09/2007
Jablonecký měsíčník - zářijové číslo internetové verze radničního zpravodaje pro občany města Jablonce nad Nisou.
Tištěná verze ke stažení:
Ve školách se pilně pracovalo

Doba dovolených a prázdnin utekla, alespoň mně, velmi rychle a najednou je tu podzimní čas a s ním i tradiční Podzimní slavnosti a Den památek v našem městě. Ať jsem však dále přemýšlel o čemkoliv, co by mohlo být náplní zářijového úvodníku, nepřišel jsem na nic jiného než na začátek školního roku. Pro mě měl a má vždy příchuť něčeho nového, co začíná a čím se bude mnoho občanů tohoto města intenzivně zabývat v dalších měsících.
Budeme mít park v Nové Pasířské?

Už tři desítky let čeká prostor mezi ulicí Nová Pasířská a řekou Nisou na rozhodnutí, čím se má vlastně stát. Nápadů a záměrů se za tu dobu objevilo hodně - park, sportoviště, továrna, parkoviště a řada dalších. K vykročení z letitého provizoria směrem k jednoznačnému charakteru zatím nedošlo. Podaří se to nyní, v době, kdy je téma řeky a jejího zapojení do života města velmi diskutované?
Oddělení, které je v jednom kole

Podmínky provozu vozidel a prevence v oblasti bezpečnosti na pozemních komunikacích, vedení registrů vozidel a řidičů, získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a vykonávání státního odborného dozoru v oblasti výkonu svěřené správy, například kontrola autoškol a stanic měření emisí - to je ve stručnosti náplň práce oddělení dopravně správních agend.
60 let atletického oddílu TJ LIAZ

První léta existence atletiky v našem městě byla poznamenána problémy poválečné doby. Jediná tělovýchovná jednota měnila každý rok svůj název dle toho, který podnik právě byl ochoten na tělovýchovu přispět.
Z Jablonce do Liberce

Tramvaje zahájily v Jablonci provoz v roce 1900, v sousedním Liberci však v té době už jezdily tři roky. A lze říci, že od úplných počátků se datují i snahy o propojení obou měst a sítí. Ty však většinou končily žádostí o koncesi na ministerstvu železnic, ať ve Vídni nebo později v Praze. Hlavním důvodem pro zamítavá stanoviska byla vždy existence souběžné železniční trati.
Na kole k sousedům

Vlakem do Harrachova. Na kole: hraniční přechod - Jakuszyce - Rozdroże pod Cichą Równią - Kopalnia kwarcu - Wysoki Kamień - zpět k lomu - Izerskie Garby - Sine Skałki - Mokra Przelęcz - Chatka Gorzystów - Orle - Harrachov. Celkem cca 45 km.