Otázky a odpovědi

Aplikace Otázky a odpovědi umožňuje vložit dotaz pro pracovníky magistrátu. Zároveň slouží jako jakási znalostní databáze, ve které můžete již zodpovězené dotazy vyhledávat. Pro lepší přehlednost jsou jednotlivé příspěvky tříděny do několika kategorií.

Vložený dotaz se v databázi zobrazí až po vložení odpovědi. Zároveň bude odpověď zaslána na e-mail, který jste uvedli ve formuláři.

Další informace můžete také nalézt v odpovědích na dotazy podle zákona 106/1999 Sb.

Vyhledávání v otázkách a odpovědíchVyhledat:      Kategorie:
Potvrzení o očkování
Nováková Eva  |  31.5.2021 9:47:16
Dobrý den, v polsedním měsíčníku se píše:
Jak ale prokázat, že člověk na první dávce opravdu byl? Je nutné mít certifikát, který si každý očkovaný může vyžádat od zdravotnického personálu či praktickéholékaře ihned po očkování. Druhou možností je vyplnění údajů a vytisknutí certifikátu přes Očkovací portál občana (www.ocko.uzis.cz). Je to opravdu jednoduché. K přihlášení do portálupoužijete rodné číslo a číslo občanského průkazu. Do systému se dostanete i přes eidentitu, tedy Portál občana. Pak uvidíte informaci o stavu svého očkování, potvrzení lze vytisknout pomocí jednoho kliknutí na zvýrazněné tlačítko.

Zkoušeli jsme přes ocko-uzis.cz získat certifikát o prvním očkování, ale žádné tlačítko na tisk potvrzení o 1. očkování tam není. Nespletli jste se? Pozn. praktika obtěžovat nehodláme, zdravotnický personál nám po 1. očkování nic nevydal. Děkujeme za odpověď.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 31.5.2021 10:26:06
Dobrý den, přes očkovací portál je to skutečně jednoduché, sama jsem si takto potvrzení vytiskla. Cesta je následující: do vyhledávače si napište očkovací portál občana - vyberte možnost Přihlášení - Portál očkování. Vyskočí vám základní formulář, ve kterém si vyberete přihlášení přes eidentitu nebo jednorázové přihlášení. Pokud vyberete jednorázové přihlášení, pak zadáte rodné číslo a číslo OP. Když kliknete na tlačítko odeslat, přijde vám na váš mobilní telefon jednorázový kód, který zadáte a vyskočí na vás vaše osobní karta s vyplněnými údaji o vás, o aplikaci první dávky, typu očkovací látky i kde vám 1. dávku podali. Na obrazovku kliknete pravým tlačítkem myši a dáte tisk. Toto vše funguje jen v případě, že jste v očkovacím centru nahlásili číslo svého mobilního telefonu.
Zkuste to tedy ještě jednou, je to opravdu jednoduché. Příjemný den.
Je lepší čekat na smrt, než na Poštu, která měla přinést do schránky Sčítací arch
J.Ř  |  10.5.2021 15:09:42
Dobrý den,
chtěl bych avizovat, že jsem nějak nerozuměl pokynům, které rozesílala pošta s návštěvními dny a hodinami, které vylepovali na dveře.
Domníval jsem se, že když má přijít sčítací komisař 18.4 ve 13h a v 17h, tak bych předpokládal, že by mohl také do těch schránek také vložit tiskopis, je sice hezké, že za týden se to opakovalo ale výsledek je jedna velká nula.
Hlavně že nevyplnění honorují 10 tisíc kč.
Na co máme takovýhle státní moloch?
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 11.5.2021 12:52:04
Vážený pane Řezáči, bohužel, se sčítacími archy ani se službami pošty vám nepomůžeme. V případě jakých kolik dotazů se musíte obrátit přímo na poštu nebo musíte hledat odpovědi na www.scitani.cz - kontaktní centrum sčítání na telefonní čísla 253 253 683 (běžná pevná linka) či 840 30 40 50 (zpoplatněná bílá linka) nebo napište na dotazy@scitani.cz. K dispozici jsme každý den od 8:00 hodin do 22:00 hodin. Ale nezapomeňte, že sčítání dnes končí.
Trvaly pobyt
Žaneta Vadrnova  |  18.5.2020 10:26:56
Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli dáváte potvrzení o trvalom bydlišti. Já s manželem máme ale a syn potřebuje do školky že má tady trvalý pobyt ale ještě nebyl nahlasen Děkuji
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 25.5.2020 15:32:03
Dobrý den, potvrzení o změně trvalého pobytu se vydává pouze držiteli občanského průkazu. Pokud syn žadatelky neměl vydaný OP, nebylo po změně trvalého pobytu tudíž vystaveno ani potvrzení. Pokud je potřeba doložit pro přihlášení do školky potvrzení o trvalém pobytu a dítě se nepromítlo v seznamu, který školka obdržela, je nutné požádat o výpis z informačního systému. Správní poplatek činí 50,- Kč.
Žádat budete na odboru správním, oddělení správní agendy v ulici Komenského 8. Úřad se zcela otevře pro veřejnost 1. června. V současné době se musíte ještě objednávat.
Zrušení objednávání na magistrátu
Mirek  |  19.5.2020 12:13:16
Chtěl bych se zeptat kdy plánuje zrušit magistrát objednávání. Snad všude je již normální provoz a zde mělo dojít ke zrušení s odvoláním nouzového stavu. To se již stalo, na stránkách města je stále uváděna potřeba objednávání.
"K jednání na úřadě je zrušené objednávání prostřednictvím internetu a mobilní aplikace, klienti by měli s úřadem komunikovat telefonicky. „Všechna opatření jsou samozřejmě dočasná do odvolání nouzového stavu. Nebo do případného zpřísnění vládních opatření, např. ve smyslu uzavření úřadu,“ zmiňuje Řeháček."
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 19.5.2020 12:40:10
Dobrý den,
elektronický objednávkový systém pomáhá klientům, aby se objednali na konkrétní hodinu k vyřízení svých záležitostí, co se týká přepážkových pracovišť. Pravda je, že po nouzovém stavu se objevilo tolik klientů, že objednávkový systém byl záhy zahlcený. Takže pokud jste neuspěl v elektronickém objednávkovém systému, pak je další možností telefonické sjednání schůzky - chce to však velkou dávku trpělivosti, jelikož skutečně je zájem veliký a čísla jsou stále obsazená:
- evidence řidičů 483 357 731
- osobní doklady tel. 483 357 720
Tento objednávkový systém spustil úřad dřív, než skončil nouzový stav, během kterého byl zastavený.
Pokud se ptáte, kdy bude úřad zcela otevřen veřejnosti a vrátí se k běžným úředním hodinám, pak tento termín je stanovený na 1. června.

Příjemný den, Jana Fričová
Překážky ve skateparku
Jan Kos  |  10.4.2020 9:45:14
Dobrý den chtěl bych se zeptat zda by bylo možné si odvést staré překážky že skateparku když se ruší popřípadě na koho se obrátit. Skatepark se ruší a měl bych zájem o jeho částečné zachování na vlastním pozemku. Kdyby bylo možné si na vlastní náklady odvést jakékoliv části konstrukce byl bych vám moc vděčný. Precjenom v jablonci není možnost provozování těchto sportů tak bych tomu rád pomohl. Předem děkuji za odpověď a za pomoc.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 14.4.2020 15:04:34
Skatepark se v současné době neruší. O případném zrušení může rozhodnout pouze vedení SMJN.
Důvody, proč skatepark není v provozu, jsou:
a) zmíněné překážky nemají platnou revizi a ve stavu, v jakém jsou, ji ani získat nemohou (jsou v technicky nezpůsobilém stavu a neodpovídají platným normám).
b) lezecká stěna ve skateparku také nemá platnou revizi a je také technicky nezpůsobilá ke svému provozu.
c) v předchozích letech byla na provoz skateparku řada stížností od obyvatel bydlících v bezprostřední blízkosti, a to jak na hluk vyplývající z užívání překážek (ocelové plechy), tak na některé návštěvníky, kteří se v tomto místě shlukovali a posléze dělali problémy i v plaveckém bazénu a městské hale.

Proto preferuji přemístění skateparku do méně „konfliktní“ zóny, např. lokality Srnčí důl, nebo výstavbu nového, betonového (výrazně nižší hladina hluku) skateparku v zahradě plaveckého bazénu s tím, že by jeho návštěvníci chodili přes pokladny plaveckého bazénu a za užívání platili obdobně jako ostatní sportovci za užívání městských sportovišť.
Možné zapůjčení překážek je třeba projednat s jejich majitelem, tedy SMJN, kontakt: forsterova@mestojablonec.cz

S pozdravem
Ing. Jan Ullmann, jednatel SPORT Jablonec nad Nisou, s.r.o.
narození dokumentu z roku 1873
Carlos Bueno  |  3.6.2019 23:48:18
Jsem z Brazílie a já hledám rodný list mého pradědečka, mám informace, které se narodily v tomto městě 12. června 1873. Rád bych věděl, kde mohu tento dokument najít a požádat.
Velice vám děkuji.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 4.6.2019 15:17:38
Dobrý den, spíše než rodný list zřejmě hledáte spíše záznam o narození v jablonecké matrice narozených 12. 6. 1873. Matriky Jablonce nad Nisou 19. století jsou ve správě Státního oblastního archivu v Litoměřicích. Všechny již byly digitalizovány a jsou každému zájemci k dispozici na internetových stránkách archivu v e-badatelně (http://vademecum.soalitomerice.cz/vademecum/).
Platba kartou
Jana Marešová  |  28.5.2019 11:25:08
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je možné zaplatit poplatek za výměnu CD 600,- Kč kartou, nebo to je možné pouze v hotovosti?
Předem děkuji za odpověď.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 28.5.2019 13:45:30
Dobrý den, v pokladně informačního centra i v pokladně úřadu v Komenského ulici lze platit za všechny úkony také platební kartou, tedy i za výměnu pasu.
Volby do Evropského parlamentu
15.5.2019 11:00:26
Dobrý den,
na hlasovacím lístku České pirátské strany je pod pořadovým číslem 15.uveden JUDr. Bc. Šandor - STÁTNÍ OBČAN SR - to je snad chyba?
Děkuji
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 15.5.2019 13:37:17
Dobrý den, chyba to není, neboť v souladu s § 6 zákona č. 62/2003 Sb. o volbách do Evropského parlamentu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů „Poslancem Evropského parlamentu může být na území ČR zvolen každý občan ČR a každý občan jiného členského státu, který je min. od 10.4.2019 hlášen k trvalému nebo přechodnému pobytu na území ČR a nejpozději druhý den voleb dosáhl 21 let.“ Další podmínkou je, že občan jiného členského státu není v členském státě, jehož je státním občanem, zbaven práva být volen do Evropského parlamentu.
Propadli pas
Marta Pachmanova  |  28.3.2019 13:26:16
Dobry den chtela bych se zeptat bydlim v Nemecku mam tu trvale bydliste mam propadli pas od 2014 vsimla jsem si az ted mohu cestovny pas poriit tady v nemecku nebo musim do CZ

Za radu budu moc rada dekuji M.P
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 28.3.2019 13:49:51
Dobrý den, o vydání nového cestovního pasu můžete požádat na kterémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností v ČR, ale i v zahraničí na kterémkoliv zastupitelském úřadu s výjimkou konzulárního úřadu vedeného honorárním konzulárním úředníkem.
Připojuji také odkaz na životní situaci, kde je postup detailně popsaný.
Související životní situace: Vydání cestovního pasu (e-CD)
Výměna cestovního pasu
jiří skřivánek  |  12.10.2018 12:01:46
17/10 mi končí platnost cestovního dokladu-pasu, jak se provádí výměna? Předpokládám, že je potřebná návštěva na Magistrátu, kolik stojí výměna? (správní poplatek) Nepožaduji express, pouze standardní výměnu, děkuji za info:Skřivánek
Odpověděl: Markéta Hozová, dipl. ek. | 22.10.2018 10:21:07
Dobrý den,
veškeré informace k vydání cestovního dokladu jsou uvedeny v odkazu na životní situaci, včetně kontaktního osob.

Markéta Hozová, kancelář primátora, e-mail: hozova@mestojablonec.cz
Související životní situace: Vydání cestovního pasu (e-CD)
1 2 3 4 5 6 [...] 17 | další >