtí) nastala, místo matriční události, u matr. událostí do roku 1950 také církev, která matriční událost v době jejího vzniku zapsala.
Formuláře:
- Formulář ke stažení:
Žádost o vydání matričního dokladu (velikost: 19.34 KB, typ: .docx)
Správní a jiné poplatky:
Dle zákona č. 634/2004 Sb.- položka 3b), činí správní poplatek 100,- Kč za každý druhopis rodného,oddacího nebo úmrtního listu. Hradí se přímo na oddělení matričního úřadu. Matriční úřad přijímá i platební karty. V případě písemné žádosti zašlete poplatek poštovní poukázkou nebo po dohodě převodem na účet. Číslo účtu sdělí pracovnice matriky.
Poplatek musí být uhrazen vždy před vydáním druhopisu.
Lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení je 30 dnů. V praxi v případě osobní návštěvy je doklad vydáván zpravidla na počkání (nejedná-li se o doklad z archivu),popřípadě je vydáván do dalšího úředního dne. V případě písemné žádosti cca do 10ti dnů.
Můžete využít tuto elektronickou službu:
- Podání lze učinit též emailem opatřeným zaručeným elektronickým podpisem na adresu:
epodatelna@mestojablonec.cz
Pravidla pro používání:
Elektronická podatelna
Datum poslední aktualizace: 3.1.2022