Tramvaj do Jablonce

, autor: archiv JM

Po zastavení provozu na původních tratích v roce 1965 tramvaje z remize v Pražské ještě nezmizely. Jablonecký dopravní podnik tramvajovou dopravu oficiálně provozoval až do 31. 12. 1969, kdy vypravoval své poslední tři soupravy na trať do Liberce.

Celou dobu však vyvíjel snahu, aby i tato trať byla zrušena a aby provoz mohl nahradit autobusy, i když liberecký dopravní podnik připravoval rekonstrukci. Začátkem roku 1970 předal poslední tramvaje do Liberce a celou meziměstskou linku od té doby provozoval už jen liberecký podnik. Ten měl ale až do posledního října 1971 v remize pronajaté poslední koleje, odkud vyjížděly ráno tramvaje na trať.

Ke dni 27. března 1972 byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati, po které se však 27. prosince 1976 do Jablonce tramvaje vrátily, ale už jen ve zkrácené podobě na smyčku u Pasířské ulice. Provoz tehdy začaly zajišťovat tramvaje T3, které v modernizované podobě na trati působí dodnes.

Tramvaje z Liberce do Jablonce

, autor: archiv JM

Tramvaj na Liberecké ulici

Kritický stav ulic Liberecká a Budovatelů vedl k jejich rekonstrukci. Od prosince 1989 již tramvajová trať nevede v osách ulic, ale na jejich okraji.
 
, autor: archiv JM

Motorový vůz 6MT s vlekem Donbas ve vozovně (20.04.1966)

Souprava pro linku č. 11
 
, autor: archiv JM

Křižovatka U Zeleného stromu

Ještě v r. 1971 používaly tramvaje k otáčení blokovou smyčku, od ul. Budovatelů přes Pražskou a Sadovou ulicí do Poštovní.
 
, autor: archiv JM

Tramvaj v Pražské ulici

Do rekonstrukce trati (1972) jezdili z Jablonce do Liberce českolipské vozy 6MT. Ke konci provozu se i v Pražské ulici občas objevily tehdy zánovní tramvaje T3.
 
, autor: archiv JM

Tramvaj T3

Z nové smyčky u Pasířské ulice vyjížděly po roce 1976 přímo do Poštovní ulice, která tehdy ještě nebyla uzavřená pro běžný provoz.
 
 
Vytvořeno 30.10.2020 13:13:45 | přečteno 1452x | Petr Vitvar
load