Vede varianta dlouhého tunelu
Tisková zpráva 10. 10. 2008
Včera v podvečer se v restauraci Klubu Ex sešli místostarostové Lukáš Pleticha a Otakar Kypta s občany bydlícími v lokalitě Vrchlického sadů. Téma setkání bylo Severní tangenta - Průtah Vrchlického sady a křížení s ulicí Palackého.
Kromě zmíněných politiků se setkání zúčastnil také jablonecký starosta Petr Tulpa, radní a specialista na dopravu Jindřich Berounský, architekt Ivan Lejčar, jenž vysvětloval dopravní plány města, aktuální situaci i možná řešení, a Jan Douděra, náměstek ředitele Krajské správy silnic Liberec. Zhruba osmdesátka občanů přišla se zájmem do jablonecké restaurace a nelitovala času, aby s politiky diskutovala o tom, která ze tří navrhovaných variant by pro ně byla nejpřijatelnější. Všechny tři - dlouhý a krátký tunel i kruhová křižovatka - byly přítomným představeny na filmové simulaci, jež pak byla po jednotlivých úsecích zastavována a podrobně vysvětlována. Zazněla čísla, udávající kolik aut touto lokalitou projede za 24 hodin, řečeny byly klady i zápory jednotlivých variant, zmíněny byly investice.
Jan Douděra rezolutně konstatoval, že rozhodnutí o způsobu řešení musí padnout, nelze Vrchlického sady zakonzervovat a dopravu odvést jinam. Svůj názor vyslovil i tanvaldský starosta a předseda Výboru dopravy zastupitelstva Libereckého kraje Petr Polák, jenž řekl: „Problém nestojí tak, zda řešit, nebo ne. Situace je taková, že tento uzel se musí nějak vyřešit a je nutné tedy jen vybrat tu nejpřijatelnější variantu.“
Ačkoliv všechny varianty jsou pro obyvatele této lokality nepříjemné, většina přítomných se shodla na variantě dlouhého tunelu, jíž by rádi kombinovali taktéž s malou kruhovou křižovatkou na ulici Palackého, tedy na vrcholu tunelu. Požadovali pouze další jednaní o zakrytí tunelu.
Podle místostarosty Kypty i náměstka Douděry je tato varianta realizovatelná s tím, že stavební práce by měly začít do roku 2011, aby dílo bylo hotovo do konce roku 2013. Budovat by se mělo souběžně s uzavírkou silnice vedoucí od Kunratic, kde se plánuje narovnání serpentin v Lukášově. Náklady na variantu dlouhého tunelu jsou vyčísleny na 350 milionů korun, padesáti miliony by se podílelo ze svého rozpočtu město Jablonec. Jan Douděra všechny ujistil, že Krajská správa silnic peníze na stavbu v Jablonci připraveny má a čeká jen na rozhodnutí, kterou z variant má začít připravovat.