Organizační struktura
Organizační struktura komunitního plánování sociálních a navazujících služeb Jablonecka
V rámci komunitního plánování sociálních a navazujících služeb Jablonecka existuje následující organizační struktura:
I. Řídící skupina
Řídící skupina je nejvyšším orgánem komunitního plánování. Skládá se z představitelů statutárního města Jablonec nad Nisou, koordinátora komunitního plánování, zástupců I. obcí, manažerů pracovních skupin, zástupců komise humanitní a sociální péče a dalších odborníků. Členy Řídící skupiny jmenuje a odvolává rada města. Řídící skupina je poradním orgánem komise humanitní a sociální péče rady města.
Řídící skupina:
- vede, koordinuje a realizuje proces komunitního plánování sociálních a navazujících služeb na území ORP
- schvaluje jednací řády, organizační strukturu procesu komunitního plánování
- ustanovuje pracovní skupiny, připomínkuje výstupy z jednání pracovních skupin
- projednává a schvaluje výstupy jednotlivých fází komunitního plánování sociálních a navazujících služeb
- stanovuje krátkodobé i dlouhodobé cíle a priority rozvoje sociálních služeb,
- schvaluje komunitní plán sociálních a navazujících služeb a vyhodnocuje jeho plnění, schvaluje akční plány, které obsahují aktuální Základní síť sociálních služeb ORP
- projednává a schvaluje dokumenty, které se týkají plánování ve spolupráci s KÚ LK (např. Vyjádření obce k potřebnosti služby)
- nastavuje dotační řízení z rozpočtu SMJN na podporu sociálních služeb (schvaluje Zásady pro poskytování dotací z rozpočtu statutárního města Jablonec nad Nisou pro poskytovatele sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, výzvu k podávání žádostí, hodnotící kritéria a vyhodnocuje žádosti poskytovatelů o dotaci a navrhuje rozdělení dotací pro jednotlivé žadatele).
Řídící skupina je poradním orgánem Komise humanitní a sociální péče rady města. Schválené zásadní koncepční materiály jsou předkládány k projednání komisi humanitní a sociální péče a dále radě města nebo zastupitelstvu města.
- jednací řády, organizační struktura (RM)
- komunitní plán (ZM)
- akční plán včetně Základní sítě sociálních služeb ORP (ZM)
- dokumenty a materiály k dotačnímu řízení z rozpočtu SMJN na podporu sociálních služeb dle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách (ZM)
- a další dle aktuální potřebnosti
II. Pracovní skupiny
Pracovní skupiny jsou základním článkem procesu komunitního plánování.
Členy pracovních skupin jsou zástupci z řad uživatelů, poskytovatelů a zadavatelů sociálních služeb a z řad veřejnosti. V čele každé pracovní skupiny (dále jen PS) stojí manažer, který je zároveň členem Řídící skupiny. Zástupce manažera je volen z členů PS. Členství, svolávání a jednání v rámci pracovních skupin je upraveno Jednacím řádem PS. Pro účely komunitního plánování sociálních služeb jsou ustanoveny tyto pracovní skupiny:
I. Pracovní skupina pro seniory
II. Pracovní skupina pro zdravotně znevýhodněné
III. Pracovní skupina pro rodinu, děti a mládež
IV. Pracovní skupina pro osoby ohrožené sociálním vyloučením
Pracovní skupina realizuje tyto úkoly:
- zjišťuje a analyzuje potřeby uživatelů sociálních služeb
- vypracovává a předkládá Řídící skupině k připomínkování návrhy dílčích cílů a opatření k jejich realizaci
- realizuje a vyhodnocuje plnění jednotlivých schválených cílů a opatření
III. Koordinátor komunitního plánování
Koordinátor komunitního plánování zajišťuje:
- komplexně agendu komunitního plánování a koordinuje činnosti k tomu potřebné
- přípravu a vedení jednání Řídící skupiny, zpracování výstupů a zápisu z jednání
- zadání úkolů pro pracovní skupiny a předávání informací
- realizaci a zajišťování analytických průzkumů a jejich vyhodnocení
- zpracování komunitního plánu sociálních a navazujících služeb (analytická, strategická a implementační část)
- informovanost o procesu komunitního plánování
- zapojení veřejnosti
- přípravu, realizaci a vedení veřejných setkání, zpracování výstupů ze setkání
- zpracování materiálů týkajících se komunitního plánování pro jednání rady města a zastupitelstva města
- příprava materiálů pro plánování služeb na krajské úrovni
- koordinátor komunitního plánování se zúčastňuje jednání PS s hlasem poradním
IV. Manažer pracovní skupiny
Manažer a zástupce manažera pracovní skupiny jsou voleni členy PS. Manažer a zástupce manažera jsou voleni členy PS každé dva roky. Pro jejich zvolení je nutný nadpoloviční souhlas všech členů PS. V případě, že nedojde ke zvolení manažera v PS, je náměstkem primátora, který má v kompetenci tuto problematiku, dočasně pověřen výkonem funkce manažera zaměstnanec magistrátu.
Manažer pracovní skupiny:
- úzce spolupracuje s koordinátorem komunitního plánování
- podílí se na vytváření strategie procesu komunitního plánování
- připravuje, svolává a vede jednání PS
- zajišťuje plnění zadaných úkolů ve skupině, výstupy předává koordinátorovi
- pořizuje zápis z jednání PS a předává ho elektronicky koordinátorovi, členům skupiny a hostům jednání.
Organizační struktura byla schválena usnesením rady města č. RM/402/2019 ze dne 5.9.2019.