Otázky a odpovědi

Aplikace Otázky a odpovědi umožňuje vložit dotaz pro pracovníky magistrátu. Zároveň slouží jako jakási znalostní databáze, ve které můžete již zodpovězené dotazy vyhledávat. Pro lepší přehlednost jsou jednotlivé příspěvky tříděny do několika kategorií.

Vložený dotaz se v databázi zobrazí až po vložení odpovědi. Zároveň bude odpověď zaslána na e-mail, který jste uvedli ve formuláři.

Další informace můžete také nalézt v odpovědích na dotazy podle zákona 106/1999 Sb.

Vyhledávání v otázkách a odpovědíchVyhledat:      Kategorie:
OpusCard
Marek Čech  |  6.2.2023 13:26:41
Dobrý den chci se zeptat jestli jste třeba neuvažovali o tom, že by se karta na autobus OpusCard dala nabít třeba z domova prostřednictvím platební karty jak na nabití měsíční cyklus tak i formou peněženky? Děkuji a přeji hezky den
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 6.2.2023 16:27:51
Dobrý den, město připravuje nový projekt, tzv. Portál Jablonečana. Jeho cílem bude zjednodušit postupem doby vyřizování co největšího procenta záležitostí tak, aby lidé museli navštěvovat úřad co nejméně a co největší procento svých záležitostí vyřídili z pohodlí domova. Dá se předpokládat, že také agenda OPUSCARD postupně do celého projektu digitalizace zapadne. Kdy to ale bude, vám v tuto chvíli nejsem schopná říct, protože realizace projektu je rozložená do několika etap.
IP: xxx
Portál občana
Michal Haufer  |  16.7.2022 9:46:58
Dobrý den, plánuje město zřídit elektronický portál občana po vzoru dalších měst ? Děkuji.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 25.7.2022 14:02:38
Dobrý den, ano, město připravuje zřídit elektronický portál občana. V současné době je připravený předběžný projektový záměr. Město se bude ucházet o dotaci na pořízení a implementaci portálu občana z Integrovaného regionálního operačního programu v rámci Integrované územní investice 2021-2027 Liberecko-jablonecké aglomerace.

Ing. Martina Vacková, vedoucí odboru kancelář tajemníka
Doklady
Jan Zahradník  |  25.5.2022 19:35:12
Dobrý den ,
Co potřebuji na nový OP když mám nové trvalé bydliště v Jablonci n.N.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 29.6.2022 10:36:59
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
první občanský průkaz i každý další dětský občanský průkaz - originál rodný list nebo platný cestovní doklad
před ukončením platnosti - dosavadní občanský průkaz
ztráta, odcizení, poškození, zničení - pro ztotožnění předložit doklad, který je veřejnou listinou (rodný list, cestovní doklad, řidičský průkaz)
po ukončení pobytu v cizině nebo nabytí státního občanství ČR - rodný list, doklad o rodném čísle, doklad o státním občanství ČR, doklad o rodinném stavu (listiny se předkládají v originále)
viz Životní situace - Vydání občanského průkazu
Související životní situace: Změna trvalého pobytu
Trvalý pobyt - změna dokladů
Eliška Vokněrová  |  5.1.2022 13:34:56
Dobrý den,

nedávno jsme se s přítelem přistěhovali do Jablonce nad Nisou, koupili jsme tu byt a rádi bychom si oba nechali změnit adresu trvalého pobytu. Jak to máme prosím udělat a co vše s sebou budeme potřebovat?

Děkuji za Vaši odpověď.

S přáním hezkého dne
Eliška Vokněrová
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 5.1.2022 13:58:18
Dobrý den, na webu města si vyhledejte kapitolu Životní situace, v levém sloupci si pak rozklikněte heslo Osobní doklady a poté se vám objeví vpravo jejich výčet. Na konci najdete kapitolu Změna trvalého pobytu. Po rozkliknutí najdete vše, co potřebujete - co máme mít s sebou, kde tuto situaci vyřídíte a na koho se máte obrátit či jak se k jednání na úřadě objednat
Související životní situace: Změna trvalého pobytu
Potvrzení o očkování
Nováková Eva  |  31.5.2021 9:47:16
Dobrý den, v polsedním měsíčníku se píše:
Jak ale prokázat, že člověk na první dávce opravdu byl? Je nutné mít certifikát, který si každý očkovaný může vyžádat od zdravotnického personálu či praktickéholékaře ihned po očkování. Druhou možností je vyplnění údajů a vytisknutí certifikátu přes Očkovací portál občana (www.ocko.uzis.cz). Je to opravdu jednoduché. K přihlášení do portálupoužijete rodné číslo a číslo občanského průkazu. Do systému se dostanete i přes eidentitu, tedy Portál občana. Pak uvidíte informaci o stavu svého očkování, potvrzení lze vytisknout pomocí jednoho kliknutí na zvýrazněné tlačítko.

Zkoušeli jsme přes ocko-uzis.cz získat certifikát o prvním očkování, ale žádné tlačítko na tisk potvrzení o 1. očkování tam není. Nespletli jste se? Pozn. praktika obtěžovat nehodláme, zdravotnický personál nám po 1. očkování nic nevydal. Děkujeme za odpověď.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 31.5.2021 10:26:06
Dobrý den, přes očkovací portál je to skutečně jednoduché, sama jsem si takto potvrzení vytiskla. Cesta je následující: do vyhledávače si napište očkovací portál občana - vyberte možnost Přihlášení - Portál očkování. Vyskočí vám základní formulář, ve kterém si vyberete přihlášení přes eidentitu nebo jednorázové přihlášení. Pokud vyberete jednorázové přihlášení, pak zadáte rodné číslo a číslo OP. Když kliknete na tlačítko odeslat, přijde vám na váš mobilní telefon jednorázový kód, který zadáte a vyskočí na vás vaše osobní karta s vyplněnými údaji o vás, o aplikaci první dávky, typu očkovací látky i kde vám 1. dávku podali. Na obrazovku kliknete pravým tlačítkem myši a dáte tisk. Toto vše funguje jen v případě, že jste v očkovacím centru nahlásili číslo svého mobilního telefonu.
Zkuste to tedy ještě jednou, je to opravdu jednoduché. Příjemný den.
Je lepší čekat na smrt, než na Poštu, která měla přinést do schránky Sčítací arch
J.Ř  |  10.5.2021 15:09:42
Dobrý den,
chtěl bych avizovat, že jsem nějak nerozuměl pokynům, které rozesílala pošta s návštěvními dny a hodinami, které vylepovali na dveře.
Domníval jsem se, že když má přijít sčítací komisař 18.4 ve 13h a v 17h, tak bych předpokládal, že by mohl také do těch schránek také vložit tiskopis, je sice hezké, že za týden se to opakovalo ale výsledek je jedna velká nula.
Hlavně že nevyplnění honorují 10 tisíc kč.
Na co máme takovýhle státní moloch?
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 11.5.2021 12:52:04
Vážený pane Řezáči, bohužel, se sčítacími archy ani se službami pošty vám nepomůžeme. V případě jakých kolik dotazů se musíte obrátit přímo na poštu nebo musíte hledat odpovědi na www.scitani.cz - kontaktní centrum sčítání na telefonní čísla 253 253 683 (běžná pevná linka) či 840 30 40 50 (zpoplatněná bílá linka) nebo napište na dotazy@scitani.cz. K dispozici jsme každý den od 8:00 hodin do 22:00 hodin. Ale nezapomeňte, že sčítání dnes končí.
Trvaly pobyt
Žaneta Vadrnova  |  18.5.2020 10:26:56
Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli dáváte potvrzení o trvalom bydlišti. Já s manželem máme ale a syn potřebuje do školky že má tady trvalý pobyt ale ještě nebyl nahlasen Děkuji
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 25.5.2020 15:32:03
Dobrý den, potvrzení o změně trvalého pobytu se vydává pouze držiteli občanského průkazu. Pokud syn žadatelky neměl vydaný OP, nebylo po změně trvalého pobytu tudíž vystaveno ani potvrzení. Pokud je potřeba doložit pro přihlášení do školky potvrzení o trvalém pobytu a dítě se nepromítlo v seznamu, který školka obdržela, je nutné požádat o výpis z informačního systému. Správní poplatek činí 50,- Kč.
Žádat budete na odboru správním, oddělení správní agendy v ulici Komenského 8. Úřad se zcela otevře pro veřejnost 1. června. V současné době se musíte ještě objednávat.
Zrušení objednávání na magistrátu
Mirek  |  19.5.2020 12:13:16
Chtěl bych se zeptat kdy plánuje zrušit magistrát objednávání. Snad všude je již normální provoz a zde mělo dojít ke zrušení s odvoláním nouzového stavu. To se již stalo, na stránkách města je stále uváděna potřeba objednávání.
"K jednání na úřadě je zrušené objednávání prostřednictvím internetu a mobilní aplikace, klienti by měli s úřadem komunikovat telefonicky. „Všechna opatření jsou samozřejmě dočasná do odvolání nouzového stavu. Nebo do případného zpřísnění vládních opatření, např. ve smyslu uzavření úřadu,“ zmiňuje Řeháček."
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 19.5.2020 12:40:10
Dobrý den,
elektronický objednávkový systém pomáhá klientům, aby se objednali na konkrétní hodinu k vyřízení svých záležitostí, co se týká přepážkových pracovišť. Pravda je, že po nouzovém stavu se objevilo tolik klientů, že objednávkový systém byl záhy zahlcený. Takže pokud jste neuspěl v elektronickém objednávkovém systému, pak je další možností telefonické sjednání schůzky - chce to však velkou dávku trpělivosti, jelikož skutečně je zájem veliký a čísla jsou stále obsazená:
- evidence řidičů 483 357 731
- osobní doklady tel. 483 357 720
Tento objednávkový systém spustil úřad dřív, než skončil nouzový stav, během kterého byl zastavený.
Pokud se ptáte, kdy bude úřad zcela otevřen veřejnosti a vrátí se k běžným úředním hodinám, pak tento termín je stanovený na 1. června.

Příjemný den, Jana Fričová
Překážky ve skateparku
Jan Kos  |  10.4.2020 9:45:14
Dobrý den chtěl bych se zeptat zda by bylo možné si odvést staré překážky že skateparku když se ruší popřípadě na koho se obrátit. Skatepark se ruší a měl bych zájem o jeho částečné zachování na vlastním pozemku. Kdyby bylo možné si na vlastní náklady odvést jakékoliv části konstrukce byl bych vám moc vděčný. Precjenom v jablonci není možnost provozování těchto sportů tak bych tomu rád pomohl. Předem děkuji za odpověď a za pomoc.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 14.4.2020 15:04:34
Skatepark se v současné době neruší. O případném zrušení může rozhodnout pouze vedení SMJN.
Důvody, proč skatepark není v provozu, jsou:
a) zmíněné překážky nemají platnou revizi a ve stavu, v jakém jsou, ji ani získat nemohou (jsou v technicky nezpůsobilém stavu a neodpovídají platným normám).
b) lezecká stěna ve skateparku také nemá platnou revizi a je také technicky nezpůsobilá ke svému provozu.
c) v předchozích letech byla na provoz skateparku řada stížností od obyvatel bydlících v bezprostřední blízkosti, a to jak na hluk vyplývající z užívání překážek (ocelové plechy), tak na některé návštěvníky, kteří se v tomto místě shlukovali a posléze dělali problémy i v plaveckém bazénu a městské hale.

Proto preferuji přemístění skateparku do méně „konfliktní“ zóny, např. lokality Srnčí důl, nebo výstavbu nového, betonového (výrazně nižší hladina hluku) skateparku v zahradě plaveckého bazénu s tím, že by jeho návštěvníci chodili přes pokladny plaveckého bazénu a za užívání platili obdobně jako ostatní sportovci za užívání městských sportovišť.
Možné zapůjčení překážek je třeba projednat s jejich majitelem, tedy SMJN, kontakt: forsterova@mestojablonec.cz

S pozdravem
Ing. Jan Ullmann, jednatel SPORT Jablonec nad Nisou, s.r.o.
narození dokumentu z roku 1873
Carlos Bueno  |  3.6.2019 23:48:18
Jsem z Brazílie a já hledám rodný list mého pradědečka, mám informace, které se narodily v tomto městě 12. června 1873. Rád bych věděl, kde mohu tento dokument najít a požádat.
Velice vám děkuji.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 4.6.2019 15:17:38
Dobrý den, spíše než rodný list zřejmě hledáte spíše záznam o narození v jablonecké matrice narozených 12. 6. 1873. Matriky Jablonce nad Nisou 19. století jsou ve správě Státního oblastního archivu v Litoměřicích. Všechny již byly digitalizovány a jsou každému zájemci k dispozici na internetových stránkách archivu v e-badatelně (http://vademecum.soalitomerice.cz/vademecum/).
1 2 3 4 5 6 [...] 18 | další >
load