Magistrát zažívá akci „kulový blesk“

, autor: M. Hozová

Od dubna prožívají úředníci jabloneckého magistrátu velkou stěhovací akci, jež by se dala klidně přirovnat k českému filmu Kulový blesk.

Do budovy jablonecké radnice se již přestěhovali někteří úředníci, kteří dosud pracovali v budově v Anenské ulici, další pracovníky z této budovy odchod čeká zhruba do měsíce. Uvnitř radnice se pak různě stěhují pracovníci jednotlivých odborů. Přesuny by měly být ukončeny v červnu. Podle tajemníka magistrátu Marka Řeháčka se stěhováním sledují tři cíle.

Cíl první

„Prvním a nejdůležitějším cílem je opustit dům v Anenské ulici. Objekt není dispozičně ani technicky vyhovující. Navíc v rámci optimalizace personálu na magistrátu se stal poloprázdným a na radnici, kde rovněž došlo k zeštíhlení odborů, je mnoho volných míst. V krizovém scénáři existuje i varianta, že bychom mohli do radnice nastěhovat všechny pracovníky jabloneckého úřadu,“ říká s trochou nadsázky Řeháček. Ekonomická krize není však tak veliká, aby se tomu tak stalo. Mimo to byl úřad v Komenského ulici zrekonstruován okresním úřadem přímo agendám na míru. „Budova v Komenského ulici je pro nás proto velmi perspektivní. Občané tam mají takřka komfortní zázemí,“ upozorňuje tajemník.

Na otázku, co bude s budovou v Anenské ulici, Marek Řeháček odpovídá: „Budova byla převedena bezplatně od státu, takže jí nemůžeme prodat, ale můžeme ji jedině vrátit. V každém případě ušetříme provozní náklady, jež ročně činily průměrně milion až milion a půl korun,“ sděluje tajemník.

Cíl druhý

Druhým cílem stěhovaní je po celkové optimalizaci úřadu „porovnat“ pracovníky odborů, aby jejich vedoucí měli „své“ lidi takříkajíc pohromadě, nikoli po různých patrech, jak tomu bylo často doposud.

Cíl třetí

Posledním cílem celé stěhovací akce je zkulturnění pracovního prostředí zaměstnanců magistrátu. „Některé prostory nebyly vymalovány více jak 15 let, místy se také provádí výměna svítidel a koberců,“ prozradil tajemník.

Magistrát využívá veřejnou službu

Kdo si myslí, že magistrát za stěhování, malování a výměnu svítidel vynaloží velké finanční prostředky, je na omylu. Počítá se, že náklady na celé stěhování dosáhnou zhruba polovinu částky ušetřené za roční provoz vrácené budovy v Anenské ulici „Využíváme všech vnitřních možností, co úřad má, a to veřejnou službu, tedy pracovníky z úřadu práce, kteří vykonávají veřejně prospěšné práce a brigádníky,“ informuje Marek Řeháček. Malování i elektroinstalace tak provádí lidé, kteří jsou sice vedeni na úřadu práce, ale splňují kvalifikační předpoklady. „Všechno to jsou lidé, kteří jsou vyučeni v oboru,“ zdůrazňuje tajemník.

Výhody stěhování

Nespornou výhodou po dokončení stěhování bude skutečnost, že občan najde pracovníky jednoho odboru na jednom patře. Nebude tedy muset běhat po radnici, aby vyřídil veškeré náležitosti. „Sociální agenda bude ve 4. a 3. patře. Celý prostor je bezbariérový, výtahem se tam vozíčkář dostane a může se tam snadno pohybovat. Ve třetím patře bude odbor stavební a životního prostředí a část sociálních agend. Čtvrté patro je určeno pro školství a pro správu majetku,“ vypočítává Řeháček.

Kanceláře ve druhém patře slouží politické reprezentaci. Pracuje zde primátor, náměstek, tajemník a správa úřadu. První patro je vyčleněno pro úředníky zajišťující vnitřní chod úřadu a pracovníky odboru rozvoje a odboru ekonomiky. Stěhování jde podle harmonogramu, vše by se mělo stihnout před prázdninami. Koho a kde nalézt, to bude tématem přílohy červnového vydání Jabloneckého měsíčníku.

Vytvořeno 7.5.2012 11:15:00 | přečteno 1498x | Petr Vitvar