07-08/2007
Jablonecký měsíčník - letní číslo internetové verze radničního zpravodaje pro občany města Jablonce nad Nisou.
Jablonecká přehrada

O naší přehradě jsme si toho mohli přečíst již poměrně dost. Psali jsme o ní v Jabloneckém měsíčníku, dostupná je publikace Přehrada v klínu hor. Proto se na úvod zmíníme o její minulosti jen velmi stručně.
V oddělení nás je pět

Učíme se komunikovat za pochodu, snad i v poklusu - asi tak bych naše oddělení pro komunikaci s veřejností velmi obecně charakterizovala. Jsme to právě my, jejichž práci potkáváte na stranách radničního zpravodaje i na stránkách internetových.
Otevřený dopis starosty

Vážení čtenáři, také už jste dostali do schránek nový Jablonecký zpravodaj? A jste nyní zmatení, který je tedy ten pravý? „Vrátili se na radnici k původní podobě zpravodaje? , říkáte si. Odpověď na vaši otázku zní - nikoliv.
Jubilejní rok rozhleden Jablonecka

Jedním z fenoménů Jablonecka a Jizerských hor jsou nepochybně rozhledny. Troufám si dokonce napsat, že sotva nalezneme na světě druhé místo, kde by jich bylo na poměrně malém prostoru postaveno tolik. Půvabné stavby, původně budované výhradně pro potěchu a přilákání turistů, mají letos hned několik jubileí.
Poezie jizerských rašelinišť

Do Jizerských hor se můžeme vydat z mnoha míst. Na severní straně jsou k tomu předurčeny třeba Hejnice či Bílý Potok, na straně jižní je těch možností více. Bedřichov, Josefův Důl nebo Kořenov patří k nejznámějším z nich. S Josefovým Dolem zůstane navždy spojen život spisovatele Gustava Leutelta.
Tělovýchovná jednota Delfín

TJ Delfín provozuje svoje aktivity od roku 1967. Je zaměřena především na vodní sporty a dle činností se člení na oddíly jachtingu, windsurfingu, vodního slalomu a oddíl rekreačního sportu zaměřený na vodní turistiku a divokou vodu.
Tramvají z Brandlu do Pasek

Minule jsme cestovali nákladní tramvají na překladiště v Brandlu. Pěšky se odtud vydáme o kousek dál, pod železniční staniční budovu jabloneckého dolního nádraží. Dnes tudy projíždí „jedenáctka“ do Liberce. Od 10. května 1900 zde byla i konečná druhé jablonecké tramvajové tratě určené především pro dopravu osob. V suterénu budovy se nacházela čekárna.