Otázky a odpovědi

Aplikace Otázky a odpovědi umožňuje vložit dotaz pro pracovníky magistrátu. Zároveň slouží jako jakási znalostní databáze, ve které můžete již zodpovězené dotazy vyhledávat. Pro lepší přehlednost jsou jednotlivé příspěvky tříděny do několika kategorií.

Vložený dotaz se v databázi zobrazí až po vložení odpovědi. Zároveň bude odpověď zaslána na e-mail, který jste uvedli ve formuláři.

Další informace můžete také nalézt v odpovědích na dotazy podle zákona 106/1999 Sb.

Vyhledávání v otázkách a odpovědíchVyhledat:      Kategorie:
Poděkování za aplikaci mapující hřbitovy, které se dají využít k dohledání rodových linií
Marek Medřický  |  16.11.2021 6:37:11
Dobrý den, chtěl bych poděkovat těm, co se podíleli na vytváření aplikace zdokumentování hřbitovů. Určitě je dobrá vizitka města, mít takovou možnost dohledat své kořeny o to více je taková možnost ceněna
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 16.11.2021 7:37:55
Dobrý den, moc děkujeme za ocenění. To se moc často ze strany veřejnosti nestává, o to více náš těší a vážíme si jej.
Jana Fričová, mluvčí, odd. komunikace s veřejností
IP: xxx
Svatební papíry do ciziny
Milan Stelcig  |  30.8.2021 11:27:13
Co všechno potřebuji za papíry abych se mohl oženit v Tunisu? A hlavně kde ty papíry mám žádat děkuji mnoho krát za odpověď
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 31.8.2021 15:41:22
Dobrý den,
pokud se chcete oženit v Tunisu, musíte se informovat na jejich příslušném úřadu, co všechno po Vás, jako cizinci, budou vyžadovat.
Ve většině případů je to
1) rodný list – vyžádat v místě Vašeho narození, dále
2) právní způsobilosti - vyžádat v místě Vašeho trvalého pobytu v ČR na matrice
3) potvrzení o osobním stavu a trvalém pobytu – vyžádat v místě trvalého pobytu v ČR na evidenci obyvatel
4) jestli jste rozvedený nebo vdovec, tak také rozsudek o rozvodu nebo úmrtní list býv. manželky – vyžádat na OS v místě rozvodu a ÚL v místě úmrtí býv. manželky
5) cestovní pas

Jestli ještě něco více, tak to Vám řeknou na matrice v Tunisku. Každopádně všechny doklady musí být přeloženy do úředního jazyku země, ve které budete uzavírat manželství. Zároveň se zeptejte na požadavek vyššího ověření. Tzn., jestli po Vás chtějí na všech výše uvedených dokladech vyšší ověření tzv. Apostille.
Přeji pěkný den

Pavlína Halbichová
matrikářka
Jak snadno se zapomíná, že zápis do škol a školek se nedělá kvůli rodičům ale kvůli dětem
Tuček M.  |  28.6.2021 15:15:23
tak nějak zaráží, jak se obchází fakt, že školství a školky jsou především o dětech a ne o rodičích.
Dobře si vzpomínám na to, jak jsem šel do první třídy k zápisu a ve své podstatě to byla událost pro každého...ukázat své dovednosti a sociální schopnosti v kolektivu.
Jak by se dalo říci, zase se šetří na mizerném místě. Pro každého je významný krok, kdy se stává školákem a to teď se snaží oblbnout společensky "přijatelnou" krádeží, právě tohoto významného kroku každého děcka.
Nehledě na to, že má asi elementárně vědět a zejména vidět, kam půjde do školy nebo školky a kdo bude jeho učitel či vychovatelka.
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 28.6.2021 15:58:58
Vážený pane Tučku,
zřejmě narážíte na to, že město bude kupovat aplikaci, jejímž prostřednictvím se budou zápisy do škol i školek odehrávat elektronicky. Se šetřením to opravdu nemá nic společného. K nákupu aplikace nás v podstatě donutila doba covidová, kdy nebylo možné provést zápis jiným způsobem - ta děti ochudila o možnost, přijít se se školou seznámit. Ale budoucí děti o nic nepřijdou, pokud opět nezasáhne nákaza - školy i školky dál budou chystat své dny otevřených dveří, kdy dětem i rodičům své zařízení ukáží, dětem se představí paní učitelka, vyzkouší si lavici, podívají se, kde budou cvičit nebo kam si odloží kabát a boty. Jen forma zápisu bude elektronická. Takže dítě bude vědět i vidět, kam bude chodit do školky nebo do školy. Je nám jasné, že to jsou významné mezníky v životě malého člověka, a proto je nehodláme opustit. Takže nezapomíná, jen se mění jeho úřední část.
Přeji příjemný den
Jana Fričová, mluvčí MMJN
zprovoznění semaforu z ulice Jateční na ul.Turnovská
Monika Vitvarová  |  14.5.2021 13:54:17
Dobrý den,chtěli bychom vědět,kdy bude zprovozněn semafor od Kauflandu v ulici Jateční.Vzhledem k tomu,že se již zvýšil provoz na ulici Turnovská,směrem na Rádlo a zpět,začíná být problém vyjet od čerpací stanice a obchodních center .Děkuji
Dobrý den, semafory nejsou v majetku města, komunikace Turnovská je v majetku ŘSD, podle šetření to vypadá, že bývalý vlastník Vendo parku, který semafory pořídil v rámci stavby nedokončil potřebná povolení. Při odprodeji Vendo parku novému vlastníku k převodu tohoto zařízení nedošlo, pokoušíme se zajistit nějaké společné jednání k vyřešení situace tak aby si zařízení převzal majitel komunikace.
Jarní úklid
Mirek  |  6.4.2021 12:52:05
Podle harmonogramu jarního úklidu 2021 :
9. Vrkoslavice + Dobrá voda (horní)
Oblast ohraničena ulicemi: Kavanova, Pražská, Turnovská, Krkonošská, Turistická, Ke Starému buku, Dobrá Voda
Délka trvání úklidu: 1 týden
Orientační plán: 24.–31. 5.
Je hezké že se vždy nejdříve uklidí centrum (kde se často "solí"). Nebylo by možné přihlédnout ke skutečné potřebě, např. v ulici Sokolovské jsou tuny štěrku ze zimní údržby a již nyní projíždějící auta značnou část tohoto štěrku "vyjezdila" z vozovky do přilehlých trávníků. Nevím kdo je bude z trávníků vyhrabávat a navíc od aut štěrk odlétá a ohrožuje chodce i ostatní vozidla.
Dobrý den, jarní úklid probíhá každoročně rotačním způsobem, každá městská část je zařazována jednou na začátek jednou na konec. Sokolovská ulice však není v majetku města, úklid provádí vlastník - v tomto případě kraj.
obchody
irena navratilova  |  1.2.2021 14:17:01
Dobry den,mely by byt povinne rousky i u malych deti v obchode mezi lidma. Jinak at tam nelezou. Skolky maji pozitivni deti a ty pak kaslou,kychaji a prskaji v obchodech. Dekuji
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 1.2.2021 16:30:03
Vážená paní Navrátilová, děkujeme za názor, ale povinnost nosit roušky stanovuje vládní nařízení, do kterého magistrát nemůže nijak zasahovat ani jej upravovat.
Přeji vám hodně zdraví
Jana Fričová, tisková mluvčí
Městská vyhláška omezující používání pyrotechniky a Čarodejnice
David Algren  |  5.12.2020 5:56:36
Dobrý den,
dočetl jsem se, že město schválilo městskou vyhlášku omezující používání pyrotechniky a tak bych se chtěl zeptat, jestli tímto způsobem byl zrušen i ohňostroj na přehradě k příležitosti Čarodejnic, jenž byl dlouholetou tradicí na kterou chodilo tisíce lidí a byly na ni navázány určité služby v okolí přehrady, třeba specificky pravidelné účasti kolotočů, jenž ocenili hlavně ti nejmenší.
A pokud je to tak, co tuto akci nahradí?
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 7.12.2020 13:51:38
dobrý den, ve vyhlášce se mimo jiné říká, že: "Rada města Jablonce nad Nisou může svým rozhodnutím na základě žádosti podané minimálně 30 dní před konáním akce udělit pořadateli akce výjimku a povolit používání zábavní pyrotechniky, a to po vyhodnocení, zda případné udělení výjimky nenaruší veřejný pořádek ve městě."
A to je právě případ ohňostroje konaného 30. dubna.
celé znění vyhlášky: https://www.mestojablonec.cz/redakce/index.php?xuser=&lanG=cs&subakce=scearch&scearchText=ozv+o+pyrotechnice
volební lístky
Ivanka Vrbická  |  23.9.2020 7:53:41
Do dnešního dne jsem neobdržela volební lístky. Není to poprvé, vždy je mi přislíbeno, že bude sjednána náprava, ale stále se nic neděje. I. Vrbická
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 29.9.2020 11:03:13
Vážená paní Vrbická, dotazovala jsem se kolegyně, která má váš okrsek na starosti, a ta mě ujistila, že u vás byla v den, kdy jste stížnost psala. Lístky vám vložila přímo do schránky s vaším jménem v obálce nadepsané vaším jménem, neboť na zvonění jste nereagovala. Jen bych ještě ráda poznamenala, že vaše poštovní schránka je poněkud ukrytá - kolegyně ji našla až s pomocí vašich sousedů, neboť dům má jedno č.popisné a jedno č. orientační, ale tři různé vchody, přičemž není patrné, který z nich je hlavní. A jen poznámka - volební lístky musely být doručené nejpozději dnes, tedy 29. září.
Příjemný den, Jana Fričová, fricova@mestojablonec.cz
Setkání s občany, než se na magistrátu rozhoupete, tak to dřív zrušíte
David. A  |  27.9.2020 16:25:53
člověk ví, jaká je situace ale nechápe, proč to nešlo dřív
Odpověděl: Jana Fričová, tisková mluvčí | 29.9.2020 9:45:07
Vážený pane Algrene, právě proto, že víte, jak situace je už od března, pak byste měl pochopit, že je velmi těžké nyní cokoli plánovat. Jeden cyklus byl naplánovaný už na jaře, ten jsme museli kvůli nouzovému stavu zrušit. Pak přišly prázdniny, které jsou kvůli dovoleným nevhodné k pořádání podobného cyklu, A teď nemyslím ani tak tak dovolené politiků a zaměstnanců magistrátu, jako spíše dovolené vás, občanů. K uspořádání cyklu setkání, kterých je sedm, je třeba sladit diáře mnoha lidí s volnými termíny zařízení, v nichž setkání probíhají. Nic není tak jednoduché, jak se zdá. Nyní jsou setkání plánována od 13. 10., ale je možné, pokud budou opět vyhlášená přísná omezující opatření, že se jejich termín opět posune. Doba je taková, je třeba se prostě přizpůsobit.
Přeji vám klidné dny
Jana Fričová, fricova@mestojabloonec.cz
Převlékárny na přehradě
David  |  22.8.2020 6:43:28
asi by jsme si měli ujasnit, kdo by ty převlékárny využíval...a jaká je možnost nějaké kontaminace a kdo by se o ně staral hygienicky. Něco zřídit je velmi jednoduché ale údržba je také důležitá. Převlékárny potřeba nikdy nebyly pokud vím, tak lidi nikdy nebyli takový, aby si s tím nedokázali poradit. stačí osuška uvázaná kolem pasu. Drtivá většina lidí rozhodně nebude chodit do nějakých prostor a ani to nenapadlo nikoho. Ten kdo chodí k přehradě si s převlékáním poradit umí...
Děkujeme na názor.
1 2 3 4 5 6 [...] 20 [...] 34 | další >