Jablonec je nejlepším městem pro byznys v Libereckém kraji

27.09.2011 - Již počtvrté proběhl srovnávací výzkum Město pro byznys, který hodnotí podnikatelské prostředí v 227 obcích České republiky. Letos zaujal první příčku v Libereckém kraji právě Jablonec nad Nisou a předběhl loňského vítěze, jímž byl Turnov, následovaný Libercem.

Ceny v hotelu Zlatý Lev předal ve čtvrtek 22. září 2011 náměstek hejtmana Libereckého kraje Vít Příkaský.

Jablonec nad Nisou, za který cenu převzala vedoucí kanceláře starosty Jana Matěchová, zapracoval na svém přístupu k podnikatelům a byl oceněn jako nejlepší město pro podnikání Libereckého kraje. První příčku obsadil zejména díky nejlepším výsledkům v oblasti kvality lokality a pracovního trhu. V rámci kvality lokality se hodnotila mimo jiné vzdálenost města k dálnici, míra znečištění ovzduší či stabilita krajiny. V oblasti pracovního trhu se zkoumala například dlouhodobá nezaměstnanost, věkový průměr nezaměstnaných a konkurence na pracovním trhu.

Z loňského prvního místa na letošní druhou příčku spadl Turnov. Získal ale dílčí prvenství, a to v oblasti přístupu veřejné správy. Uspěl také v oblasti hodnotící podnikatelské prostředí. Třetí příčka v Libereckém kraji náleží Liberci. Město, které v loňském ročníku skončilo čtvrté, letos zabodovalo v oblasti podnikatelského prostředí, v rámci níž se stalo jedničkou v kraji, a v oblasti kvality lokality.

Vyhlášení celorepublikového žebříčku 227 obcí výzkumu Město pro byznys proběhne 24. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov. Obce se ve výzkumu Město pro byznys hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, kvalita veřejné správy, cenové podmínky a telefonický průzkum mezi podnikateli.

Město pro byznys

Město pro byznys je srovnávací výzkum, jehož cílem je vytvořit diskusní platformu na téma podpory malého a středního podnikání ze strany místních samospráv. Vyhlašovatelem je týdeník Ekonom, partnerem je společnost Eurovia CS. Mediálními partnery výzkumu jsou zpravodajský kanál České televize ČT 24 a Český rozhlas. Odborným garantem je Hospodářská komora, data vyhodnocuje agentura pro informace a analýzy Datank.

Další informace

Vytvořeno 27.9.2011 9:07:52 | přečteno 2402x | Petr Vitvar
load