Jablonečtí strážníci získávali zkušenosti ve Znojmě
Tisková zpráva 09. 04. 2009
Skupina jabloneckých městských strážníků navštívila své kolegy ve Znojmě. Účel jejich cesty byl ryze studijní. Znojemský ředitel MP Petr Kolouch poskytl o svém útvaru velice rozsáhlý a odborný výklad. Velmi zajímavé pro Jablonecké však byla praxe strážníků-okrskářů.
Mluvilo se o tom, jak se s pomocí strážníka - okrskáře daří řešit veřejný pořádek zejména v oblasti dodržování obecně závazných vyhlášek města, jak nakládat s bezdomovci a opilci. „Hovořili jsme však také o využívání strážníků - psovodů ve výkonu služby a jejich nasazování v noční době, při pátracích akcí a při spolupráci s Policií České republiky,“ vysvětluje ředitel Městské policie Jablonec nad Nisou Jiří Rulc. Právě strážníci - psovodi jsou ve Znojmě mezi obyvateli města velmi oblíbení. „Místní městská policie jich má hned několik. Jeden z nich, strážník Pavel Beno, který je psovodem již několik let, nám řekl, že služební pes je nepostradatelný pomocník v případech dohledu nad dodržováním veřejného pořádku zvláště v noci,“ konstatuje jablonecký ředitel.
Stranou hovoru nezůstala ani prevence kriminality, například přednášková činnost pro děti, mládež, seniory a jiné sociální skupiny, či práce operačního střediska městské policie a městský kamerový systém. „Zjistili jsme, že právě v oblasti prevence kriminality zaměřené na děti, studenty, seniory a další cílové skupiny, nepracuje MP Znojmo v takové míře jako MP Jablonec. Tady bychom mohli poskytnout získané zkušenosti naopak my,“ říká Jiří Rulc a dodává, že jednotliví pracovníci obou městských policií si mezi sebou vyměnili kontakty a v budoucnu tak jistě dojde na vzájemnou výměnu názorů a předávání nabytých zkušeností.
„Jako zajímavost nám předvedl místní strážník jízdu na elektrickém dvoukolovém vozítku SEGWAY, které používají městské policie i v jiných městech, například v Praze nebo Brně. Znojemská městská policie používá vozítko teprve pár týdnů, ale podle ředitele Petra Koloucha již teď mají široké využití a najeto několik stovek kilometrů,“ vzpomíná Jiří Rulc. Dle jeho slov se strážníci tímto způsobem dostanou i do ulic, kam není možné zajet autem a mohou je tak kontrolovat mnohem častěji než pěší hlídka.