Současný dodavatel hlasových služeb nabídl městu zásadní snížení cen

10.10.2011 - Již od konce roku 2010 běží proces výběru nového dodavatele hlasových a datových služeb pro městský úřad a některé další orgány a organizace města Jablonec nad Nisou. Tento trend bezprostředně navazuje na e-aukci služeb mobilního operátora.

Jablonečtí radní se touto záležitostí zabývali již letos v červnu, kdy byly z této plánované zakázky vyňaty - s ohledem na strategické řešení propojení optických kabelů - datové služby. Úkolem tajemníka úřadu poté bylo, aby připravil spuštění elektronické aukce na tarify hlasových služeb.

„Elektronickou aukci pro město měla v minulosti připravovat společnost eCENTRE, a. s, která městu nabídla uspořádání aukce s provizí rovnající se 29% z celkově uspořených nákladů,“ říká tajemník Marek Řeháček a dodává, že smlouva v tomto znění nebyla dohledána.

„Město mezitím oslovila společnost GTS Czech, s. r. o., která je stávajícím dodavatelem hlasových služeb a nabídla zásadní snížení svých tarifů, zejména v oblasti jakéhosi paušálu,“ vysvětluje tajemník.

Ačkoliv optimalizace úřadu snížila objem hovorného, stávající nastavení smlouvy obsahuje ujednání o minimálním měsíčním poplatku, jakémsi proměnlivém „paušálu“, který se doplácí na stejnou výši, i když je hovorné nižší.

„Když jsme zohlednili vysokou provizi organizátora aukce ve vztahu k očekávané úspoře, zjistili jsme, že pro město je momentálně výhodnější modifikovat původní kontrakt,“ komentuje celou věc Řeháček s tím, že uzavření smlouvy se sníženými tarify je ve finále levnější, než nové tarify získané z aukce. „GTS nabízí zhruba ceny, které se blíží těm, jež bychom vydražili. Z dražby by sice mohly vyplynout menší ceny, ale s téměř 30% závazkem honoráře z úspory,“ uzavírá tajemník jabloneckého úřadu.

Podle předběžného výpočtu prodloužením smlouvy se společností GTS Czech, s. r. o. s nabízenými slevami město ušetří téměř 60% proti současným nákladům. Dnešní trend se již jednoznačně kloní k tzv. VoIP telefonii, na kterou úřad ovšem nemá momentálně připravenou infrastrukturu. Výhledově by měl být schopen přechodu na VoIP nejdříve do dvou let, tedy v době, kdy skončí prodloužený kontrakt.

Vytvořeno 10.10.2011 13:18:05 | přečteno 1831x | Petr Vitvar