Často nás zaměňují s informačním centrem

Vnitřní informační středisko se stalo pro mnoho občanů Jablonce nepostradatelným místem. Nejenže tu získávají informace o provozu úřadu, radu, kam se obrátit se svým problémem, ale s nástupem programu CzechPoint vyřídí i mnoho jednotlivých pochůzek po úřadu na jednom místě. Několik otázek jsme tentokrát položili Heleně Fridrichové z vnitřního „íčka“.

S čím vším se na vás občané mohou obracet?

Naší hlavní náplní je ověřování podpisů a listin, a to v neúřední dny a také v pondělí a ve středu o polední přestávce úřadu. Přijímáme platby města - správní i místní poplatky či pokuty, které je možné platit i platební kartou. Kopírujeme, informujeme o úřadě i o orgánech státní správy, prodáváme pytle na komunální a vydáváme pytle na tříděný odpad pro domácnosti. Občané u nás mohou nahlížet do Sbírek zákonů, vyhlášek vydaných MěÚ, jsme pracovištěm CzechPointu, přijímáme žádosti na rybářské lístky. Jablonečané si zde mohou objednat číslo popisné, orientační nebo evidenční k označení nemovitosti. Lze u nás řešit určité problémy prostřednictvím MěÚ, k čemuž nám slouží metodické pokyny a některé z formulářů. Dále zajišťujeme agendu ztrát a nálezů a mimo úřední hodiny úřadu sloužíme i jako podatelna.

Není toho tedy málo. V jaké věci u vás ale občané nepochodí?

Často si nás lidé zaměňují s vnějším informačním centrem. My jsme však vnitřní informační středisko, proto zde není možné obdržet žádné propagační materiály či publikace, jízdní řády, mapy ani upomínkové předměty.

Vstoupíme-li do prostor vnitřního „íčka“, bývá zde často plno. Přivedlo k vám zřízení CzechPointu ještě více návštěvníků?

Pracovištěm CzechPointu (Český podací ověřovací informační národní terminál) se vnitřní informační středisko stalo od letošního ledna. Jde o asistované místo výkonu veřejné správy, kde je možné získat výpis z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku, z katastru nemovitostí a rejstříku trestů. Tato služba je jednou z nejvyhledávanějších. Od ledna jsme již vydali 1 858 ověřených výstupů, z čehož je patrné, že počet klientů je značný. Do budoucna se tato služba bude rozšiřovat například o výpis z karty řidiče a další služby.

(fr)

Vytvořeno 4.7.2008 13:06:47 | přečteno 2316x | Petr Vitvar