Výrobky z Jizerských hor mají společnou značku

Značku Regionální produkt Jizerské hory používá už 24 místních výrobců. První kolo značení výrobků a vydání tištěného katalogu umožnila dotace z Programu rozvoje venkova, s podporou Libereckého kraje vznikl i katalog elektronický. V Jabloneckém kulturním a informačním centru (JKIC), které je jedním z členů certifikační komise, lze také katalog bezplatně získat.

Certifikát, který je zárukou pro místní původ, převahu přírodních surovin a vysokou kvalitu výrobků, pomáhá držitelům značky lépe se prosadit na trhu. Informovala o tom Jitka Doubnerová z Místní akční skupiny Mikroregionu Frýdlantsko, která se o vznik nové značky koncem minulého roku zasloužila.

Certifikát nesou například výrobky z Domova pro mentálně postižené v Horním Maxově, mléčné produkty farmy Dolenec ze Zlaté Olešnice, mediciální víno Šláftruňk firmy Kitl. „Turistický region Jizerské hory a Smržovka jako partneři značky budou výrobky společně propagovat při veletrzích cestovního ruchu, akcích regionálního rozvoje a rozvoje venkova i při kulturních událostech,“ dodala Doubnerová. Výrobci získali značku na dva roky.

Cílem značení je především podpora drobných podnikatelů ve venkovských oblastech - lidí, kteří podnikají v obtížných podmínkách, zvyšují místní zaměstnanost a spoluvytvářejí jedinečnost regionu. Podobnou značkou je Regionální produkt Český ráj, jíž uděluje Sdružení Český ráj. Na Jablonecku ji drží devět výrobců ze Železnobrodska.

(in)

Další informace

Vytvořeno 11.5.2011 10:45:00 | přečteno 2585x | Petr Vitvar
load